fbpx

Skoda KAROQ Sportline 2022 (facelift) 1.5 TSI – A konzervatív(nak ható) választás

Az utóbbi időben jó pár Skoda megfordult nálam a DunaAutó jóvoltából és egyikre sem nagyon tudtam rosszat mondani. Jó, a háromhengeres 1.0 TSI nem lett a kedvencem továbbra sem, viszont a dizájn és a minőség tekintetében ott sem nem panaszkodhattam. A sort a KAQROQ folytatta, amelyből öt év után megérkezett a ráncfelvarrott verzió.

A Skoda KAROQ Sportline 2022 (facelift) 1.5 TSI külseje

Mivel ilyenkor csak a szokásos apróbb dolgokhoz nyúlnak hozzá, így a fontosabb paraméterek nem változtak, viszont külcsínre komolyodott a történet, ez kétségtelen. A 4.39 m hosszú, 1.84 m széles és 2.64 m-es tengelytávval bíró „mini KODIAQ” arányai nagyon el lettek találva!

Megkapta a gyártó legtöbb modelljén felfedezhető hatszögletű egyen-maszkot és átszabták a lámpatestek formáját is, ennek köszönhetően komolyabb lett. Az első- és hátsó lökhárítókat is újra rajzolták, a választható színek palettája bővült, akárcsak a felniké. Utóbbiból a tesztautó is kapott, ez az új dizájnos aero felni garnitúra szerintem mutatós, és állítólag még segíti a jobb légellenállást is. A hátulján egyből feltűnik a méretes Skoda felirat, amelynek mostanság elég nagy divatja van.

A Skoda KAROQ Sportline 2022 (facelift) 1.5 TSI belseje

Az utastér nem változott túl sokat az elődhöz képest, ugyanolyan átlátható és letisztult, az összeszerelési minőség pedig szintén hibátlan. Az viszont elég fontos újítás, hogy már a belépő Ambition felszereltségnél is az alap lett a digitális műszerfal. A grafikája eléggé rendben van és számos információ kinyerhető belőle. Az infotainment kijelzője is meghízott, sőt sokkal gyorsabb és jobban kezelhető lett, mint amit a Volkswagenekben megszoktam. A klímapanel szerencsére megmaradt hagyományosnak, gombos kialakítású. Hasonlóan történt ez a kormány esetében is, amely sportosabb, alul lapított lett és fizikai gombok/tekerők tarkítják az érintős felület helyett.

Az ülések mutatósak, emellett mind elől, mind hátul kényelmesek is. A csomagtartó 521 liter tárolókapacitással rendelkezik, ez picivel nagyobb a kategóriatársakénál, a hátsó üléssor ledöntésével pedig akár 1630-ra növelhető.

A Skoda KAROQ Sportline 2022 (facelift) 1.5 TSI hajtáslánca

A méretes géptető alatt a négyhengeres 1.5-ös TSI egység lapult, amely 150 lóerő és 250 Nm csúcsnyomaték előállítására képes. Ez a teljesítmény az első tengelyen kerül az aszfaltra. A blokk egyébként hengerlekapcsolásra is képes, ráadásul a lehető legegyszerűbb módon iktatja ki a rendszerből a középső két hengert.

Ami az étvágyát illeti, az nem volt túl baráti a tesztidőszak alatt, igaz még 300 km sem volt a KAROQ-ban, mikor átvettem, így a 9.2 literes fogyasztás nem igazán releváns. Tapasztalatok alapján vegyes használat mellett ez simán levihető 6.5-7 liter közé.

A Skoda KAROQ Sportline 2022 (facelift) 1.5 TSI vezetési élménye

A Sportline mivolta arra engedne következtetni, hogy a karosszérián található morcosság a kormány mögött is érezhető. Sajnos azonban nem ez a helyzet, bár ez egy SUV, szóval nem is illene ez a rendeltetésszerű használatához. Tény, hogy egy jó úttartást biztosító átlagosan feszes, ugyanakkor sportos futóművet kapott, ami nekem ECO-ban és NORMAL-ban kicsit puhának tűnt, de SPORT-ban már határozottan élvezhető volt.

Ami a terelgetést illeti, a KAROQ hozza, amit elvárunk tőle: Az 1.5 TSI teljesítménye bőven elég a mindennapi használathoz, a kormányzás pedig tűpontos.

A Skoda KAROQ Sportline 2022 (facelift) 1.5 TSI árfekvése

A november közepén aktuális árlista szerint a Karoq indulóára az 1.0 TSI motorral, manuális váltóval és Ambition felszereltséggel valamivel 11 millió forint felett van. Már ebben is megtalálható a bőr multikormány, a tolatóradar, a LEDes fényszórók, az elektromos kézifék, a tükörbehajtás és persze számos vezetést támogató rendszer is. A DunaAutó által biztosított Sportline felszereltségű tesztautóban a négyhengeres 1.5 TSI erőforrás és egy DSG váltó dolgozott. Ennek az ára már majdnem üti a 14 millió forintot. Nyilván, ez a felszereltségi szintek közül a legmagasabb, de ezt tovább extrázva gyorsan el lehet érni a 18-20 milliós összeget, így történt ez a tesztalany esetében is.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna AutóZrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb