MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Renault Mégane – a szépség ára

Renault Mégane – a szépség ára

2016. október 21.

Vannak olyan autók, melyekre egyszerűen jó ránézni, az új Mégane is ilyen, kellemes a szemnek, érdemes elidőzni a formatervezők által megálmodott részleteken. Hovatovább a negyedik szériás modellnek, azon belül is az 1.5-ös, 110 lóerős dízelmotorral szerelt tesztalanyunknak nem ez az egyetlen pozitív tulajdonsága. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen – mint általában – a Mégane is egy egész héten keresztül vendégeskedett a tesztelok.hu csapatánál.

A Mégane fogalom a középkategóriában, immár 21 éve része az autópiac körforgásának, szinte mindenki ismeri, ami nem is csoda, hiszen 6.5 millió példányt értékesítettek belőle idáig. Az első, hét évig gyártott generáció darabjai még ma is szerves részei az utcaképnek, így aztán egyáltalán nem esett nehezemre gondolatban egymás mellé állítani a két évtizednyi távolságra lévő formavilágot. Meg kell hagyni, egész ügyesen építkezik a múltból a Renault, bár a harmadik széria esetében – a szögletes megjelenésű előd után – túlzottan görcsösen próbáltak visszatérni a klasszikus vonalakhoz, amit végül némi kerülőút után mostanra sikerült elérniük. A jelenlegi tervezőgárda (nem csak a Mégene-ért) mindenesetre megérdemli a dicséretet, a Talisman ruháját szépen szabták át, arányait nézve remekül passzol a dizájn a márkatársra.

meg8

A modern külső egy hasonlóan jó hangulatú belsőt takar, az alapmodellel (Life) ellentétben a Zen/Life+ felszereltségű Mégane-ba már jóval több élet szorult. Ugyan a középkonzol esetében tetten érhető bizonyos szintű kényszermegoldás alkalmazása, a nagy „tablet” helyett ugyanis csupán az ezen a szinten opciós 7 colos, navis érintő jár, viszont alatta a hely ugyanakkora maradt, így a gombok elhelyezése az átmenet nélküli műanyagtáblán kissé esetlennek hat. A zajszigetelés, valamint az összeszerelés minősége, továbbá az anyaghasználat azonban kifejezetten kellemes, az elődmodellhez képest számottevő a javulás, az ajtóbelsőkön és a kesztyűtartó fölött is megtalálható dekorelemek mutatósak, elegáns az összhatás.

A sportos karakterű, könnyedén ideális pozícióba állítható ülésektől némileg idegen a varrott szövetborítás, azonban a kényelmük és a tartásuk is jó. A helykínálat az első soron szellős, a hátsó lábtér is elegendő, ám a térérzetet csökkentik az apró ablakok, és akkor a kilátásról még nem is beszéltünk. Ez az a pont, ahol a szépség ára érződik, a Mégane magasan lévő fara és a szinte teljesen végigfutó LED-es lámpák hihetetlenül jól mutatnak, viszont a hátsó szélvédő nagyon kicsire sikerült, elfért volna legalább egy radar. A csomagtér magas peremű, ergo meglehetősen mély is, alapból 384 literes, de 1.2 köbméteresre bővíthető.

meg2

Az ok, amiért az apróbb kompromisszumokat érdemes megkötni a Mégane-al, az a motortérben rejtőzik. Az 1.5-ös, 110 lovas Energy dCi remek dinamikát biztosít, mellette pedig alig csipeget, merészebb lábbal is mindössze 4.3 literes volt az átlagfogyasztás. Amellett, hogy meglepően jól lép, kapott egy jól használható, rövid úton járó, igaz kissé nyers érzetet keltő hatgangos manuális váltót, az összhanghoz pedig nagyban hozzájárul a jól reagáló Stop & Start rendszer is. A Mégane-t ezzel a kombinációval igazán élvezetes terelgetni, persze a motor még nem minden, az elektromos, változó rásegítésű szervokormány kellően pontos, az elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros futómű magas fokú stabilitást biztosít, kanyarban is korrektül teljesít, az úthibákat szépen egyengeti el. A fék harapós, de hamar rááll a láb, elöl (hűtött) 269 mm, hátul 260 mm átmérőjűek a tárcsák.

A Renault középkategóriás szépségkirálynője nem tökéletes, ám a kritikus pontokon nem hibázik, ennek, illetve az 5.7 milliós listaárnak (melyből még jó eséllyel az ilyen-olyan akciók miatt le lehet faragni akár félmillió forintot is) tudatában egész jól össze lehet vele barátkozni. Jelen változat pedig teljesítmény és ár tekintetében is járható középútnak bizonyulhat.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu