fbpx

Toyota GT86 – vérbeli utcai sportautó

A japánok érzik, hogyan kell felpiszkálni a népet, tudták 30 évvel ezelőtt is, és most is, hogy stílusosan a kisbolt elé megérkezni egy ilyen géppel az igazi. És abban is igazuk van, hogy ehhez nincs szükség ezer lóerőre, sem negyvenmilliós Ferrarira. A GT86 pazar külsővel és kellő izomzattal van megáldva ahhoz, hogy a hétköznapi forgalomból kitűnjön.

bigpic

Lehet, hogy a GT86 nem a legerősebb, leggyorsabb, de az élményautó fogalmát bőven kimeríti. Aki vezetett már sportosabb Toyotát, az tudja, hogy milyen karakteres és izgalmas autókat gyártottak a japánok, egészen a kétezres évek közepéig, amikorra sajnos az összes hasonló modellüket levették a gyártósorról. Szerencsére azonban felismerték, hogy a márka egyik legjelentősebb arculati elemét, a hétköznapokban is használható sportautókat nem lehet csak úgy elfelejteni, anélkül, hogy ne fulladjon unalomba a paletta. Ezért hosszas fejlesztgetés után végül 2012-ben kiadták a GT86-ot, az ínséges időszak pedig véget ért, és nem is akárhogyan.

Már a névválasztás sem volt véltlen, a AE86 (Hachiroku) előtt hajoltak meg a tervezők, ami teljesen érthető, hiszen a modell még manapság is nagy tiszteletnek örvend, főleg a drifterek körében. A külsőleg klasszikus Toyota-sportvonalakat idéző, mindössze 1.2 méter magas GT86, mindent tud, amit egy komolyabb utcai gépnek tudnia kell, a hátsókerekes, 1.2 tonnás, szinte tökéletes súlyelosztású autó a Subaru bokszermotorját kapta meg (a BRZ-vel egyébként igen szoros a rokonsága a GT86-nak), 200 lóereje pedig 7.6-os százas sprinthez elég, legalábbis kézi váltó esetében. Mégis talán ami a legnagyobb előnye, hogy nem kényszeríti mindenáron automata rendszerekhez a sofőrt, aki így kihasználhatja az autó fő adottságait. A kikapcsolható menetstabilizátor és kipörgésgátló ellenére nagyon jól vezethető, kanyarban verhetetlen, a kormányzás mellett pedig a felfüggesztést is szépen eltalálták.

Toyota-GT_86_2013_1024x768_wallpaper_3e

A belső kissé egyszerűnek tűnik, cserébe az ülések kitűnő kialakításúak, és elől bőven van hely is. Nem úgy, mint a hátsó üléseken, ahová maximum kisgyerek/kutya kombináció fér be, egyébként sok más haszna nincs. Külön érdekesség az utastérbe vezetett motorhang, amitől erősebb ugyan nem lesz az autó, de a hangulaton bizonyosan sokat dob. Szintén nagy előnye az ár, újonnan 10 milliót kell érte fizetni, használtan azért ennél már jóval olcsóbban, 5-6 millióért is hozzá lehet jutni.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb