fbpx

Škoda Fabia 1.4 MPI – Brantmüller Zoltán

2019. októberében került hozzám a 2002-es évjáratú 1.4 MPI “ősmotoros” Fabia. A kezdeti lelkesedés hamar alábbhagyott, ugyanis a VW-konszern “indiánfejes” ezen példánya a megtett kilométereket tekintve sorra produkálni kezdte a hibákat. Autóvásárlásnál természetes a vezérlés, az olajak, a folyadékok cseréje. Mindezen kívül egy hátsó kipufogó dobot kapásból cserélni kellett, valamint egy tolatólámpa kapcsoló is a cserelistára került; a bal első törött lámpa miatt pedig új első lámpapárt is cserélni kellett…

Időközben termosztátházat, első és hátsó szondákat kapott a kocsi, új önindítót; a computer csatlakózóinak érintkezőit is alaposan meg kellett tisztítani egy háromhengerezős tünet miatt, valamint a jobb oldali küszöb javítása is megtörtént…

A menetteljesítményeket tekintve alulról meglehetősen “nyomatékszegénynek” tűnik a 68 lovas motorral szerelt 1140 kilós bódé, így pörgetni kell a motort, ami rövid távon 7 liter felett is ehet, de hosszabb távon – kultúrált közlekedési feltételek mellett – akár hat liter közelébe, vagy az alá is mehet.

Nekem személy szerint a hibák ellenére bevált az autó, viszonylag hamar kiforrta magát a kicsit több, mint egy év alatt, amióta nálam van.

S ha már annyi időt, energiát és anyagiakat emésztett fel, elkezdtem a saját ízlésemre formálni: gyári 14-es alufelniket kapott az autó, ablakok sötétítése és az új első lámpák UV-fóliázása is megtörtént; sportosabb hangulatú, RS verziókon fellelhető lökhárítókat kapott, fekete belsőt, valamint korábbi hobbiautómból megörökölt egy igencsak hangos hifi rendszert. Ezeknek a kiegészítőknek köszönhetően nagyon élvezetes autót sikerült összehozni, amit minden kilométeren örömmel és napi szinten használok.

Október közepén megkezdődött az autó műszaki vizsgára való felkészítése is – a fékek és a futómű felújítása voltak a legfontosabb szempontok. Jelenleg futómű állításra van még szükség, s reményeim szerint hamarosan friss műszaki vizsgával is büszkélkedhet a 18 éves Škoda – továbbra is önfeledten szelve át az ország útjait.

Csatlakozz te is Az én SKODA – m tesztelok.hu csoportba :)

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb