fbpx

Fiat Cinquecento – filléres válságautó

Kevés olyan autótípus maradt mára, melyre nyugodt szívvel lehet mondani, hogy olcsó, alacsony a fenntartási költsége, keveset eszik, és még szerethető is. A Cinquecento viszont ilyen, és mint hamisíthatatlan válságautó, simán megállja a helyét még manapság is. Hiába, az olaszok igazán értenek az apró, elnyűhetetlen autók gyártásához.

csinkve

Minap az egyik barátommal rövid eszmecserét folytattunk az olcsó, ámde vállalható autókról, hirtelen szóba is jött a Cinquecento, méghozzá azért, mert komám egyik munkatársa pár hónapja valami elképesztő piti áron jutott hozzá egy ilyen kis olasz vashoz. Ahhoz képest, hogy nem kímélik, tökéletesen bírja és már a következő két éve is biztosítva van. Tényleg nagyon olcsón vették, százezer alatt, le sem merem írni. Arra szeretnék ezzel a kis történettel kilyukadni, hogy a mai gazdasági helyzetben bizony egy ilyen járgánynak van létjogosultsága. Nem fordulnak utána, még a szomszéd néninek sem lehet vele villantani, de itt legkevésbé sem ez a lényeg. Inkább az, hogyha sikerül hozzájutni egy épkézláb darabhoz (nem olyan nehéz feladat), akkor a műszakin és az olajcserén kívül nem sok dologra kell költeni az elkövetkezendő években. Ha mégis, az alkatrészek olcsók, és nem kell szakszervizbe rohanni vele.

Apró méretéhez – mindössze 3.2 méter hosszú – képest négy ember simán elfér benne, más kérdés, hogy még az első ülések sem túl kényelmesek, a hátsókról nem is beszélve. De ezt csípőből megbocsáthatjuk a Cinquecentonak, főleg akkor, ha ráeszmélünk, hogy a 170 literes csomagért a hátsó ülések síkba (!) döntésével 810 liternyi helyet varázsolhatunk, ami már szinte a királyi kategóriába tartozik. Motorizáció szempontjából sem kell csodára számítani, van belőle 0.7-es változat, nálunk a kilencszázas, 39 lóerejével a legelterjedtebb, de aki kitartóbb, találhat 1.1-es kiadást is (Sporting), ez 54 pacijával minden túlzás nélkül egy igazi városi méregzsák. Bár a Cinquecento nagy ellensége az oldalszél és autópályán sem ő lesz a sor elején, általában rendben van a tempója.

cienqus-wnętrze

Fogyasztása városban 6 liter körül van, országúton valamivel kevesebbet eszik, persze mondhatnánk, hogy ennél létezik jobb mutató is, de azért lássuk be, egy 20 év körüli autónál ezek az adatok még beleférnek. A futómű lehetne jobb is, és a menetzaj is simán képes elnyomni a rádiós magnót, ami viszont dicséretre méltó, hogy a picike Fiat egész tartós anyagokból épült mind belül, mind kívül. A puritán, de valamiért mégis mókás beltér, valamint az időjárási viszontagságoknak is hősiesen ellenálló kaszni is a pozitív tulajdonságok közé sorolható.

Százötvenért már vállalható darabot, kétszázért pedig egészen jó állapotú Cinquecentot is ki lehet fogni, és ha a szerencse is a tulaj mellé pártol, hosszú ideig hűséges társként tekinthet majd az olasz kisautóra.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb