fbpx

A meglepetés erejével – Hyundai Bayon 1.2 MPI Limited 2021 teszt

Idén megkaptam párszor, hogy túlzott módon tudok rajongani egyszerű, jó értelemben véve földhözragadt technikákhoz. Nos, ez igaz is, éppen ezért vártam annyira a Bayont, mert már a zsigereimben éreztem, hogy ismét egy jó teszthét elé nézek…

Lehet szeretni és nem szeretni a fiatalos, vagány formával határolt Bayont, amely nevét egy Délnyugat-Franciaországi városról Bayonne-ról kapta. Egy biztos, egyedi lett és szerintem a mai világban leginkább ez számít.

A Hyundai Bayon 1.2 MPI külseje

Elsőre nem látszik, hogy a 4180 mm hosszú, 1775 mm széles és 1490 magas Bayon közeli rokonságban áll az i20-szal, pedig így van. Ugyanakkor 4 cm-rel magasabb és 14 cm-rel hosszabb kompakt rokonánál. A beltérről készült fotókon láthatod is, mennyi közös vonás van, illetve a meghajtás is azonos. A szerkesztőségnél korábban már járt ugyanezzel az erőforrással egy vagány, kék tesztautó. Ezúttal pedig a „Dragon Red” fényben pompázó közeli rokon futott be, amely nem sokkal nehezebb 1000 kg-nál.

Az egész autó messziről felismerhető jellegzetes vonásairól, de talán az orr rész a leghangsúlyosabb, a méretes fekete műanyagokkal, a húzott nappali menetfényekkel és a fém színű betéttel. Oldalról a vagány felnik és a meredek szögben hátrafelé emelkedő övvonal kap nagyobb figyelmet. A nyúlánk crossover hátuljához érve egy szokatlan, nyíl alakú lámpatest elrendezést és vonalakat találunk. Talán ez a legmegosztóbb része az egész autónak.

A Hyundai Bayon 1.2 MPI belseje

Ahogy írtam korábban, az utastér majdnem egy az egyben megegyezik az i20-ban látottakkal, azzal a különbséggel, hogy itt nagyobb a hely. A digitális óracsoport itt is megtalálható, ráadásul a tüzes piros kinézetet választva még olyan érzésem is támadt, mintha valami sportos jószágban ülnék. A formák és anyagok igényesek, jól néznek ki, akárcsak a klímapanel kezelőfelülete, amely jól kidolgozott, átlátható és logikus. Az infotainment rendszer stabil és egyértelműen van felépítve, ráadásul vezeték nélkül tudja a telefontükrözést. Az ülések kényelmesek, hátul pedig kellemes fej és lábtér található. A csomagtartó meglepően nagy a maga 411 literével – ami 60 literrel több az i20-énál -, a hátsó üléssort ledöntve pedig 1205 literre növelhető a rakodótér.

A Hyundai Bayon 1.2 MPI Limited hajtáslánca

A Hyundai Bayon orrában egy négyhengeres, 1.2 literes szívó benzinmotor található, amelyet 84 lóerő és 118 Nm nyomaték leadására képes. Ehhez egy ötsebességes, manuális váltó csatlakozik. Mivel elég kevéske a nyomaték és a lóerő, így pörgetni kell, de nincs vele gond, mert még szereti is a 3-4000-es fordulatot, ugyanakkor a 130 km/h-s tempónál kijelzett 4500-as fordulatot kicsit már sokaltam. Viszont így lehet vele dinamikusan közlekedni 6.4 literes átlagfogyasztás mellett.

Az alap, szívó egység mellett még megtalálhatók az 1.0 literes T-GDI erőforrás különböző változatai MHEV-ként vagy duplakuplungos-automataként is.

A Hyundai Bayon 1.2 MPI Limited vezetési élménye

Annak ellenére, hogy egy autó nem igazán sportos, attól még lehet jó a vezetési élménye. Ez esetünkben is így van, őszintén megvallva pedig kellemeset csalódtam benne, ugyanis a futómű szépen elnyeli az útegyenetlenségek okozta rázkódást. Meglepően könnyű tekerni a kormányát, szinte már-már az elektromos autókban tapasztaltakra emlékeztet. A gázpedál lenyomásához nem kell elemi erő, szinte elég csak megpöccinteni és máris megindul. Kanyarban, nagyobb tempónál kicsit billegős érzete van a kasztninak, legalábbis szerintem. A viszonylag könnyen manőverezhető Bayon ötfokozatú manuális váltójának kulisszája néha pontatlannak tűnik, de nem is lehet elvárni, hogy minden tekintetben kitűnő legyen ebben az árfekvésben. A legkellemesebb meglepetés a hangszigetelés volt számomra, ijesztően csendes, még autópályás tempónál is.

Összességében hozta azt, amit elvártam tőle, sőt még egy picit többet is. Ugyanakkor nem élvezetet kell keresni egy 84 lóerős autóban, hanem közlekedőeszközként kell rá tekinteni. Akkor jócskán tud meglepetést okozni!

A Hyundai Bayon 1.2 MPI Limited árfekvése

Az alapfelszereltséggel rendelkező Bayon 5.7 millió forinttól indul. A tesztautó Limited felszereltsége pont középen helyezkedik el a választható csomagok között, így a vételár 6.3 millió forintra rúg. Belegondolva, ez bizony sok pénz, ugyanakkor a mai világban jó árnak számít. Arról nem is beszélve, hogy jóval olcsóbb és igényesebb is néhány vetélytársánál.

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztet a Duna Autó Zrt. támogatta

A tesztlehetőséget a Hyundai Magyarország biztosította

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb