fbpx

Audi A4 teszt – hálás négykarikás

Az Audikat könnyű megkedvelni, ezt az állítást jelenlegi tesztalanyunk is alátámasztotta, hiszen amit tud, azt nagyon tudja, megjelenése és minősége pedig a mai napig megállja a helyét.

A legutóbbi, A3 tesztet követően most egy kicsit nagyobb „csónakba” ültünk át, panaszkodni és kritizálni azonban ez alkalommal sincs okunk, ugyanis ötéves tesztpéldányunk 169.000 kilométer megtétele után is hozta a kötelezőt.

IMG_1455

A külsejéről sok újat nem lehet elmondani, mindenki látott már A4-es modellt, robosztus, időtálló forma jellemzi, kategóriájában abszolút megszokott a hasonló kinézet, ám ez nem von le semmit az autó erényeiből, aki kedveli ezt a kialakítást – márpedig elég sokan vagyunk így -, azok tíz év múlva is ugyanúgy meg lesznek elégedve a küllemével. Belül sincs túlcsicsázva az A4, nem is állna jól neki, szigorú, de tökéletesen használható műszerfal, jól elhelyezett gombok, és az egyhangúságot megtörő szürkés berakás tárult a szemünk elé. A felszereltséghez tartozott sportfutómű, bi-xenon fényszóró, a sofőrt pedig egy halom hárombetűs extra (ABS, ASR, APS, ESP) segíti a mindennapokban, a műszerfal és a középkonzol is kapott egy-egy kijelzőt, előbbi a fontosabb adatokért, utóbbi a szórakoztatásért és a navigációért felel. Említésre méltó még a multifunkciós kormány, és a váltó melletti kezelőszervek, melyekkel többek között a bluetooth-telefon kapcsolat is könnyedén kezelhető. A beltér egyébként 5 év használat után is jól festett, ráadásul hatalmasnak hatott, elől táncolni lehetett volna, a csomagtartó alapból 480 literes, a fél házat bele lehet pakolni. Az S-Line sportcsomagnak köszönhetően mutatós és fél évtized után is parádés oldaltartású ülésekbe huppanhattunk bele, a prémiumautó-érzet megvan, magabiztosan csaptunk a lovak közé.

IMG_1467

Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha elmondjuk, hogy kintről lett behozva Magyarországra az autó, jelenlegi gazdája nagyjából 120.000 kilométert rakott bele eddig. Az 1968 köbcentis, 143 lóerős dízelmotor kellemesen muzsikált, a hatgangos manuális váltóval tökéletes volt az összhang, minden mozdulatra és gázadásra precizen reagált az autó, úttartása hozta a kötelezően elvártat. Ellenben meg kell jegyeznünk, hogy a futóművén már érződött a masszív használat, kissé ropogott, a kormánya is szólt, ezeket persze jelenleg még nem drasztikus hibaként kell elképzelni. Szervizköltsége egyébként nem vészes, olajcserétől-olajcseréig vígan elmegy az A4, egy kisebb szerviz 30-40 ezer forintot emészt fel, egy nagyjából 4-4.5 milliós használtautónál ez nem eget rengető összeg. A fogyasztás szintén baráti adatokat mutatott, vegyes használatnál 7.1-7.3 litert hörpint fel száz kilométer alatt.

Talán minden elmond tesztünk főszereplőjéről, hogy a tulajdonosa annyira megszerette autóját, hogy ezek után csak négykarikás járgányt fog venni. Ez a mondat pedig jól prezentálja azt, hogy miért is van az Audinak olyan sok márkahű követője.

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb