Duna Autó Zrt.

Újabb fejlett, takarékos, értéktartó konstrukció a Lexustól

A Lexus öntöltő hibrid elektromos rendszere intelligensen kombinálja a benzinmotor és az elektromotor erejét, aminek köszönhetően gyártó vadonatúj crossovere, az UX 250h akár a menetidő 50-70 százalékában is képes tisztán elektromos hajtással haladni, anélkül, hogy hálózatról töltenénk. Mindennek köszönhetően az UX esetében a drámaian alacsony üzemeltetési költségek mellé a kategória legalacsonyabb CO-kibocsátása és majdnem nulla NOx kibocsátás társul (ez Euro 6d szintű emissziónak felel meg).

A negyedik generációs hibrid technológiával hajtott autó a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával működik. Az UX 250h tulajdonosának sosem kell külső áramforrásról feltöltenie az akkumulátort, vagy az autó hatótávolsága miatt aggódnia. Ugyanakkor a városi forgalomban az UX 250h a mindennapos autózás jó részében – akár a menetidő 50-70 százalékában is – képes tisztán elektromos hajtással haladni.

A Lexus öntöltő hibrid elektromos rendszere észrevétlenül hangolja össze a 2 literes négyhengeres benzinmotor és az erőteljes elektromotor(ok) teljesítményét. Az elsőkerékhajtással vagy E-FOUR összkerékhajtással egyaránt kombinálható rendszer fontos része az új, kompakt méretű hibrid váltómű és teljesítményvezérlő egység. Az új fejlesztésű nikkel-fémhidrid akkumulátor elfér a hátsó üléssor alatt, így csupán minimális helyet foglal el a csomagtérből – ráadásul ezzel a megoldással az UX súlypontja is mélyebbre került. Az autó tervezése során fontos szempont volt, hogy a mérnökök ne csupán az alacsony üzemanyag-fogyasztásra koncentráljanak, hanem az élvezetes vezethetőségre is.

Ahogy a nagy technológiai áttörések, úgy a Lexus élenjáró hibrid technológiája sem egyetlen nap alatt született. Hosszú távú hajtáslánc-stratégiájának keretében a vállalat már a ’90-es évek közepén kifejlesztette első hibrid rendszereit. A Lexus 2005-ben mutatta be a világ első prémium hibrid autóját, az RX 400h crossovert, és a márka azóta több mint 1,4 millió darab öntöltő hibridet adott el világszerte. A Lexus európai kínálatában jelenleg kilenc különféle hibrid hajtású modell szerepel az LC 500h és LS 500h Multi-Stage Hybridektől kezdve egészen a CT 200h luxus-kompaktig.

Az UX 250h modellt igazi élvezet vezetni, de legalább ilyen kellemes az autó fenntartási költsége és értéktartása is. Elsősorban a Lexus élvonalbeli mérnöki tudásának és az öntöltő hibridekkel kapcsolatos tapasztalatának köszönhető, hogy az akkumulátorok élettartama ugyanolyan hosszú, mint az autóé, és hogy a Lexus hajtási rendszerében nagyon csekély a kopás és az elhasználódás. Az UX 250h modellben nincs kuplung, az indítómotort és a generátort pedig integrálták a hibrid rendszerbe, így az autó teljes élettartama alatt sincs szükség a javításukra vagy a cseréjükre. A szokásos vezérműszíj helyett a mérnökök karbantartást nem igénylő láncot alkalmaztak. Mivel ezeket az alkatrészeket sosem kell cserélni, az UX 250h tulajdonosai (5 év használattal számolva) mintegy 1500 euro megtakarításra számíthatnak.

A Lexus öntöltő hibridek regeneratív fékrendszerének köszönhetően – ami a fékhatás első felét adja – sokkal kisebb mértékben kopnak a fékbetétek és a féktárcsák. 90.000 kilométer alatt egy Lexus-hibridben általában szükségtelen a tárcsák cseréje, és betétkészletet is csak egyszer kell cserélni. Ráadásul a hibridek magasabb abroncsnyomása miatt kevésbé kopik a gumik pereme, és az egyenletes teljesítmény-leadás és az autó kedvező súlyelosztása tovább csökkenti a gumiabroncsok elhasználódását.

60 milliárd kilométer már igencsak meggyőző tesztperiódusnak tekinthető, így nem kétséges, hogy a Lexus hibrid akkumulátorok élettartama valóban megegyezik az autóéval. A szigorú mérnöki és strapabírási elvárások alapján tervezett akkumulátorra 10 év vagy 200.000 km Prémium Hibrid Garancia vonatkozik.

motortisztítás
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet

Close
Back to top button
Close