fbpx

Scout kivitelben is érkezik a Škoda Superb Combi

Először kínálja Scout változatban zászlóshajóját a Škoda, a kizárólag Combi változatban és összkerékhajtással készülő modell már alapkivitelben egyebek mellett terepes dizájnelemekkel, 18 col peremátmérőjű “Braga” könnyűfém keréktárcsáival, emelt hasmagassággal, valamint egyedi beltérrel lesz elérhető.

 A hajtásrendszer, illetve a jármű aljának kőfelverődések elleni védőburkolatát és a 15 milliméterrel megnövelt hasmagasságot egyaránt magában foglaló megemelt és megerősített futómű, valamint az összkerékhajtás révén a Superb Combi Scout a műutaktól távol is kedvező benyomást kelt. Mindezt a vezetői profil-választás (Driving Mode Select) további Offroad üzemmódja is segíti, az adaptív lengéscsillapítás szabályzás (DCC) pedig extrafelszereltségként rendelhető.

Az új modell benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal egyaránt megvásárolható lesz. A 2.0 TDI dízelaggregát teljesítménye 140 kW (190 LE), 400 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja a négy kerék felé. A 2.0 TDI AdBlue-befecskendezésével, SCR-katalizátorával és dízel-részecskeszűrőjével megfelel az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak.

A benzines 2.0 TSI erőforrás 200 kW (272 LE) teljesítményt és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Ez a motor is már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik, s Otto-részecskeszűrőjével szintén teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A Superb Combi Scout mindkét motorja tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit is.

A Superb-család további tagjaitól eltérően a Scout új tervezésű, egyaránt alumíniumhatású alsó védőlemezekkel kiegészített, robusztus első és hátsó lökhárítót kapott, míg kerékjáratait, oldalküszöbeit és ajtói alsó részét műanyagborítások óvják. Nemes hatású megoldás a tetősínek és az oldalablakok szegélyének egyaránt krómozott kivitele, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felületűek. A sárvédőkön különleges Scout-plakettek tűnnek fel.

Utasterében fahatású dekorbetétekkel fogad a Škoda, amelyek az első ülésekhez hasonlóan SCOUT-logót hordoznak. Az üléskárpitok kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készülnek, kívánságra pedig barna díszvarrású Alcantara/bőr kárpitozás, az első ülések első felére pedig új kontrasztárnyalatú szegély is rendelhető. Az ülésfűtés elöl az alapfelszereltség része, hátul opcióként rendelhető a külső üléshelyekre. A központi monitor offroad-képernyőkkel egészül ki, s beszálláskor speciális logóval köszönti a vezetőt.

Az első utasülés kívánságra hátulról is elektromosan állítható, az extraként kínált alváscsomag pedig megnövelt méretű, kényelmes fejtámlákat, valamint plédet is tartalmaz. Amint a Superb minden Combi változata, a Scout is kategóriája legnagyobb, 660 és 1950 liter között variálható csomagterével érkezik. A csomagtérajtó opciósan elektromosan mozgatható, az extrafelszereltségként rendelhető virtuális pedál (Virtual Pedal) technikájával pedig a hátsó lökhárító alatti egyszerű lábmozdulattal is nyitható.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb