fbpx

Bugatti Veyron – drágán add a gépedet

Amilyen borsos az ára, annyira titokzatos is a Veyron, amely az tíz évvel ezelőtt mutatkozott be, és valódi presztízsjárgányként tartják számon. A szupergyors sportautó nem az a fajta vas, amivel minden nap találkozhatunk, ha kíváncsi vagy néhány érdekességre, olvass tovább!

Bugatti-Veyron-16-4-Grand-Sport-Top-600x800

new-2012-bugatti-veyron-grand-sport-wei-long-rear-side-white

Drága, gyors és egy halom rekordot döntött meg. Ez a Bugatti Veyron, melynek fejlesztése közel öt évet vett igénybe. A Volkswagen-csoport kezei alatt formálódó gép végül 2005-ben debütált, egymillió eurós árcédulával. A Veyron exkluzivitását növelte, hogy mindösszesen évi hetven darabot gyártottak belőle, és egy évnél is hosszabb volt a várólistája. Nem hiába volt nagy a felhajtás a Bugatti körül, ugyanis az autó egészen elképesztő adatokkal kápráztatta el a nagyérdeműt. Az 1.8 tonnás, közel 4.5 méter hosszú jármű volt az első olyan sorozatgyártású modell a világon, mely elérte az 1000 lóerős teljesítményt (pontosabban 1001 paci), valamint képes volt átlépni a 400 km/órás sebességet. A 8 literes W16-os motor valódi szörnyetegként duruzsolt, a Veyron mindössze 2.5 másodperc alatt százon volt és 16.7 másodperc után már a 300-at karcolta. Végsebessége 407 km/óra volt, bár ezt valószínűleg nem a Ferihegyi gyorsforgalmin mérték, mégis félelmetes adat. A 300 millió forintos vételár mellett szinte felesleges megemlíteni a fogyasztását, azért mi mégis megtesszük, mert városban bizony simán megevett százon 40 litert, halkan sugallva, hogy lehetőleg a pékségbe és a gyerekért az oviba ne a Bugattival menjünk. Országúton valamivel jobb volt a helyzet, ott akár 15-20 literrel is beérte, ez már jóval barátságosabb szám.

2012-Bugatti-Veyron-Super-Sport-Black-Carbon-Interior-View

Hiába azonban a meghökkentő adatok, és a horribilis ár, a Veyron mégis veszteséget termelt, bár ha a másik oldaláról nézzük, a gyártó bemutatta a tudását, ez pedig pénzben talán nem is mérhető érték. Azért gyorsan hozzátennénk, hogy a Grand Sport, valamint a Vitesse nevű Veyronok megmentették a szériát, összesen 450 darab készült a szuperautóból.

Hogy mit hozhat a jövő? Sokáig kérdéses volt, hogy lesz-e utódja a Veyronnak, a kupék gyártását már 2011-ben befejezték, de a Grand Sportból néhány darab még gazdára vár. Az új modell a jelenlegi információk szerint a Louis Chiron nevet kaphatja, a W16-os turbó lényegében maradna, de a plusz elektromos hajtásnak köszönhetően mintegy 1500 lóerővel rendelkezne az új Bugatti, melynek megjelenése jövőre várható.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

Back to top button