A HONDA IDÉN TELJESÍTI AZ „ELECTRIC VISION”-BAN MEGFOGALMAZOTT CÉLJAIT, JÖVŐRE PEDIG HÁROM ÚJ ELEKTROMOS ÜZEMRE IS KÉPES MODELLT MUTAT BE
- A vadonatúj, kizárólag hibrid hajtáslánccal kapható Civic érkezésével a Honda elérte célját: 2022 végén már minden főbb európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni.
- Immáron hivatalos: három új elektromos üzemmódra is képes Honda debütál az európai piacon 2023-ban.
- A márka különböző töltési megoldásokkal és energiaszolgáltatói tevékenységgel is hozzájárul ahhoz, hogy a Honda termékek és szolgáltatások igénybevétele ne járjon károsanyag-kibocsátással.
- A Honda elkötelezett amellett, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon és a tervek szerint legkésőbb 2040-ig befejezi a belső égésű motorral felszerelt járművek gyártását.
A mai napon bemutatkozott a Honda legújabb elektromos üzemmódra is képes modellje, a Civic e:HEV. A vadonatúj, kizárólag hibrid változatban kapható, 11. generációs Civic érkezésével a márka elérte célját: 2022 végén már minden főbb európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is haladni.
![](https://tesztelok.hu/wp-content/uploads/367459_A-HONDA-IDEN-TELJESITI-AZ-„ELECTRIC-VISION-BAN-MEGFOGALMAZOTT-CELJAIT-JOVORE-PEDIG-HAROM-UJ-ELEKTROMOS-UZEMRE-IS-KEPES-MODELLT-MUTAT-BE-scaled.jpg)
Mindemellett a vállalat illetékesei megerősítették, hogy 2023-ban tovább bővül a tisztán elektromos és a hibrid személygépjárművek választéka, ezáltal az utóbbi évek legszélesebb Honda modellkínálatából választhatnak az ügyfelek. Hogy ez pontosan mit is jelent? A tervek szerint három Honda szabadidő-autót mutatnak be: az egyik teljesen elektromos és a kisautók mezőnyét (B szegmens) erősíti, a másik teljes értékű hibridrendszerrel és a kompaktok között (C szegmens) indul harcba a vásárlók kegyeiért, a harmadik pedig nem más, mint a vadonatúj CR-V, amit Európában először öntöltő hibrid, majd plug-in hibrid kivitelben dob piacra a gyártó.
A kis elektromos SUV prototípusa e:Ny1 néven mutatkozik be, és a Honda jövőbeni modellválasztékának középpontjában áll majd. Az autó a dinamika, technológia és formaterv különleges ötvözetét hordozza magában, amely igencsak jellemző a japán vállalatra, így remek választás lehet azon családok számára, amelyek hagyományosról elektromos autóra váltanának.
Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Az Electirc Vision beteljesülése jelentős pillanat a Honda számára Európában. Ennek ellenére nem ülhetünk a babérjainkon. Átfogó tervünk van kínálatunk bővítésére, melynek legfőbb motívuma, hogy rendkívül fejlett akkumulátoros, illetve hibrid modellekkel szolgáljuk ki vásárlóinkat a roppant népszerű kis- és középkategóriában. Az új modellekről 2023-ban hullhat le a lepel, s miként az a Honda következő generációs elektromos járműveiről általánosságban is elmondható, teljesítmény, kényelem, vezetési élmény és használhatóság terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviselik majd.”
A Honda Civic 11. nemzedéke
A Honda elektromos üzemmódra is képes európai modelljei mellé, tehát a Jazz, a Jazz Crosstar, a CR-V, a HR-V és a Honda e testvéreként érkezik a Civic legújabb generációja, amelyet kizárólag e:HEV (ti. hybrid electric vehicle) hajtáslánccal értékesít majd a nagy múltú kelet-ázsiai iparóriás.
Az új Civic az e:HEV rendszer legfejlettebb változatára épül: alapját 2,0 literes, benzines, közvetlen befecskendezésű (DOHC) i-VTEC erőforrás adja, ehhez társul két kis méretű, ámde nagy teljesítményű villanymotor[1] és egy nagy energiasűrűségű, lítium-ion akkumulátor. Kifinomultságáról tanúskodik, hogy CO2-kibocsátása 110 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km alatt maradhat, miközben 184 LE-s (135 kW)[2] csúcsteljesítménnyel és 315 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal büszkélkedhet.
Az új Civic kategóriájának egyik legversenyképesebb tagja lehet, melynek első példányai várhatóan 2022 őszén érkeznek az európai, így a hazai kereskedésekbe. Különleges mivoltát nem csak a lehengerlő menetdinamikának és a páratlan hatékonyságnak köszönheti, az ultramodern menetbiztonsági csomag , a széles látómező és a messze átlagon felüli kényelem ugyancsak hozzájárulhat sikeréhez.
Újítások az energiagazdálkodásban
Az elektromos járművek európai kínálatának 2023-as bővítése mellett az energiagazdálkodási üzletág fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek a Honda szakemberei. Legfőbb céljuk a fenntartható, zéró emissziós társadalom megvalósítása, méghozzá az elektromos mobilitási eszközök és a környezetbarát energiaszolgáltatások összekapcsolásával. Ennek érdekében a Honda igyekszik elősegíteni az elektromos járművek otthoni töltését, valamint a városi töltési megoldások és a kereskedelmi energiaszolgáltatások elterjedését.
Svájcban nem kevesebb, mint 50 darab Honda e modellt és 35 darab Honda Power Manager töltőt bocsátott a Honda a Mobilty autómegosztó szolgáltatás rendelkezésére a V2X Suisse névre keresztelt konzorcium részeseként. A Honda e-k nemcsak egyszerű flottaautók lesznek, hanem afféle próbamodellek is, melyek megismertetik a fogyasztókat a kétirányú töltés előnyeivel. Ennek lényege, hogy a kocsi akkumulátorcsomagja képes áramot visszatáplálni a közműhálózatba, amennyiben energiaszükséglet mutatkozik és a jármű nincs használatban.
Ugyancsak fényes jövőnek néz elébe a Honda másik projektje, az e:PROGRESS fantázianéven ismert, intelligens töltési szolgáltatás. Az Egyesült Királyság piacán már sikeresen bevezetett rendszer a megújuló energiaforrásból származó áram maximalizálásával segíti az elektromosautó-tulajdonosokat költségeik csökkentésében.
Németországban a Vattenfall energiacéggel közösen értékesíti intelligens EV-töltőjét, a Honda Power Charger S+ (4G) berendezést a Honda. Akárcsak az e:PROGRESS, ez is azt a célt szolgálja, hogy megvalósuljon a fenntartható, zéróemissziós társadalom, méghozzá az elektromos mobilitási eszközök és a környezetbarát energiaszolgáltatások összekapcsolásával, valamint a megújuló energiaforrások kiaknázásával.
A Honda elektromos átállása új lendületet vesz
Az elektrifikáció következő fejezeteként a Honda kihasználja többirányú és -szintű stratégiáját, hiszen legfőbb célkitűzése, hogy a Honda-termékek gyártása és használata, valamint a Honda tevékenysége egyaránt karbonsemleges legyen. A vállalat igencsak sokat invesztál nullemissziós technológiák kidolgozására, így szilárdtest-akkumulátorok, cserélhető akkumulátorrendszerek, karbonsemleges üzemanyagok és hidrogéncellák fejlesztésére.
![](https://tesztelok.hu/wp-content/uploads/367462_A-HONDA-IDEN-TELJESITI-AZ-„ELECTRIC-VISION-BAN-MEGFOGALMAZOTT-CELJAIT-JOVORE-PEDIG-HAROM-UJ-ELEKTROMOS-UZEMRE-IS-KEPES-MODELLT-MUTAT-BE.jpg)
Az üzleti terv eredményeit idővel minden főbb piac megtapasztalhatja, beleértve az európai térséget is, ahol az elektromos (EV), illetve üzemanyagcellás (FCV) járművek aránya 40 %-ra nőhet 2030-ig és 80%-ra 2035-ig. A tervek szerint a vállalat 2040-ben fejezi be a belső égésű motorral felszerelt járművek gyártását és globális forgalmazását.
Addig is újabb és újabb területeken tör előre a Honda, hogy egyre fejlettebb technológiákkal és eszközökkel szolgálja az emberiséget. Kihasználva a HondaJet, valamint a Formula-1 versenysorozatban és az elektromos autók kidolgozása során szerzett tapasztalatokat, a Honda elektromos légi járművet (eVTOL) fejleszt, ami a városok közötti közlekedés ideális eszköze lehet, mivel képes függőlegesen fel- és leszállni.
A robotika terén a mesterséges intelligencián alapuló, sokujjas, 2024-ben érkező Honda Avatar Robot jelent majd újdonságot, ami az ASIMO által kitaposott ösvényen halad tovább, és 2030-ban kezdődhet meg forgalmazása.
A Honda tervei nem korlátozódnak a Földre, hiszen az űrkutatásban szintén jelentős szerepet vállal a cég. Ezt bizonyítja, hogy a Japán Űrügynökséggel együttműködve üzemanyagcellás létfenntartó rendszert fejleszt, ami a Holdon állna szolgálatba.
[1] Két villanymotor van – az egyik meghajt, a másik generátorként működik.
[2] Az elektromotor teljesítményére vonatkozik.