fbpx

Sajtóbemutató: Range Rover Evoque

Néhány hete már minden fontos információt közöltünk az újdonsült Range Rover Evoque-ról, azonban nemrég személyesen is szemügyre vehettük az angolok legújabb luxus-terepjáróját. A Land Rover modellpaletta legkisebb, egyben pedig legfrissebb tagja december 6-án debütált a magyar közönség előtt a British Automotive Hungary Budaörsi úton lévő telephelyén, a bemutatón pedig elsők között tekinthettük meg a második generációs Evoque-ot.

A termék még olyannyira friss, hogy a bemutató autó bevallottan egy prototípus volt, részleteit tekintve azonban gyakorlatilag egy szériaérett géppel volt dolgunk. Szerencsések vagyunk, ugyanis az első tömeggyártott, rendelésre készített példányok valószínűsíthetően kora tavasszal érkeznek majd meg hazánkba.

Bár a Land Rover prémium almárkájának belépő típusáról van szó, a „kis” Range Rover nem is olyan apró, mint azt elsőre gondolnánk, ezen kívül egészen kiforrott, nagyobb társaira számos tekintetben erősen hajaz. Az előző Evoque talán erősebb egyéniség is volt, avagy annakidején jelentősebb volt az újdonság varázsa. Külső dizájnt tekintve az új változat kissé olyan, mint egy lerövidített Velar, míg belül gyakorlatilag megkapta a Range Rover egyendizájnját.

Az autó méretei, továbbá a karaktere szinte változatlan, azonban az új, hosszmotoros platformra való építkezés miatt nőtt a tengelytáv és a beltér is. A 4,37 méter hosszú karosszérián ez aligha észrevehető, azonban a kompakt mérethez egészen nagy, 591 literes csomagtartó társul. Kívül leginkább az átrajzolt első lökhárítók, a Velaréhoz hasonló első lámpák, továbbá hátul szintén a nagytestvérhez köthető, új lámpatestek és az azokat összekötő fekete dekorcsík az, ami alapján gyorsan be lehet azonosítani a második generációt. Immáron az Evoque is látványos, ajtókból gombnyomásra kiemelkedő kilincseket kapott, melyek alaphelyzetben elegánsan belesimulnak a karosszéria ívébe.

Elsőre a beltér megjelenése és kivitelezése egyaránt meggyőző. A modern, friss megjelenés nagyon sokat emel az új típus fényén. Hogy mennyire lesz majd praktikus és ergonomikus a kormányon található érintővezérlők menet közbeni kezelése (klasszikus gombok helyett), arról egyelőre nem tudunk nyilatkozni, azonban mindenképp látványos a megoldás. A műszeregység immáron teljesen digitális, 12”-os kijelzőn közli velünk a menetadatokat.  A kiállított prototípus magas felszereltséget kapott, hisz míg alapáron csupán egy fix központi kijelző jár a középkonzolon, addig az extrásabb változatok már duplaképernyős infotainment rendszert és klímapanelt kapnak.

Az alapmodell középső kijelzője belesimul a műszerfal síkjába, azonban az általunk is megtekintett verzió már egyel fejlettebb rendszer kap. Ez esetben a képernyő kiemelkedik a műszerfalból az indítást követően, a dőlésszög pedig a felhasználó kívánsága szerint állítható. Ezalatt található egy másik képernyő, melyet további két tekerőkapcsolóval láttak el. Ezeknek a funkciója menüpontonként változik. Erről a második képernyőről változtathatjuk az autó menetbeállításait, továbbá a klíma is innen vezérelhető. A klasszikus tolatókamerák képét kiegészítve, az extralista részét képezi az uszonyantennába szerelt további kamera, melynek képét menet közben is megjeleníthetjük a visszapillantó tükörben, amennyiben bármi akadályozza a kilátást az ablakon keresztül, vagy a lökhárító síkjában.

Az Evoque is a Jaugar-Land Rover csoport új Ingenium motorcsaládjának kétliteres, turbós benzines és dízel erőforrásaival lesz elérhető. A dízel változat esetében 150, 180 és 240 lóerős kivitelek közül válogathatunk, míg a benzines motorok 200-250-300 lovas verzióban érhetőek majd el.

Első benyomásaink alapján az új Evoque egy teljes értékű prémium terepjáró, melynek minden esélye megvan rá, hogy megdöntse az első generáció közel 800.000-es értékesítési darabszámát. Bár értesüléseink szerint várhatóan 2 millió forinttal lesz drágább a típus 12,1 milliós induló árával, mint a belépő szintű Jaguar E-Pace, ám úgy érezzük, házon belül is van mitől félnie a Jaguar pufók kölyökmacskájának.

Köszönjük a meghívást a British Automotive Hungary-nek!

Bacsa Zoltán

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb