SEAT Alhambra – a ráncfelvarrás ereje

A Volkswagen Sharan spanyol testvére tavaly újult meg, és eddig méltatlanul keveset foglalkoztunk vele. Pedig egy korrekt családi egyterűről van szó, amely méretéhez képest egész takarékos, igaz ezeket a tulajdonságokat meg is kell ám fizetni!

Rövid törtneti áttekintés: a modell 1996-ban lépett a piacra, az első generációs „hármasikrek” (Sharan, Galaxy, Alhambra) meglehetősen hosszú ideig a kínálatban maradtak. Persze ez nem azt jelenti, hogy semmit nem változtattak a receptúrán, 2000-ben már érkezett a faceliftes Alhambra, az úgynevezett nagylámpás változat. Manapság már inkább ilyeneket látni, minőségibbek ugyanis, mint a korábbi példányok. A második szériára egészen 2010-ig kellett várni, az új kivitel hosszabb és szélesebb lett, tolóajtókkal is elérhetővé tették, ráadásul az euroNCAP töréstesztjén 5 csillagot ért el. Az egyterű számos díjat bezsebelt, és megugrottak az eladási adatok is.

alh1

Itt értünk a jelenbe, hiszen 2015-ben egy ráncfelvarrás következett, ma már ezeket a darabokat láthatjuk a szalonokban. Nem mondhatni, hogy sokat változtattak volna a modellen, igaz nem is indokolta semmi, hogy jelentősen átalakítsák az amúgy is modernnek ható egyterűt. A lámpákat és a hűtőmaszkot azért átrajzolták, valamivel dinamikusabbnak hat így a SEAT. Belül a legszembetűnőbb újítás a kormányt és a középkonzol kapcsolóit érintette, a kárpitok között pedig nagyobb lett a választék. A központi kijelző megkapta az Easy Connect rendszert, a másodlagos ütközésvédelem, a holttér-figyelő rendszer és a sebességtartó automatika pedig szériafelszereltség lett. Persze az igazi fegyvertény továbbra is a 7 ülés (a harmadik üléssorért plusz 265.000 forintot kérnek el), ha pedig csak az első sor van használatban, 2.4 köbméteres rakodótérrel lehet számolni.

alh2

A ráncfelvarrás fontos pontja a motorok megújulása volt, mind a benzines, mind a dízel erőforrások fogyasztásán sikerült faragni. A belépőmodell egyébként az 1.4-es, 150 lóerős, benzines blokkal lett ellátva, kombinált fogyasztása a gyártó mérése alapján 6.4 liter. Az alapváltozatot hatgangos manuális sebességváltóval szerelik, magasabb szinteken hatsebességes DSG is elérhető. Reference felszereltséggel, 5 üléssel, 9.123.000 forinttól indul az ára, ezt egészen 16 millióig lehet feltornászni. Persze ezért kétliteres TDI jár automata váltóval, vonóhoroggal, bőrülés (masszázzsal), toronyóra lánccal.

Bense Róbert

zparts autóalkatrész
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Back to top button
Close