fbpx

Citroën CXperience koncepció

Különleges tanulmányautót mutat be a Citroën a Párizsi Autószalonon, a CXperience-ről azonban még nem lehet tudni, hogy valóban a márka zászlóshajója lesz a közeljövőben, vagy csupán érdekességként alkották meg a franciák.

Az viszont biztos, hogy a Citroën dizájnerei igencsak odatették magukat, amikor a formaterveket átültették a valóságba. Nem véletlen az sem, hogy sokan a C6-tal hasonlítják össze, hiszen egyrészt akad is némi hasonlóság a két modellt egymás mellét téve, másrészt a CXperience akár az utódja is lehetne az egykori zászlóshajónak.

citr1

Méreteit tekintve sem hétköznapi a tanulmány, 4.85 méter hosszú, 2 méter széles, és három méter a tengelytávja, magassága azonban csupán 137 cm. A laposkúszásban guruló óriás 22 colos kerekeket, modern LED lámpákat, valamint hátrafelé nyíló hátsó ajtókat kapott, a visszapillantókat pedig hiába is keresnénk, helyette kamerák segítik a sofőrt. A beltér sem kevésbé meghökkentő, a kezelőszervek teljesen digitálisak, a gombok úgy látszik, a jövőben teljesen ki fognak halni. A 19 colos műszerfal és a Head Up Display mellett egy óriási központi kezelőszerv is rendelkezésre áll. A harsány színekben pompázó utastér az üvegtetőnek köszönhetően még nagyobbnak érződik, a komfortos utazást pedig a memóriahabos ülések biztosítják.

citr2

A koncepció egy 150 lóerős benzinmotorral és egy 109 lovas villanymotorral lett ellátva, tisztán elektromos üzemmódban nagyjából 60 kilométert lehet vele megtenni, 13 kWh kapacitású akksi pedig akár 2.5 óra alatt teljesen feltölthető.

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb