fbpx

Városi kalandor – Honda Jazz Crosstar teszt

Megjelenése után nem sokkal már járt nálunk a legújabb Honda Jazz, most pedig a crossoveres jegyekkel felvértezett Crosstar változatot tesztelhettük, amely csak a csúcsfelszereltséggel rendelhető.

Az új Honda Jazzt ugyan kétféle változatban, de csak egyféle hajtáslánccal, kizárólag hibridként lehet megvásárolni. Ez sajnos magasabb árcédulával jár, ezért sokakat eltántoríthat a vásárlástól, de ne szaladjunk ennyire előre, mert a Honda Jazznél kevés praktikusabb autó van a piacon.

honda jazz

A Jazz legújabb nemzedékének fejlesztését a hétköznapi tárgyakban rejlő szépséget kutató yoo no bi filozófia határozza meg: a „yoo” szócska a használatot, a „bi” a szépséget jelenti.

Az új Jazz modern karosszériája főképpen oldalnézetből idézi az elődjei formáját, megmaradt a jellegzetes sziluett: a rövid orr, az előretolt, magas kabin és a hosszú tető. Azért, hogy még többen megtalálhassák a számukra ideális autót, a tervezők elkészítették a Jazz crossoveres jegyekkel felvértezett változatát a Jazz Crosstart is, ami kifejezetten az aktív életvitel szerelmeseinek készült. A stílusbeli változtatások egy sokkal erőteljesebb kisugárzást adnak a kocsinak többek között a hangsúlyos hűtőrácsnak, a fényezetlen sárvédőív borításoknak, a tetősínnek, vagy a küszöbspoilereknek köszönhetően. További egyedi stílusjegyek, amiket csak a Crosstar változat kapott meg, az egyedi 16 colos kéttónusú alufelnik, és a Surf Blue szín, ami a fekete tetőfényezéssel együtt igazán látványos kombináció.

honda jazz

honda jazz

honda jazz

A 4090 mm hosszú autó a kisméretű városi autók mezőnyében küzd a vásárlók kegyeiért, és ahogyan azt a Honda Jazz előző generációitól már megszokhattuk, a kisautós méretű karosszériába ismét egy kategóriával nagyobb utasteret cipőkanalaztak bele. Az optimális építésmódnak köszönhetően, éppen a belső térkínálata, és variálhatósága a Jazz legfőbb ütőkártyája, ami miatt a városi autót keresők között titkos tippként ajánlgatják a típust a fórumokon. Az utastér anyaghasználata vegyes, egyaránt találunk kemény fekete műanyagokat, és nagyon látványos, világos színű puha szövet betéteket a műszerfalon, és az ajtókárpitokon. Az ergonómia példás, a műszerfal sallangoktól mentes, letisztult, és mutatós, érvényesül a yoo no bi filozófia, nem csak szép, de használható is maradt minden. Manapság ritkaság a kétküllős kormánykerék, ami valóságos dizájntermék, ráadásul a tempomatot, a rádiót és a kissé egyszerű grafikájú, de teljesen digitális műszeregység kijelzőjének menüjét is tudjuk irányítani róla. Érdekes, hogy amennyire régimódi, és egyszerű grafikájú a műszeregység, annyira mai a 9” infotainment rendszer, természetesen Apple CarPlay™ és Android Auto okostelefon-tükrözéssel. Innen kezelhetjük a szokásos funkciókat, mint pl.: a navigációt, a rádiót, vagy a csatlakoztatott telefont. A különféle szolgáltatásokat és alkalmazásokat nemcsak a fejlett, érintőképernyős felhasználói felületen érthetjük el, hanem a hangutasításokkal vezérelhető Honda Személyi Asszisztenssel (Honda Personal Assistant) is.

honda jazz

honda jazz

honda jazz

 A Crosstar változat az utastérben is különbözik az egyszerűbb Jazz változatoktól: vízlepergető hatású kárpitozást kapott, amely nem csak az aktív életet élőknek lehet hasznos, hanem a kisgyerekeseknek is, ugyanis nem baj, ha az ülésre borul a gyerek itókája. Pakolóhelyekkel, és tárolókkal jól el van látva a kocsi: minden ajtóban kialakítottak egy – egy palacktartót, vannak pohártartók a könyöklő előtt, és a műszerfal sarkain is, ez utóbbiak a klímával hűthetők is, mivel praktikusan a szellőzőrostélyok előtt helyezték el őket. További kacatokat helyezhetünk el az első ülések háttámlájára vart zsebekben, a könyöklő alatt, vagy a két kesztyűtartó egyikében. Ahogy az elődmodellekben már megszokhattuk, hosszirányban hátul is bőséges a helykínálat még felnőttek számára is, sőt a hátsó ülőlapok a Magic Seats ülésrendszernek köszönhetően felhajthatók. A csomagtartó alaphelyzetben 298 literes, kissé lépcsős padlójú. Amennyiben ez kevésnek bizonyulna, a hátsó ülések 60:40 arányban ledönthetők a csomagtér síkjába, így 1199 literes, 1,5 méter hosszú rakteret alakíthatunk ki.

honda jazz

Az autó mozgatásáért felelős e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés, alapját az 1,5 literes i-VTEC benzinmotor adja, kiegészítve két kis méretű, ámde nagy teljesítményű villanymotorral, amelyből az egyik a hajtásért, a másik pedig generátorként a lítium-ion akkumulátorcsomag töltéséért felel. Az öntöltő rendszer összteljesítménye 109 lóerő, amihez 253 Nm forgatónyomaték társul. Hagyományos váltó helyett az újonnan fejlesztett elektronikus szabályozású, és folyamatosan változó áttételű (eCVT) automata váltót kapott az autó, ami fix áttétellel teremt kapcsolatot az autó mozgatásáért felelős részegységek között.  Az autót indítókulcs helyett nyomógombbal helyezhetjük készenléti állapotba, a motorindítás már bőven menet közben történik. Az elindulás kizárólag a villanymotorral történik, bő gázzal lendületesen gyorsul, szinte észre sem lehet venni, hogy mikor kapcsolódik be a benzines motor a hajtásba. Az ilyen autóknál nem igazán fontos, mert főként városban fogják használni őket, de az illendőség kedvéért említsük meg, hogy a Crosstar 9,9 másodperc alatt van 100-on (a sima Jazznek 9,4 alatt megy ez a sprint). A váltón kétféle előremeneti fokozat választható, a hagyományos D és az erősebb motorfékes B, ahol  intenzívebb a lassulás és így több energiát táplál vissza az akksikba.

A futómű megegyezik a sima Jazzével (a nagyobb kerékméret miatt viszont 15 miliméterrel magasabban hordja a hasát), inkább kényelmes, mint sportos, ügyesen elnyeli az út egyenletlenségeit.

A tesztút alatt a fogyasztás igen kedvezően alakult (főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a táv nagyrészét a Pilisben, szerpentines hegyi szakaszokon 4 személlyel tettem meg), országúton 4,8 litert, míg vegyes körülmények között 5.1 liter benzint sikerült elfogyasztani, ami egy kis odafigyeléssel, és óvatos vezetéssel tovább csökkenthető.
honda jazz

honda jazz

A Honda első európai modelljeként, kategóriájában elsőként kapta meg szériatartozékként az első középső légzsákot, ami a vezetőülés háttámlájába került beépítésre, és baleset esetén az első ülések között fújódik fel megakadályozva, hogy az elöl ülők teste egymásnak csapódjon. A legmodernebb biztonsági felszerelések terén élen jár az új Jazz, többek között 10 légzsák, vészfékasszisztens, sávtartó asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, és ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer is megtalálható az autóban.

honda jazz

Összegzésképpen az Jazz Crosstar amellett, hogy a helykínálatát, és variálhatóságát megtartotta, külsőleg, és belsőleg egyaránt stílust váltott, és a szabadidőautós megjelenést kapott. Technikailag hatalmas fejlődést mutat, hogy immáron kizárólag hibridként érhető el, és a ma elvárható legkorszerűbb extrák megtalálhatóak benne. Az emelt, de valójában főleg városba való Crosstar-t csak a legmagasabb felszereltségben választhatjuk, amit a kéttónusú fényezéssel 9 280 500 Forintért vihetünk haza az autószalonból.

Teszt/fotók: Bitó László

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

A teszt megjelenését a Duna Autó Zrt. támogatta.

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb