fbpx

Citroën C3 – ismerős idomok

A francia kisautó harmadik generációja merőben új külsőt kapott, ám jelen esetben erre bizony szükség is volt, hiszen a néhány évvel ezelőtt ráncfelvarrott előd némileg már kilógott a Citroën formanyelvéből.

Az egyébként meglehetősen sikeres modell – a 14 évvel ezelőtti debütálása óta nagyjából 3.5 millió darabot értékesítettek – legújabb változata januárban kerül majd a szalonokba, de azt már most lehet tudni, hogy nem hétköznapi dizájnnal és korrekt felszereltségbeli fejlesztésekkel készültek a tervezők. Valószínűleg senkit nem lepünk meg azzal a kijelentésünkkel, hogy az új C3 fő fegyverténye a merész külső, melynek részletei ismerősek lehetnek a C4 Cactus-ből.

c32

Az Airbump elemek nem kaptak ugyan akkora hangsúlyt, mint a Cactus esetében, de összességében jelentős a hasonlóság, talán valamivel finomabbak és letisztultabbak a C3 vonalai, nem beszélve a méretbeli különbségekről – a mindössze 3.99 méteres modell 300 literes alap csomagtérrel rendelkezik, ebben a kategóriában manapság ez a realitás.

A beltérben is találkozni ismerős elemekkel, ilyen például a komplett ajtóbelső, a különleges, szíjszerű behúzóval együtt. A műszerfal viszont már klasszikus(abb) kialakítást kapott, és a központi, 7 colos érintőképernyő is a középkonzol szerves részét képezi, ha emlékeztek még a Cactus-tesztünkre, eléggé feltűnő volt, hogy a műszeregységgel egy vonalban kapott helyet a kijelző, ami abból a szempontból jó volt, hogy nem kellett lefelé pillantgatni vezetés közben, másfelől viszont a konzol így szinte semmilyen szereppel nem bírt, sőt, jóformán nem is létezett.

Visszakanyarodva a C3-hoz, felszereltségét tekintve is jelentős fejlődésen ment keresztül a típus, többek között az úgynevezett ConnectedCAM is újdonságnak számít, a beépített kamera káresemények bekövetkezténél kifejezetten jó szolgálatot tehet. A tolatókamera mellett holttérfigyelő, fáradtságérzékelő/sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, és 3D-s navigáció is helyet kapott az extrák listáján.

c31

A motorpaletta részét háromhengeres PureTech benzines (68/82/110 lóerő), illetve BlueHDi (75/100 lóerő) dízelek képezik – túl nagy meglepetés tehát ezen a téren nincs -, manuális váltóval vezetik be a piacra a C3-at, ám később automata is elérhető lesz hozzá. Az árakat, illetve a részletes műszaki jellemzőket még nem közölte a gyártó.

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb