Crossover helyett menő kombit – Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4motion teszt

Duna Auto

Maga, a Passat már 1973 óta van a piacon, azóta eltelt pár évtized és rója az utakat a mai napig pár generáció. Jelenleg a 8. szériánál tart a gyártó. Legújabb tesztalanyom pedig nem más, mint a legújabb Passat összkerekes, emelt hasmagasságú, kissé felműanyagozott variánsa, az Alltrack. Ami 2,75 cm-rel magasabb a normál modellnél, ez éppen elegendő, ahhoz, hogy lemerészkedjünk vele az aszfaltról.

A Volkswagen Passat Alltrack külseje

Szemből nézve elég morcos az Alltrack, pláne ebben a fehér színben, amit fekete és króm elemekkel tarkítottak. A hűtőmaszk alsó és felső vonala majdnem teljesen körülöleli a fényszórókat. Oldalról szemlélve a leghangsúlyosabbak a tesztautó hatalmas 19 colos abroncsai, na meg fel is műanyagozták, illetve csempésztek egy kis krómot is a kasztni alsó részére. A kilincseket összekötő él az elöl található Alltrack plakettől egészen a hátsó lámpatestig húzódik. A B oszloptól hátrafelé található sötétített ablakok és az üvegfelületek krómozott szegélye izgalmassá, ugyanakkor konzervatívvá teszik a modellt. Hátulról is bitang jól néz ki, nincs túlgondolva, bár a kamu kipufogóvégek nem lopták be magukat a szívembe. 

Támogass minket! https://retrovasak.hu/wp-content/uploads/RetroVasak-tamogatas-High-Quality.jpg

A Volkswagen Passat Alltrack belseje

Az utastér átgondolt és minőségi, nem találtam semmi felesleges dolgot. Szépek az illesztések és nem kopog sehol. Középről hiányoltam kicsit az analóg órát, helyette azonban kaptam egy PASSAT feliratot. Ez kicsit a versenyautókra emlékeztet, ahol a műszerfalon jól látható helyen elhelyezik a gyártó emblémáját az onboard felvételek miatt. Na, ilyen környezetben biztosan nem fogunk VW logót látni, mivel minden motorsport tevékenységet felfüggeszt a gyártó…

Kicsit elkalandoztam, szóval a teljes szélességében húzódó szellőző lamellák jó pofák. A középkonzolon található infotainment rendszer jól működik és átlátható. Vezeték nélkül kapcsolódhatunk hozzá a Carplay vagy az Android Auto alkalmazással. Az ülésfűtés, és szellőztetés a klíma kezelőpaneljén kapott dedikált gombot, utóbbi jól átgondolt, ugyanis egy gombra rakták mind két funkciót, megnyomva pedig a kijelzőn választhatunk, hogy melyiket szeretnénk és három fokozatban állíthatjuk is. A szokott helyen található a hagyományos automataváltó körülötte különböző funkciókkal. 

A vezető előtt található bőr borítású, fűthető, alul lapított kormánykerék fogása kényelmes. A mögötte található digitális óracsoport már ismerős a Skodákból, mégis kicsit más, kicsit igényesebb. A bőr ülések nagyon kényelmesek, jó a tartásuk. A hátsó üléssorban is van hely bőven. A csomagtér ajtó pedig 639 literes tároló kapacitást rejt. Szóval amellett, hogy úttalan utakon is elviszi a családot, az 1 heti cucc is simán befér hátra, nem kell tetőbox…

A Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4motion hajtáslánca

A motortérben egy 2 literes, soros négyhengeres, turbós, dízel erőforrás dolgozik, amely 239 lóerőt és közel 500 Nm nyomatékot állít elő. Természetesen AdBlue adalékkal felel meg a környezetvédelmi előírásoknak, de ennyi baj legyen… Az említett teljesítményt egy 7 fokozatú DSG váltó továbbítja mind a 4 kerékre. Ez kevésbé érdekes párosítás, mint valamelyik Plug-in Hybrid vagy elektromos technika. Utóbbiakról hosszabban szoktam ódákat zengeni. Ebben az esetben viszont nem kell, mivel ez jól bevált és ismert páros, nincs nagy újdonság, beletették és teszi a dolgát szépen. Ráadásul nem is eszik sokat, a tesztidőszak alatt 7,7 literes átlagfogyasztást tudtam kihozni belőle. Ebben volt autópálya, város és egy kis terep is.

A Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4motion vezetési élménye

Maga a Passat és a dízel erőforrás jobban szereti a hosszú, autópályás etapokat, de természetesen a városi forgalomban is megállja a helyét, az Alltrack pedig a murvás, saras terep „láttán” sem jön zavarba. 

A kormányzása könnyű és pontos, A felfüggesztése terepen is jól kimozogja az út egyenetlenségeit. A szokásos vezetési módok között ezúttal egy off-road menüpont is helyet kapott, ezt kiválasztva másképp viselkedik az autó, gondoskodik róla, hogy mindig legyen elég nyomaték. Bár azért óvatosan kell terepezni vele, mivel hosszú is, na meg a lent elhelyezett ködlámpák könnyen sérülhetnek. Illetve nincs alatta haspáncél, szóval védtelen az alja. Kemény terepre nem való. Ebben a módban egyébként kapunk egy kis színházat is, a középső, 9 colos kijelzőn kis műszerek is megjelenik (vízhőfok, olajhőfok, abroncsok, tengerszint feletti magasság iránytű) csupán a terepezés érzetének fokozása miatt. 

Tesztautónkban rengeteg vezetést támogató és biztonsági kiegészítő is helyet kapott. Többek között holttérfigyelő, 360 fokos kamera, radarok és még parkolóasszisztens is van. Ezek mind jól jönnek, bár meglepően jól lehet látni a hátulját is a tisztességes méretű ablakoknak köszönhetően. 

Az adaptív tempomat a táblafelismerő rendszer alapján állítja a sebességet, bár erre még nem igazán hallgatnék, mivel az M0-ás autóúton is 130-at határozott meg, ami nem igazán jó. A sávtartó viszont szépen működik, gyengébb felfestésnél vagy esőben kér egy kis beavatkozást, de pár év múlva simán el tudom képzelni, hogy az egyik legjobb legyen a piacon. A rendszer figyelmeztet az élesebb kanyarokra, körforgalmakra, ami ismeretlen terepen hasznos segítség.


Autópályás tempónál kisebb szélzaj tapasztalható, de nem vészes. A Dynaudio hangrendszernél hallottam már szebbet és jobbat. Akinek van igénye a minőségi zenehallgatásra, annak a Harman Kardon 10+1 hangszórós 700 W-os rendszert ajánlom, igaz ki kell érte pengetni a 480 ezer magyar forintos felárat, de ha a fél életedet az autóban töltöd, akkor mindenképp megéri. 

Szintén hasonló árban mozog a panorámatető is, ami nélkül ugyan lehet élni, de minek?! Többek között engem már azzal megvett az autó. Ellenben a 202 ezerért kérhető Head-up-display nem annyira fogott meg, láttam már szebb megoldásokat, tény, hogy teszi a dolgát és nagyon pozitív, hogy manuálisan lehet előcsalogatni, így kevésbé tud zavaró lenni. 

A Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4motion-ről röviden 

Összességében nekem tetszett az autó, aminek bőven van célközönsége, hiszen konzervatív, könnyű terepen is elboldogul és nem Audi jel virít az orrán, vagyis tökéletes flottaautó, mivel nem veri ki a biztosítékot az utca emberénél, mégis kényelmes és ki lehet menni vele a világból. Ennek mondjuk meg is van az ára, ugyanis a terepesített Passat 2020 decemberében 15,4 millió forinttól vásárolható meg a Ferihegy Autó Kft-nél. A tesztautó rendesen fel van extrázva, mivel az árcetlin látható szám még a kérhető kedvezménnyel együtt is üti a 20 milliót. Mondjuk ebben oroszlánrészt vállal a 800 ezer körüli bőrülés csomag, a panorámatető és egyéb finomságok. 

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztautót a Ferihegy Autó Kft. biztosította.

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

 

zparts autóalkatrész

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb