Duster

BMW 320ci teszt – kabrió élmény

Megállíthatatlanul közeleg az ősz, rövidülnek a nappalok, sárgulnak a levelek, csökken a kabriózásra alkalmas napok száma, és persze a hajlam is. Éppen ezért kihasználunk minden létező alkalmat egy kis tető nélküli furikázásra, az pedig külön öröm, ha szikrázó napsütésben, egy BMW-ben csücsülve van erre lehetőségünk.

IMG_1184

A napokban egy 2007-es BMW 320ci kabrióhoz volt szerencsénk, amely valószínűleg sokakat képes lenne meggyőzni arról, hogy a benzingőz szerelmeseinek a világ legjobb dolgai közé tartozik nyitott tetejű autót vezetni. Tesztalanyunk külföldről lett Magyarországra hozva, mindössze 114.000 kilométert tettek meg vele idáig, ami meg is látszik rajta, hiszen makulátlan állapotban van. A kétajtós, két plusz két üléses BMW felhúzott tetővel első pillantásra nem sokban különbözik hétköznapi társaitól, azonban ha lekerül, egészen más képet mutat a német vas.

A beltér szinte új, kellemes oldaltartású, vajszínű bőrrel borított, memóriás ülései magas fokú kényelmet biztosítanak, elől megfelelő a helykínálat, de hátul is egész jól el lehet férni. A minimalista dizájnú műszerfalat és középkonzolt egy keresztbefutó ezüst csík töri meg, semmi hivalkodó nincs a BMW utasterében, talán ez az, ami igazán felsőkategóriássá teszi ezt az autót. Kabrió létére a 260 literes csomagtér több, mint megfelelő, ahogy hasonló járműveknél mérni szokták a kapacitását, „egy golftáska bőven belefér”, de hosszabb útra is ideális lehet a csomagtartó.

IMG_1178

A kétliteres, 170 lovas benzines erőforrás elegendő, bár egy picit jobban is haraphatna, mégis az igazi katarzist ne a padlógáztól várjuk – egy kabrió nem is feltétlenül erre való. Persze a 9.1 százas sprint és a 228 km/órás végsebesség, valamint az 1540 kilogrammos súly fényében merész ilyen kijelentéseket tenni. A kanyardinamika és az úttartás abszolút hibátlan, a blokkolásgátló/kipörgésgátló/menetstabilizáló hármas is hozzájárul a komfortos vezethetőséghez, a hatgangos manuális váltó pedig természetesen zökkenőmentesen teszi a dolgát. Fogyasztás szempontjából sem rossz a helyzet, városban 9-10 liter körül eszik, a vegyes adat 6-7 liter közelében mozog.

Mostani rövid „élménytesztünk” után csak azt tudjuk ajánlani, hogy akinek van módja bepattanni egy kabrióba, még a rossz idő beállta előtt, tegye meg, egészen felszabadító érzést ad. Tesztjárművünket a flottauto.hu biztosította számunkra, ezúton is köszönet a lehetőségért!

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak