fbpx

Volkswagen Golf VII teszt – belevaló kompakt

Ismét a szolnoki Juvenal Kft.-hez voltam hivatalos, ezúttal egy 1.4-es TSI erőforrással szerelt, 150 lóerős Golffal volt dolgom, és szerintem nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy hamar megtaláltam vele a közös pontokat.

Mielőtt belekezdenétek az olvasásba, leszögezném, hogy – bár néha úgy tűnhet -, nem vagyok az a vaskalapos Golf-rajongó, így tesztem alanyát elfogulatlanul közelítettem meg, de ami jó, az jó, ezen nincs mit szépíteni. Mielőtt Szolnok felé vettem az irányt, fotókon már szemügyre vettem mai főszereplőnket, kapásból azt kell mondjam, hogy élőben sokkal jobban fest, mégsem szenved feltűnési viszketegségben. Ez a visszafogott, klasszikus VW-dizájn az egész autót körbelengi, legyen szó akár a külsőről, akár a beltérről. A jelenlegi formanyelv magabiztosabb, mint az előző generációé, de nem megy bele feleslegesen a kötelező „morcosítási hadjáratba”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A szemnek kellemes Golf belül sem hazudtolja meg önmagát, a minőség, a kényelem és a praktikum hármasa egymással versengenek. Az anyaghasználat ebben a kategóriában hibátlan, élő egyenesben a szürke, szálcsiszolt berakások nagyon jól mutatnak, a műszerfalon és a középkonzolon pedig mindennek megvan a helye. A Comfortline felszereltségen kívül ellátták még pár extrával a modellt, ilyen az ergoActive vezetőülés, amely 14 irányban állítható, jó tartású és sportossága mellett egész kényelmes is, ráadásképp még fűthető is. A csapott aljú, kellemes tapintású, állítható bőrkormány oldalsó küllőin lévő gombokról vezérelhető a tempomat, a kihangosító, illetve a hangerőszabályzó gombok is itt kaptak helyet.

A műszeregységek jól átláthatóak, a középkonzol pedig – pozitív értelemben véve – a lehető legegyszerűbb kialakítású, a 14.7 cm átmérőjű (5.8 colos) TFT-érintőképernyő alatt a klímapanel csücsül. A központi kijelző egyébként gördülékenyen működik, és pillanatok alatt elsajátítható a kezelése, viszont navit nem kapott, érdekesség azonban, hogy a multimédia bemeneteket a kesztyűtartóba rejtették. A középső kartámasz is ideális helyen van, alatta apró tároló, előtte pedig egy rolóval lezárható tartó is van, mellette, katonás rendben a szivargyújtó és a visszagurulás-gátlós elektromos kézifék. A felszereltség további részét képezi a tolatóradar, a sebességfüggő szervokormány, az ABS/ASR/ESP/EDS/MSR ötös, a vezető és az utasoldali mellett pedig oldallégzsákok is bővítik a biztonsági extrák listáját. Start-stop is járt hozzá, ám működése szinte észrevehetetlen, a tökéletes hangszigetelés és a zéró rezonancia mellett alig lehet észlelni.

A 4.25 méter hosszú és 1.8 méter széles Golf helykínálata megfelelő, elől bőséges a lábtér, de két személy számára a pohártartós kartámasszal ellátott hátsó üléssoron is garantált a komfortos utazás, ötödikként talán ennyire már nem lenne vidám a helyzet. A 380 literes alap csomagtartó szintén elegendő, a hátsó ülések előredöntésével közel 1.3 köbméteresre növekszik.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az igazi nagy durranás számomra mégis a modell teljesítménye, a 150 lóerős, 1395 köbcentis, benzines turbómotor kitűnő dinamikával rendelkezik, az 1193 kilogrammos test szinte rátapad az útra. Bár a 8.2-es százas sprint első olvasatra lehet, hogy nem tűnik egetrengetőnek, a Golf mégis meggyőzően képes lépni, ugyan a cirka 216 km/órás végsebességet értelemszerűen közúton nem lehetséges kiautózni, bőven érezni a motorban rejlő tartalékokat, a fogyasztás emellett csupán 6 liter környékén van. A hatgangos manuális váltó kitűnő, amellett, hogy pontos, a fokozatok is jól eltaláltak. A négy tárcsafék megfelelő erősségű, és itt jegyezném meg, hogy a korábban már említett elektromos kézifék is röccenésmentesen old ki, ami azért valljuk be, nem minden márkánál jellemző. A futóműről sokat elmond, hogy még a borzalmas minőségű Törökszentmiklós utáni útszakaszokat is képes kisimítani, pedig ott aztán gyorsan kiderül, ha gyengébb a kivitelezés.

Összességében teljesen elégedett vagyok a tapasztaltakkal, a Golf VII minősége, felszereltsége és menetteljesítménye is dicsérhető, tesztalanyunk a plusz extrák miatt 6.9 millió lenne, ám a jelenlegi akciónak köszönhetően kerek 1 milliót lefaragtak az árából, így már jóval barátibb a helyzet, az alapmodellt pedig akár 4.5 millióért haza lehet vinni.

A tesztlehetőségért köszönet a Juvenal Kft.-nek!

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb