MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Lada Kalina Cross teszt – színes félemeletes

Lada Kalina Cross teszt – színes félemeletes

2017. november 10.

A Lada szó hallatán egyből nosztalgikus gondolatok jutnak eszembe, amikor még gyerekfejjel nézegettem az autókat és csak ezeket a „típusokat” halottam, hogy ezeröcsi, kereklámpás, kockalámpás. Nos, akkoriban ezek megszokott elnevezések voltak, egyaránt hallhattam otthon, ismerőktől, vagy csak az utcán sétálva. Aztán az idő múlásával ezek a nevek elkoptak, elhalványultak. Egészen 2015-ig, amikor is újra Magyarországra jött a Lada, és kezdte meg az újbóli forgalmazást. Jelen esetben egy Lada Kalina Cross-t vettem alaposabban szemügyre, ami első blikkre talán teljesen megegyezhet a „mezei” Kalinával, de ha jobban megnézzük, több jel is árulkodik arról, hogy ő igenis egy Cross kivitel. De vajon mitől Cross a következő vendégünk?

k7

Formavilága a jól ismert doboz, mely a mai napig megállhatja a helyét, ámbár nem kimondottan egy nyugati formavilágot képvisel, mégis van benne valami, ami kiemeli a tömegből az autót. A Kalina Cross, ahogy a neve is sugallja egy terepesített kivitel, amely leginkább az emelt hasmagasságon mutatkozik meg, ami 18,3 centi lett, ez majd 4 centiméterrel nagyobb mint városi társáé. Kapott ezen felül rengeteg műanyag burkolatot, körbe az ajtó oldalán, illetve a sárvédő íveknél, ha úttalan-utakra tévedünk, ne tegyünk kárt a fényezésben. Szerencsére ezek az elemek nem rombolják az összképet, hanem inkább hozzáadnak egy kicsit a megjelenéshez. Hasznos pluszként lehet felsorolni a motor alatt elhelyezkedő, megfelelő vastagságú védőlemezt, mely óvja a motort az alulról esedékes sérülésektől.

k11

Beszállásnál az első szembetűnő dolog az ajtó „kicsapódása”, figyelnünk kell a nyitásnál, hiszen a határoló nem a Ladák erőssége. De ha megszokjuk és kitapasztaljuk, hogy mennyire is tárjuk ki az ajtókat, nem kell félnünk az esetleges koccolásoktól. Illetve nem is hátrány, ha nem falig nyitunk, ugyanis beszállás után nem kell félig kilógva az autóból kapkodni ahhoz, hogy be tudjuk kényelmesen csukni az ajtókat a kályhaezüst színű markolattal. A beltérre pillantva egyből szemet szúrnak a narancsra színezett kárpitelemek, amely a szürke műszerfalat nézve egészen feldobja a belsőt. Beülve egy szivacsozott ülést kapunk, aminek támláját hosszabb távon egy kicsit kényelmetlennek érezhetjük, cserébe megfelelő az ülőlap hossza és a szivacsos ülés ellenére a komfortérzet ezen a téren nem romlik. A vezetői pozícióra sem lehet panaszunk, köszönhető ez a jól beállítható ülésmagasságnak és a nagy üvegfelületeknek, melyek lehetővé teszik a zavartalan kilátást elől és hátul egyaránt. Személyes kedvencem a hatalmas, busztükör-szerű visszapillantótükrök, amikből szintén nagy területre látunk rá.

Tesztautónk jelen esetben Norma felszereltséggel bír, ahol rengeteg műanyag feszül egymásnak, ami persze nem is csoda, hiszen egy alacsony árkategóriás autóról beszélünk. Ami viszont meglepő, hogy nem találkozhatunk nyikorgó, recsegő elemekkel, a kapcsológombokra sem lehet panasz, masszív, nem lötyögő tekerőket kapunk, amik egész jó benyomást keltenek. A központi panelegységen megtalálható a klímavezérlő a maga kategóriájában korrekt módon teszi a dolgát. Található még ezen felül ülésfűtés kapcsoló, illetve kipörgésgátló, és hátsó ablakfűtés gomb. Fentebb haladva megtalálhatjuk a multimédiás rendszert, ami ezen felszereltségben nem színes képernyős, hanem egy jópofa és egyszerű „mátrix” kijelző, amely egy USB és egy SD-kártya olvasóval rendelkezik. Lux felszereltségben kapnánk továbbá navigációt, esőszenzort, és fűthető első szélvédőt. A kormánykerékbe kapaszkodva tapintásra inkább egy átlagos habműanyagra számíthatunk, mögötte egy egyszerű kijelzőszegmenst találunk, ahol a fogyasztást, üzemanyag mennyiséget és a kilométerek számát olvashatjuk le.

Nagy előnye a Kalina szériának a helykínálat. Itt sincs ez másképpen, elől megfelelően nagy lábteret kapunk, ezzel együtt a hátsó üléssornál is elegendő hely marad. Csomagtere könnyen pakolható, alapból 355 literes, amit az ülések ledöntésével 670 literre lehet bővíteni. Azonban csak belülről vagy kulccsal tudjuk kinyitni, külső fogantyú nincs.

k5

Súly tekintetében 1110 kilogrammot nyom üresen a Cross kivitel amelyhez egy 1,6-os 96 lőerős (72kW) motor tartozik, mely kellően elegendő a karosszéria mozgatásához. Talán némi erővesztés érezhető a klíma használatakor, de sokban nem befolyásolja teljesítményét. A 16 szelepes motorhoz egy 5 gangos manuális sebességváltó kapcsolódik, amely pontosan, jól kapcsolható, de nagy utat tesz egyik fokozatból a másikba. Fékrendszere kissé késve érzékel, illetve némely esetben túl harapósnak éreztem, bizonyos helyzetekben pedig a vártnál hosszabb fékutat produkált, de ezt a tulajdonságát már a tesztút alatt sikerült kiismerni. A kormánymű kissé szintetikus ugyan, de ettől függetlenül lehet érezni a súlyát, nem túl könnyű, a pontossága is elfogadható. Az elöl MacPherson, hátul torziós felfüggesztés a magas felépítés ellenére is stabilnak hat, noha nagyobb sebességnél érezhető, de még nem zavaró rázkódás jelentkezhet.  A Cross kivetel ellenére kicsit merevnek éreztem a futóművet főleg nagyobb úthibáknál. Fogyasztás tekintetében a Kalina Cross egy kicsit visszafogottabb a mezei társához képest ugyanis gyári adatként átlagfogyasztása 6,4 liter míg városon kívül 5,1 liter és talán a legrosszabb mutatóval rendelkező a városi 8,8 liter.

A Lada Kalina Cross helykínálatban és praktikusságában korrekt, magassága és futóműve a rosszabb utakon jól jöhet. Ugyan nem egy terepkombiról beszélünk, de ez talán az árcédulán látszik is, hiszen míg a Norma felszereltség 2 999 000 Ft-tól hazavihető a Lux kivitel 3 149 000 Ft-nál kezdődik.

A tesztlehetőségért köszönet az Ujhelyi-Autó Kft.-nek!

Cikk: Kathi Imre

Fotók | videó:  Kocsis Gábor, Kathi Imre, Lajos Zsolt

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu