fbpx

Volvo P1800 410 lóerővel a Cyan Racingtől

Duna Auto

Biztosan ismerős neked is az Angyal című tévésorozat főszereplője Roger Moore, aki szintén ilyen  típusú autót hajtott. 1961-ben indult meg a legendás autónak a gyártása, amit akkoriban főként az 1,8 literes 118 lóerős négyhengeres soros motorral szereltek. Kezdetben a 97 lóerős motor 11,9 sec alatt gyorsult százra és végsebessége 170km/h volt. Hátsókerék-hajtással az 1,8-as egy igazi élményautó lehetett a maga korában. Az autó megbízhatóságáról mi sem tanúskodott jobban, mint egy akkor 26 éves tanár Irv Gordon vásárolt egyet 4150 USD-ért, és 78 éves koráig (haláláig) használta amibe összesen 5,23 millió kilométert tett bele.

A göteborgi Cyan Racing a kínai Geely versenypartnere egy kicsit átalakította az akkori legendát. A módosítást a következő képpen végezték. Egy teljesen új vázszerkezetet fejlesztettek, amire egy karbonszálas karosszériát építettek. Szénszállal erősített kettős lengőkaros állítható futóművet kapott. Szélesített nyomtávnak köszönhetően könnyedén elfértek alatta a kovácsolt felnikre szerelt Pirelli P Zéró gumiabroncsok. Elöl 245/40 R18, hátul pedig 265/35 R18.

Támogass minket! https://retrovasak.hu/wp-content/uploads/RetroVasak-tamogatas-High-Quality.jpg

Egy 2,0 literes négyhengeres motort kapott turbó feltöltéssel megspékelve ami 420 lőerőt és 455Nm-es nyomatékot présel az aszfaltra. 6000-es fordulatszámon adja le a maximális nyomatékát. Hozzákapcsoltak egy manuális ötfokozatú váltót amit a Holinger cég gyártott, és keményen állja a sarat ezzel a csúcsnyomatékkal szemben is. Mint az igazi sportautókban, az egyes fokozatot baloldalon alul kell kapcsolni. Egy önzáró differenciálművet kapott annak érdekében, hogy a sportos vezetési élményt és a napi használhatóságot is kiválóan tudják biztosítani. A fékeket az AP racing szállította, melyből kihagyták a blokkolásgátlót, menetstabilizálót, és a fékerő-adagolót, hogy a vezetési élmény feledhetetlen legyen.

Az utastérben meghagyták a hatvanas évek retró hangulatát úgy, hogy a hagyományos műszerek helyét digitális műszeregységek váltották fel. A vezetési élmény fokozásának érdekében MOMO sportüléseket építettek. Az autó körülbelüli ára olyan 160 millió Ft-ra tehető.

zparts autóalkatrész

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb