Audi TT 3. generáció
Idén, a Genfi Autószalonon mutatkozott be a „győri” Audi TT, melyet ősztől már az utakon is láthatunk. A szigorú, ámde megnyerő külső innovatív belsőt takar, ember legyen a talpán, aki nem érez birtoklási vágyat az új TT láttán.
Immár 16 éve annak, hogy az Audi sportkupéjának első generációja hódító körútra indult, akkoriban még gömbölyű, kölyökkutya-ábrázattal próbálták egyedivé tenni az autót, ami sikerült is, hiszen a sivár kinézetű járművek között üdítő hatású volt a mára legendássá vált forma. A második széria még megőrzött valamit kedvességéből, azonban a divat az autóipart sem kímélte, ennek következményeképp az MkIII már igazi rosszfiú lett, gyermeki maszkját levetve igazi lázadó kamasszá vált.
A motorháztető alatt is változott a felállás, a 2000 köbcentis TDI motor 184 lóerejével 235 km/órás sebességig képes repíteni gazdáját, ám aki ennél is többre vágyik, annak a TFSI turbómotor, és a TTS az ajánlott konstrukció, a 230, valamint 310 lóerős erőforrások már combosabb élményt biztosítanak. A hatfokozatú manuális sebességváltó mellett automataváltóval is megvásárolható lesz az új TT, amelynek fogyasztása is dicséretet érdemel, a TDI mindössze 4,5 litert eszik százon, de a TFSI is beéri 7 liter környéki üzemanyaggal.
Egészen futurisztikus újdonságokkal is előrukkoltak a tervezők a TT esetében (is), a hibrid (acél/alumínium) karosszériával 50 kilogrammot sikerült csökkenteni az autó súlyán, de említésre méltó a Matrix-LED fényszóró is, amely navigáció alapján dolgozik, és a szembeforgalom, valamint a kanyarok függvényében működteti az éppen szükséges ledeket. Impozáns látványt nyújt a hátsó légterelő is, amely 120 km/órás sebesség felett automatikusan kiemelkedik. Belülről is sokat változott a kupé, bár a hátsó ülések továbbra is csak dísznek vannak, a csomagtér növekedett, a 305 liter az autó paramétereit figyelembe véve nagyon szép adat. Ha ez még nem lenne elég, a TT okosodott is, méghozzá nem is keveset, olyan extrákat kapott, mint a táblafelismerő-rendszer, vagy a más típusoknál már bevált sávtartási segéd. A műszerfal digitális kialakítást kapott, a 12.3 colos képernyőre akár a navigáció által mutatott utcaképet is rá lehet varázsolni, persze emellett alapvető feladatait is képes ellátni.
De minderre még jó pár hónapot várni kell, ugyanis az új széria értékesítése még várat magára, mint ahogy a roadster is, amely idén már nem is kerül a szalonokba. A győri gyár miatt egyébként elsőbbséget élvez a magyar piac, hazánk valószínűleg az első országok között lesz, ahol hozzá lehet majd jutni az új TT-hez.
Bense Róbert