fbpx

Bucsi Attila: hősies dobogó és óriási győzelem a Red Bull Ringen

Újabb sikeres hétvégét zárt Bucsi Attila a TCR kelet-európai bajnokságában. A M1RA 16 éves autóversenyzője, aki a Hungarian Motorsport Academy támogatásával áll rajthoz, az időmérő megnyerése után a két futamon az első és a harmadik helyen ért célba az ausztriai Red Bull Ringen. Bucsi mindkét versenyen kitett magáért, az elsőn egy komolyan sérült autóval állt dobogóra, a másodikon pedig a hetedik helyről aratott győzelmet. Bucsi már csak két pontra van a TCR Eastern Europe éllovasától.


Szorosabb nem is lehetett volna az időmérő a Red Bull Ringen, az első négy helyezett egy tizedmásodpercen belül volt egymástól, Bucsi Attila az utolsó gyors körével ugrott az élre, és mindössze 25 századdal előzte meg a második leggyorsabb, bajnoki éllovas és címvédő Mato’o Homolát.

– Az első két szektor nagyon jól sikerült, de a harmadikban egy felvezető körön lévő autó feltartott, emiatt viszonylag sok időt vesztettem – árulta el Bucsi a pole pozíciót érő köréről. – Azt gondolom, hogy ott egy–két tizedet biztos vesztettem ahhoz képest, amilyen lehetett volna az a kör optimális esetben, de szerencsére ennek most nem volt jelentősége, mert ha szűken is, de sikerült megszerezni a pole pozíciót.

Bucsi egy körön mutatott tempója figyelemre méltó a TCR-kategóriában, hiszen a tavalyi bemutatkozó hétvégéjével együtt ez volt a harmadik időmérője a kelet-európai bajnokságban, és eddig kétszer az első, egyszer a második helyen végzett a kvalifikációkon.


A versenyeken is bizonyít a M1RA 16 éves versenyzője, aki a Red Bull Ringen rendezett első futamon annak ellenére is befutott a harmadik helyre, hogy rögtön az elején lebontották az autóját hátulról, így rendkívül nehéz körülmények között kellett végigküzdenie szinte a teljes távot.

– Mögöttem elmérték a féktávot és hátulról belém jöttek, ami miatt leszakadt a hátsó lökhárító és a kipufogócső – emelte ki a Hungarian Motorsport Academy támogatottja. – Utóbbit még két-három körön keresztül húztam magam után, aztán egyszer csak teljesen leszakadt, és elhagytam. A lökhárító pedig hozzáért a kerékhez és az aszfalthoz is, így egyfajta ejtőernyőként visszafogta az autót, ahogy belekapott a menetszél. Így nem sok esélyem volt az egyenesekben tartani a többieket az élen, de legalább összejött a dobogós helyezés.

Más probléma is volt, hiszen a kipufogócső leszakadása miatt felforrósodott az autó belseje, mintegy 70 fokban kellett vezetnie a versenyen, a talpát is égette a pedál.

– A motorból érkező gázok, amiket normál esetben elvezetne a cső, beszivárogtak az utastérbe, emiatt megfájdult a fejem, és olyan meleg lett az autóban, hogy a lábamat nem tudtam néhány másodpercnél tovább a féken tartani, így játszottam vele, hogy ráálltam, elengedtem, ráálltam – mesélte Attila. – Ennyire kemény versenyem még nem volt. Miután kiszálltam a kocsiból, rosszul is lettem, le kellett ülnöm, szédültem, nem bírtam felállni. Kellett húsz-harminc perc, mire kicsit jobban lettem, de a fejfájás egészen az esti elalvásig megmaradt.


A csapat azonnal munkához látott, újra kellett építeni az autó egy részét, hogy a vasárnapi második versenyre készen álljon. Ekkor a fordított rajtrács miatt Bucsi csak a hetedik helyről rajtolhatott, de innen is sikerült megszereznie a futamgyőzelmet, méghozzá egy utolsó körös, nagyszerű előzést is végrehajtva.

– Egész éjjel, másnap hajnalig dolgozott a csapat az autón. Nagyon hálás voltam a megfeszített munkáért, amit elvégeztek, ezért is szerettem volna jó eredményt elérni vasárnap – emlékezett vissza Bucsi. – Igazság szerint meglepett, hogy a végén sikerült megelőznöm az élen Adam Koutot, aki fantasztikus rajttal indította a futamot, és utána is nagyon gyors volt, ügyesen védekezett. Mindennel próbálkoztam, de nem találtam rajta fogást, aztán az utolsó körben mégis sikerült nagy csatában elé kerülnöm. Olyan gyorsan történt mindent és annyira élveztem ezt a küzdelmet, hogy csak a leintés után fogtam fel, hogy első lettem.

A Red Bull Ringen elért első és harmadik hellyel Bucsi továbbra is a bajnokság második helyén áll négy futam után, de Ausztriában csökkentette a hátrányát az éllovas Homola mögött, akitől már csak két ponttal marad el. A TCR Eastern Europe következő fordulóját a Slovakia Ringen rendezik június 7-9-én.

Forrás:
M1RA Motorsport

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb