fbpx

Polestar 2 Long Range Dual Motor teszt – Egy igazán ragyogó sarkcsillag

Azon kevés újságírók közé tartozom, akik kipróbálhatták az országban a Polestar 2-őt. Mindezt úgy, hogy PR flottás tesztautó nem létezik belőle, azonban a Duna Autó Green Power Selection jóvoltából egy rövidebb ideig én is megtapasztalhattam, hogy milyen is a Tesla Model 3 méltó kihívójának legerősebb változata.

Kétféle embertípus van, az egyik azért kattintott a cikkre, mert „végre valaki itthon ír a Polestar 2-ről a TC-n kívül is.” Az autóőrültek másik fele pedig a borító kép miatt, mert kíváncsiak, hogy „ez mégis mi a fene?”. Gyanítom, hogy mindkettőből akad most a monitor előtt, szóval nézzük át egy kicsit, hogy mi fán terem a Polestar brand.

A Polestar eredetileg egy svéd autóipari márka volt, amely 1996 óta a Volvo versenysport részlegeként működött, továbbá több modellből volt hasonló nevű sportosabb kivitel is, amelyeket a jellegzetes világoskék fényezéséről és a sárga kiegészítőiről lehetett felismerni. A Geely 2010-ben felvásárolta a Volvót, öt évvel később pedig a Polestar is hozzájuk került. 2015 júliusában a gyártó hivatalos versenycsapata Cyan Racingre változtatta a nevét, és több versenyautót is indítottak a túraautó világkupán, ahol gyönyörű eredményeket értek el. Legutóbb, 2021-ben például hatalmas fölénnyel megnyerték a csapatok versenyét és egyéni világbajnokot is szolgáltattak Yann Ehrlacher személyében.

A kissé terjedelmes bevezetés után térjünk is rá a Polestar 2-re, amely szinte minden szempontból a Tesla Model 3 méltó ellenfele, sőt több dologban, például anyagminőségben és összeszerelési minőségben is magasan veri Elon Musk autóit.


Na, de mi köze van ennek a jelenlegi tesztalanyomhoz? Csupán annyi, hogy a motorsportos projekt miatt a Polestar, mint név háttérbe szorult, egészen 2017 júniusáig, amikor is bejelentették, hogy különálló márkaként csúcskategóriás elektromos autók gyártásába fognak, mellette pedig a Volvo Cars innovációs laboratóriumaként is működnek, kísérleti jellegű terveket és technológiákat fejlesztve. Ugyan a 2017-ben bemutatott Polestar 1 még négyhengeres motorral ellátott plug-in hibrid kupé volt, a 2019-ben színre lépő Polestar 2 már egy teljesen elektromos, közepes méretű jószág, amelyet legelőször a genfi autószalonon csodálhattam meg.

A Polestar 2 megragadó külseje

A Volvo CMA-alapja egy nem teljesen elektromos-platform, amely normál hétköznapi autók mellett a Polestar 2-nek is stabil alapot biztosít. Erre szüksége is van a több mint 2100 kg-os, 4607 mm hosszú, 1800 mm széles és 1478 mm magas monstrumnak. 

A külső dizájn kifejezetten tetszik, rengeteg olyan apró részlet van, aminél hosszasan tudnám taglalni a wow faktort, viszont szeretnék emészthető karakterszámon belül maradni. A kasztnit letisztult és éles vonalak határolják, ráadásul nem akarja magát többnek mutatni, mint ami, nem kapott hamis szellőzőnyílásokat és aero vackokat. Az esetünkben 146 mm-es hasmagasságú autónak jól állnak az egyébként gyönyörű 20 colos felnik, a káva nélküli külső visszapillantók szintén megérnek egy misét. A hátsó lámpa kialakítása szintén zseniális, kicsit jövőbe mutatónak hat. Szerintem mindenki megtalálja benne a kedvenc részletét, szóval beszéljenek helyettem a képek…

 

A Polestar 2 konzervatív utastere

A világ autós újságíróinak krémje elismerően nyilatkozott a beltérről, amely egyértelműen jóval minőségibb, mind anyaghasználatban és illesztésben, úgy ergonómiában is. Elrendezése egyszerre modern és letisztult, ugyanakkor nem annyira űrhajó, mint pl. KIA EV6.

Az ülések amellett, hogy jól néznek ki, elöl és hátul egyaránt kényelmesek, ráadásul alapból vegán anyagokból készülnek, de kérhetők bőrrel is.  A 176 centis magasságomra beállított vezetőülés mögé simán beültem, a panorámatetőnek köszönhetően pedig egyáltalán nem volt bezártság érzetem, a fekete kárpitok ellenére sem. A sárga biztonsági övek visznek egy kis színt az egészbe, ami ugyan egymagában még nem ellensúlyozza a sok feketét, de a panorámatetővel már elég tágasnak hat. 

Természetesen nem árulok el titkot azzal, hogy ebben az esetben is a sofőrnek van a legjobb dolga… Ugyan a multikormány kialakítása és a gombok elhelyezkedése megszokást igényel, viszont fűthető, ami hideg téli reggeleken kifejezetten kellemes. A mögötte található kijelzőn szélesvásznú térkép, valamint sebesség és hatótáv adatok jeleníthetők meg, ez jól használható, de nem igazán szabható személyre. 

A középkonzolon egy 11.2 colos, álló tájolású érintésérzékeny kijelző található, amely eléggé hajaz egy iPadra. Elhelyezése és kivitelezése szerintem parádésan rendben van, akárcsak a grafikája, valamint a rajta futó rendszer gyorsasága, átláthatósága és kezelhetősége is.  Apropó, a rendszer Google OS névre hallgat, amely egy okostelefon-szerű architektúrát jelent. Telefontükrözésre nem képes, azonban egyáltalán nem érezni a CarPlay hiányát, mivel minden megtalálható benne, ami csak kellhet. Be kell jelentkezni Google-fiókkal, ami az emberek többségének van, és máris elérhető Google Maps, a Play Áruházból pedig a Waze is telepíthető. A „Hey Siri” helyett a „Hey Google”-re hallgat, ráadásul elég jól érti a mondanivalót és gondolkodás nélkül végre is hajtja azt.

Ami a csomagtartót illeti, hátul 405 liternyi hely pakolható, ez ugyan nem óriási, viszont bőven elegendő. Ráadásul ebből nem vesz el a töltőkábel, ugyanis a Polestar 2 orrában található még egy 35 literes tároló, amiben utóbbi kellemesen elfér. 

A Polestar 2 hajtáslánca

A Duna Autó Green Power Selection által biztosított Dual Motoros példányban (ahogy a neve is mutatja) elöl és hátul egy-egy  150 kW-os  (204 lóerős) villanymotor található, amely azt jelenti, hogy a rendszer összteljesítménye 300 kW (408 lóerő), amihez 660 Nm maximális nyomaték társul. Ez szögre megegyezik az XC40 Recharge Twin Plus AWD teljesítményével. A mozgáshoz szükséges energiát a 78 kWh-ás akkupakk tárolja, amelyet otthoni hálózatról csak majdnem 40 óra alatt tölthetjük fel teljesen. DC oszlopról 150 kW-tal tud villámtölteni, de viszonylag hamar elkezd belassulni, már 80 % előtt, szóval a teljesen lemerült akkupakknak körülbelül 40 -50 perce van szüksége a 80%-os töltöttség eléréséhez. Váltóáramon fel tudja venni a 11 kW-ot. A WLTP szerinti ennek a kivitelnek a hatótávja 480 km, ez 60-nal több, mint amit az elektromos XC40 tud papíron, viszont a 26.9 kWh/100 km-es fogyasztás sem kevés. Szóval a valóságban természetesen kevesebbet fog tudni, pláne ebben a téli hidegben… Ráadásul, a Teslával ellentétben itt nincs semmi, amivel elüthetnénk az időt, amíg megkajálja a megfelelő mennyiségű ampert. Remélem, ezen változtatnak majd a közeljövőben!

A Polestar 2 vezetési élménye

Már az autóba való bejutás is egy élmény, mivel tökéletesen működik az érintéses nyitás és zárás. Ez mondjuk hasznos, mivel maga a „kulcs” igazából egy műanyag kocka, amely igazán minimalista. Indításhoz nem kell start gombot keresni, ugyanis a fékpedált lenyomva feléled az autó, és az irányváltót a kívánt „D”-be vagy „R”-be helyezve máris indulhatunk. Utunk végén pedig a „P” lehetőséget megnyomva, majd kiszállva az autóból, az elalszik.

A kettő műveletsor között pedig annak ellenére, hogy bőven van benne erő, egyáltalán nem érzi azt a sofőr, hogy meg akarja őt ölni a technika. Sőt, kimondottan kezes, jól reagál a mozdulatokra. Nagyon tetszett, hogy szoftveresen lehetett állítani a kormányérzetet, normál nehézségen például olyan érzés volt vezetni, mint egy normál belsőégésű motorral szerelt négykerekűt. Kifejezetten jól passzol a több mint két tonnás monstrumhoz, hogy meg kell markolni a kormányt és nem lehet úgy kisujjal tekergetni, ahogy azt az elektromos autók többségében tapasztaljuk. Ami, lássuk be, kicsit komolytalanná és sterillé teszi az egészet. Ezen kívül természetesen az egypedálos módnak is három állása van, és a legnagyobb fokozatban igen jól termeli vissza az áramot, ha levesszük a lábunkat a gázpedálról. Viszont kifejezett vezetési módokkal nem rendelkezik az autó, csupán egy sport opció van, ami a menetstabilizálót kapcsolja ki. A nagy felnik ellenére egyáltalán nem ráz, jól viseli az úthibákat. A felfüggesztés kellően feszes, jól fekszi az utat – köszönhetően az alacsony súlypontnak. 

A méretes hűtött féktárcsák és a sárga féknyergek arra engednek következtetni, hogy bizony gyorsan képes megtorpanni ez a négylábú jószág, viszont a pedálérzet nagyon fura. Azt gyanítom, hogy hosszabb távon megszokja az ember, a rendelkezésre álló idő alatt nekem nem sikerült. Kiemelkedő viszont a Volvo vezetéstámogató rendszere. Az adaptív-sávtartós tempomat jól működik, akárcsak a táblafelismerés. Dugóban megáll magától, az elinduláshoz kér egy kis pöckölést, ahogy azt ma illik. Nagyon élvezetes vezetni a Polestar 2-őt, kevés elektromos autótól kaptam még olyan vezetési élményt, amit ezúttal. Külön tetszik, hogy jóval kevesebb dolog veszi el az ember figyelmét a vezetésről, mint pl. egy Teslában.

A Polestar 2 árfekvése

Az egymotoros alapverzió 16.99 millió forinttól érhető el, a Duna Autó Green Power Selection által biztosított Dual Motoros modell induló ára 19.99 millió forint, ez viszont még nem tartalmazza a kérhető Pilot, Plus és Performance csomagokat, amelyek alaposan megtolják az árat. Pedig érdemes elgondolkodni ezeken, ugyanis a Plus Pack panorámatetővel, Harman Kardon hangrendszerrel, fűthető hátsó ülésekkel és vezeték nélküli telefontöltővel vértezi fel az utasteret. A Pilot Pack a biztonság növelését szolgálja Pixel LED lámpákkal, a Volvo 360 fokos kamerájával és a Pilot Assist sebességtartóval. A Performance Pack talán a legérdekesebb, hiszen ez Brembo fékeket, arany díszítést és 22 fokozatban állítható Öhlins lengéscsillapítókat takar. Utóbbi azért furcsa, mert ez belülről nem vezérelhető, tornyonként állítható, kulcsokkal. Egy ilyen kaliberű autónál ez olyan funkciónak hangzik, ami teljesen haszontalan. Nyilván tulajdonosa válogatja, de a nagy többségnek ez egy teljesen lényegtelen dolognak tűnhet… 

Összességében nekem tetszett a Polestar 2, és nagyon köszönöm a Duna Auto Green Power Selection részlegének, hogy kipróbálhattam! A linkre kattintva még többet megtudhatsz az elektromos autóikról és konkrétan erről a modellről is.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb