fbpx

LaFerrari – villámgyors hibrid

Tavaly a Genfi Autószalonon mutatták be az első hibridüzemű Ferrarit, amely egyben a márka legerősebb utcai autója is lett. Egyértelműen a jövőt mutatja mind a kialakítása, mind a technológia, amivel ellátták. És csak 360 millió forintba kerül.

a_LaFerrari

Ha Ferrari, akkor kecsesség és erő, nos emellé már beilleszthetjük a modern jelzőt is, hiszen a hibridmeghajtással általában kevés olyan gyártó foglalkozik, akik csak a felső-felső tízezer számára készítenek exkluzív gépeket. A Ferrari mégis meglépte azt, amit talán minden jövő felé kacsintgató márkának meg kellene. Ugyan a hibridüzemű autók még csak egy igen kicsi szeletet birtokolnak a piacon, mégis nagy ígéreteket válthat be a technológia.

Nem valószínű, hogy idehaza túl sok LaFerrarival fogunk összekacsintani az Üllői úti dugóban araszolgatva, hiszen mindössze 499 darab készül belőle két esztendő leforgása alatt. Az Enzo méltó utódjában a 6.3 literes, V12-es, 800 lovas erőforrás mellett két Magneti Marelli elektromos motor is helyet kapott, ebből az egyik 163 lóerőt ad hozzá a teljesítményhez (így lesz összesen 963 lovas a Ferrari), a másik pedig a fedélzeti elektronikáért felelős. A sportautó végsebessége 350 km/óra, a százas tempó eléréséhez mindössze 3 másodpercre van szüksége, a 200-at hét másodperc alatt éri el. A vezérlőelektronikának köszönhetően az autó akkumulátora lassuláskor, valamint fékezéskor is töltődik, sőt a szükségesnél több nyomatékot (pl. kanyarodásnál) is elnyeli a 60 kilogrammos li-ion akksi, amely csak hibrid üzemmódban használható, tehát tisztán elektromos módon nem lehet hajtani a LaFerrarit.

2013 Ferrari LaFerrari

A 4702 mm hosszú és 1992 mm széles karosszériát szénszálas anyagból készítik, kissé meglepő módon pedig a tervezése ezúttal nem a Pininfarinára lett bízva, a Ferrari saját gárdájának segítségével alkotta meg a speciális külsőt. A teljesítményre rátesz egy lapáttal az alacsony légellenállás, a tökéletes aerodinamikai eredmények eléréséhez számos szélcsatornás tesztet végeztek a Ferrarinál. A beltér érdekessége, hogy az üléspozíció fix, viszont a kormány és a pedálsor is állítható. Az ülést egyébként a pilótákra tervezik, szóval aki kincsenget 360 milliót, valódi autóversenyzőnek érezheti majd magát. A tesztelésben egyébként Fernando Alonso és Felipe Massa is aktívan részt vett, tapasztalataikkal, tanácsaikkal segítették a szakemberek munkáját.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb