fbpx

A Duna Autó Magyarországra hozta az MG márkát

A 2022-es AMTS pénteki napján a több mint 30 éves Duna Autó cégcsoport legújabb tagja, a Duna Motors Disztribúció Kft. magyarországi importőri minőségben mutatja be a a nagy múltú, brit gyökerekkel rendelkező MG (Morris Garages) márkát.

Először is nézzük meg mi is az az MG, mivel szerintem viszonylag kevesen vannak tisztában azzal, hogy mit is takar ez a két betű. Az MG (Morris Garages) Nagy-Britannia egyik első autómárkája, amelyet 1924-ben William Morris alapított. Történelme során a márka több, mint 40 sebességi világrekordot döntött meg, köztük a „Világ leggyorsabb versenyautója” címét is magáénak tudhatta. Az MG DNS-alapelemei a csúcstechnika, a kifinomult stílus és a közel 100 éves múlt. 2007-ben új, stabil alapokra építkezve teljesen megújult a márka: a SAIC Motor – Kína legnagyobb autóipari konszernje – vásárolta meg, és azóta is biztos hátteret nyújt az MG fejlesztései és terjeszkedése számára. Ma a hétből öt kontinensen képviselteti magát, 2021-ben pedig már összesen 470 000 db autót gyártott le 6 országban megtalálható gyáraiban. A Morris Garages márka mára nemcsak a brit-, hanem a globális autóipar történetében is megkerülhetetlen szereplő. Az MG az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén kezdte meg a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. Modelljeit jelenleg az Egyesült Királyságon kívül 17 nyugat-európai országban (Németország, Svédország, Norvégia, Belgium, Hollandia, Dánia, Izland, Írország, Luxemburg, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Portugália, Ausztria, Málta, Finnország és Svájc) forgalmazzák, több mint 400 MG márkakereskedésben. Az értékesítés növekedési üteme is figyelemreméltó: 2019-hez képest 2021-ben a chiphiány és a koronavírus-járvány ellenére is több mint három és félszeresére növelte eladásait. Sikerét nem csak a folyamatosan növekvő európai eladások, hanem a számtalan szakmai elismerés is bizonyítja. A megújult, vonzó dizájn és innovatív technológia kombinációja szerte a világon újra megszerettette a vásárlókkal az MG márkát, mely 2022 őszétől – a márka kelet-közép európai expanziós stratégiája részeként – már Magyarországon is elérhetővé válik, a Duna Motors Disztribúció Kft. importőri tevékenységének köszönhetően. A forgalmazás szeptemberben 6 modellel indul.

Most pedig térjünk vissza a pénteki sajtótájékoztatóra. Elérkezett egy, az autós szaksajtó és a nagyközönség számára egyaránt jelentős és kivételesen ritka pillanat: új autómárka jelenik meg a magyar piacon. A Duna Motors Disztribúció Kft. 2022. május 27-én, a Hungexpón megrendezésre került AMTS-en impozáns  sajtótájékoztatón mutatja be Magyarországon az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő, stabil gyártói háttérrel rendelkező, innovatív autómárkáját, az MG-t. A brit gyökerekkel rendelkező márka az elmúlt időszakban teljes átalakuláson esett át, és sorra hódítja meg az európai piacokat kiváló ár-érték arányú autóival. A márka célja, hogy a lehető legszélesebb vásárlói rétegek számára kínálja elérhető árú, biztonságos, rendkívül magas felszereltséggel és fejlett technológiával rendelkező modelljeit. Ennek érdekében a márka kínálatában a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók mellett kaphatóak plug-in hibrid technológiával és kizárólag elektromos hajtással rendelkező modellek is. A márka egyik legnagyobb erőssége a fogyasztók és a szakma által is elismert minőségen és rendkívüli ár-érték arányon, illetve megbízhatóságon felül a rendkívül stabil ellátási láncra épülő gyártás, amelyet nem befolyásol az autóipar más szereplőit sújtó alkatrészhiány.

A Duna Autó cégcsoport tagjaként, a Duna Motors Disztribúció Kft. nyerte el a márka magyarországi importőri jogát. Ennek köszönhetően az MG modellek forgalmazása országosan 15 márkakereskedésben kezdődik 2022 őszén. „A kereskedői hálózat létrehozásakor két fő szempont vezérelt a bennünket: az ország minél nagyobb területének lefedése és megbízható partnerek kiválasztása. Azt gondolom, hogy mindkét célt elértük, ugyanis a szeptemberben bemutatásra kerülő márkakereskedői hálózat országszerte biztosítja az érdeklődők számára az MG modellekkel való személyes ismerkedés és a tesztvezetési lehetőséget is. Biztosak vagyunk benne, hogy modelljeink minden érdeklődő előzetes minőségi és kényelmi elvárásait meg fogják haladni, ezért bíztatunk mindenkit, hogy honlapunkon iratkozzanak fel tesztvezetésre.” – mondta Markó Zoltán, az MG magyarországi márkaigazgatója. Az MG újonnan indult honlapjának címe: mgmotor.hu

Az MG hazai forgalmazása hat különböző modellel kezdődik, amelyek együtt alkalmasak egy igen széles vásárlói réteg igényeinek kielégítésére árban, méretben és hajtáslánc tekintetében is:

  • MG ZS: a kompakt SUV kategória képviselője, amely kétféle takarékos, de dinamikus benzinmotorral, ill. manuális és automataváltós verzióban érhető el;
  • MG ZS EV: a ZS teljesen elektromos hajtással szerelt változata, akár 440 km-es hatótávval;
  • MG HS: praktikus, tágas és biztonságos középkategóriás SUV, benzinmotorral, kézi- és automata váltóval;
  • MG EHS Plug-in Hybrid: a HS fejlett plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változata, a márka egyik zászlóshajója;
  • MG5: a márka (és a világ) első, teljesen elektromos kombija, amely a maximális praktikumot ötvözi a kiemelkedő kényelemmel és a fenntarthatósággal;

Az MG legújabb modellje az MG4, amely a közeljövőben kerül bemutatásra.

Az idei kiállítás keretein belül a sajtó és a nagyközönség az alábbi három modellel ismerkedhet meg testközelből:
MG ZS
MG ZS EV
MG EHS Plug-in Hybrid

A bemutatott modellekre minden tekintetben igaz a márka “Get More” szlogenje, ugyanis valóban többet ad az ügyfeleknek. Az első találkozásom alkalmával meglepődtem azon, hogy mennyire minőségi anyagokat használtak a bemutatott autók utastereiben, illetve, hogy mennyire figyeltek az apróságokra. A másik meglepő dolog az az árcédula volt, ugyanis a debütált modellek jóval olcsóbbak a kategóriatársakhoz képest. (Erről bővebben a márka weboldalán tájékozódhatsz.)


A márka kelet-európai expanziós stratégiájába tökéletesen illeszkedik a magyar piaci jelenlét, amelyhez ideális partnert talált: a Duna Autó több mint 30 éves kereskedelmi tapasztalataira építkezve minden adott ahhoz, hogy a megújult, korszerű MG a legújabb sikereit a nyugat-európai piacok után Magyarországon érje el.

Forrás: MG Motor Hungary
Fotók: Háfra Zsolt

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb