Tavasszal érkezik Magyarországra az új Toyota Camry
2,5 literes öntöltő környezetbarát hibrid elektromos hajtásával tér vissza 14 év után Európába jövő tavasszal a világ legnépszerűbb szedánja, a felső-közép kategória királyának is tartott Toyota Camry, amely a Toyota Avensist váltja majd. A már most hatalmas várakozások övezte modell, amely érkezésének hírére nem egy vállalati flotta elhalasztotta beszerzéseit, a Toyota New Global Architecture (TNGA/ a Toyota világszintű egységesítési programja) filozófiája alapján az új GA-K platform felhasználásával készült, ami nagyszerű menetdinamikát és hatékonyabb térkihasználást tesz lehetővé. Ez utóbbi eredménye az eleganciát dinamikával ötvöző külső, a kategóriában is kimagasló szintű kényelem és az utastér tágas kialakítása is.
A nyugati-európai piacok, így a magyarországi ügyfelek számára is Japánban gyártott vadonatúj Toyota Camry nem csupán Európa egyik kedvenc szedánjához, a Toyota Avensishez képest jelent hatalmas előrelépést, de az Egyesült Államokban hosszú évtizedek óta töretlen népszerűségnek örvendő (ritka az olyan év amikor ne a Camry lenne az USA legnépszerűbb autója) modell előző generációjához képest is. A Camrytól eddigi hét generációjából (1.generáció: 1982-1988, 2. generáció: 1988-1991, 3. generáció: 1991-1998, 4. generáció: 1991-1998, 5. generáció: 2001-2006, 6. generáció: 2006-2011, 7. generáció: 2011-2018) egyébiránt eddig 19 millió darabot értékesítettek világszerte, ebből 675.000 darabot Európában. Évi több, mint 700.000 darabos eladásával a Camry a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja.
A nyolcadik generációs Camry az új GA-K platformot használja, melynek köszönhetően az autót a formaterv, a helytakarékos felépítés és a gépészet szempontjai szerint is teljesen újragondolták. Az új autó jellemzői aerodinamikusabb karosszériaformát kapott, melynek orrkiképzésénél a ‘Catamaran Under Priority’ formanyelvet használták, de teljesen új a műszerfal és a középkonzol is, melyek kombinálják a vezetőközpontú kialakítást és a tágas, kényelmes utasteret. Az új Human Machine Interface (HMI/ember-gép kapcsolódási felület) 10 colos head-up kijelzőt, 7 colos többfunkciós kijelzőt, és 8 colos középkonzol érintőképernyőt tartalmaz, a Toyota Touch® 2 legújabb változata alapján. Az autó belterében még kellemesebb tapintásúak a felületek, amelyek az új, csúcsminőségű anyagoknak és a puha párnázásoknak köszönhetőek, miközben a jobb érzékelést fokozza az indirekt utastér-világítás is fokozza, az utasok komfortjáról pedig a vadonatúj tervezésű, a testet jobban támasztó, és kényelmesebb ülések gondoskodnak.
Az újonnan fejlesztett, 2.5 literes, 218 DIN Le/160 kW teljesítményű, környezetbarát hibrid elektromos hajtáslánc révén a modell üzemanyag-fogyasztása csak 4.3 l/100 km*, a CO2 kibocsátás pedig mindössze 100 g/km*. Az alacsonyabb tömegközéppont jobb menetdinamikát tesz lehetővé, de épp úgy hozzájárul a szegmenselső biztonsághoz is, mint az új, 30%-kal növelt torziós merevségű karosszéria, amelynek szerkezete jobban védi az utasokat és a gyalogosokat egyaránt, vagy az alapfelszerelésként kínált, az iparág legfejlettebb aktív biztonsági rendszereit csokorba fogó Toyota Safety Sense rendszer. Az új első- és hátsó futóművek előnyei a jobb vezethetőségben és a prémium menetkomfortban köszönnek majd vissza.
Biztonságosabb, egészségesebb, kényelmesebb vezető üléspozíció
Az új GA-K platformnak köszönhetően a Toyota javított a Camryban a vezető üléshelyzetén is, növelve a kormányoszlop hosszanti (+60 mm) és magassági (+40 mm) állíthatóságát, 22 mm-el csökkentve az első- és hátsó csípőpont magasságát, és 49 mm-el hátrébb tolva az első- és a hátsó ülések csípőpontját.
High-tech információs egységek
A műszeregységbe épített multi-információs kijelző mutatja az üzemanyag-fogyasztást, a vezetőtámogatást és a navigációt, valamint az audio információkat és a jármű beállításait tartalmazó összes információt. A Head-up Display (HUD) kivetítője négy zónára oszlik: a központi kijelző felület az alapvető információkat (sebesség és fokozatválasztó kar állása) mutatja, a szomszédos multikijelző felületen a navigációs előrejelzések, az iránytű, valamint a sebességtartó automatika és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer állapota látható, az alsó bejövő üzenet kijelző mutatja a bejövő hívásokat, az audio rendszer információit, és a külső hőmérséklet állapotát, a felső bejövő üzenet kijelzőn pedig a Toyota Safety Sense rendszer figyelmeztető üzenetei tűnnek fel.
Forradalmi környezetbarát hibrid elektromos hajtás
Az új Carmy számára a Toyota vadonatúj öntöltő hibrid elektromos hajtást fejlesztett, ami ebben a modellben mutatkozik be először: a hajtáslánc egy új 2.5 literes benzinmotor és egy elektromos motor kombinációja, amely városi használat során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentes közlekedést tesz lehetővé. A vadonatúj Camry Hybrid újrahasznosítható nikkel-metál-hidrid akkumulátorra a hátsó ülés alatt kapott helyet, így teljes értékű csomagtérrel számolhatunk. kapott helyet. Tisztán elektromos üzemben az autó akár 120 km/órás sebességre is képes, hogy milyen az út emelkedése, és mennyi töltet maradt az akkumulátorban. Az elektromos motorhoz csatlakozó 2,5 literes motor egy TNGA filozófia alapján fejlesztett sorozat tagja, amelynek célja, hogy úgy javuljon az autó menetteljesítménye, hogy közben környezetbarátabb és tisztább módon üzemel. Az innovatív Dual VVT-i (Variable Valve Timing – változó szelepvezérlés, elektromotorral működtetett intelligens rendszer) olajnyomás helyett elektromos motort használ a szelepek nyitásának és zárásának időzítésére. Ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és tisztábbá teszi a kipufogó gázokat – még alacsony hőmérsékleten, és kis fordulaton is. A D-4S közvetlen befecskendezéses, négyütemű benzinmotor “Superior” változat kombinálja a közvetlen, és a közvetett befecskendezést, így bármilyen körülmények között optimális lesz az égés.
Kiváló menetdinamika és kimagasló biztonság
Az új Camry padlólemeze a TNGA-n alapul, akárcsak a Prius és a C-HR modelleké, kivitelében azonban különbözik azoktól: utóbbiak a GA-C padlólemezre, míg a Camry a GA-K padlólemezre épül, ezt használják majd az új RAV4 esetében is. A TNGA jó vezethetőséget biztosító összetevői a megnövelt torziós merevsége, az új kettős keresztlengőkaros multi-link hátsó futómű, és a jelentősen csökkentett magasságú tömegközéppont. Utóbbinak köszönhetően sokkal kedvezőbb a vezető üléshelyzete, precízebb és érzékenyebb a vezethetősége és kisebb a karosszériadőlés. Az új Camry futóműve is új, amit elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul pedig kettős keresztlengőkarokkal alakítottak ki.
A legmagasabb szintű passzív biztonság érdekében a Camry karosszériaszerkezetét úgy alakították ki, hogy elnyelje a szemből, oldalról, és hátulról érkező ütközések erejét, szétoszlassa azok energiáját, és ezzel megvédje a nagy szilárdságú utasteret a deformálódástól. Az újonnan fejlesztett „úszó sziget” motorháztető belső szerkezete és ütközéselnyelő kialakítása első osztályú gyalogosvédelmi teljesítményt tesz lehetővé.
Az új Toyota Camry műszaki paraméterei
ÚJ TOYOTA CAMRY HYBRID | |
MOTOR | |
Motortípus | 2.5 literes, 4 hengeres, soros |
Üzemanyagfajta | Benzin |
Max. teljesítmény (DIN Le) kW | (218) 160 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
0-100 km (sec) | 8.3 |
Max. sebesség (km/h) | 180 |
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS (végső homologizáció folyamatban) | |
Kombinált
(l/100 km – NEDC) |
4.3 (17” kerekek)
4.6 (18” kerekek) |
CO2 kibocsátás (végső homologizáció folyamatban) | |
Kombinált (g/km – NEDC) |
100 (17” kerekek)
106 (18” kerekek) |
KÜLSŐ MÉRETEK | |
Teljes hosszúság (mm) | 4,885 |
Teljes szélesség (mm) | 1,840 |
Teljes magasság (mm) | 1,445 |
Tengelytáv (mm) | 2,825 |
Hasmagasság (mm) | 155 |
BELSŐ MÉRETEK | |
Csomagtartóméret (l – VDA) | 524 |
TÖMEG | |
Össztömeg (kg) | 1,595 – 1,660 |