fbpx

MG ZS 1.5 VTi-Tech Comfort+ bemutató – A szívó benzin mohikán

Gyors ismerkedés az MG ZS Comfort+ modellel, amely egy 1.5 literes szívó benzines motorral és manuális 5 fokozatú váltóval bír.

Még 2022 júliusában járt nálam az MG az egyik legélhetőbb modellje a ZS, amely orrában egy 1.0 literes turbós egység muzsikált. Akkori tesztemben – amit a linkre kattintva el is olvashatsz. – említettem is, hogy az 1.5 literes szívó benzines modellre vagyok nagyok kíváncsi, mert akárhogy is nézzük az egy kuriózum a mai világban…

Most, 2024 májusában végre elérkezett az idő, igaz nem egy hetes tesztidőszak állt a rendelkezésemre, amely elég idő szokott lenni arra, hogy apróságokra is fény derüljön. Ezúttal egy nap adatott meg az MG ZS 1.5 VTi-Tech Comfort+ felszereltségű változatával. Ennek oka, hogy az MG szalon melletti Renault szervizbe tett látogatás alkalmával ott kellett hagynom az autómat. Közben viszont ügyeket is kellett intéznem. Szerencsére a DunaAutóval hosszú évekre nyúlik vissza a jó kapcsolat, így „csereautónak” kaptam meg a szívó benzin ZS-t. Ezúttal egy rövid bemutatót írok, amely tükrözi az érzést, amit elsőre nyújtott az autó.

 

Az MG ZS Külseje

Jelenlegi tesztalanyom is Battersea Blue névre keresztelt metálfényben tündököl, akárcsak a korábban említett tesztautó. Csak néhány apró eltérés van, mint például a felni. Illetve, a felszereltségből adódóan ezesetben nem támogatja a sofőrt 360 fokos kamera rendszer és még pár kényelmi funkció itt nem érhető el…

Összességében azonban nekem személy szerint nagyon tetszik a forma. Az orr részén fellelhetők a tipikus SUV-okra jellemző formák és megoldások, a méretes hűtőmaszkot az MG logó jellemzi. Az oldalán szintén tetten érhetők tipikus jegyek, például a műanyag kiegészítők a kerékjárati íveknél, vagy az ajtók aljánál. A C-oszlop kialakítása nekem valamiért fura, mármint leginkább az arányai az autóhoz képest. Ezt egyébként nagyon okosan egy MG matricával megpróbálták konszolidáltabbá tenni, de lehet, hogy pont emiatt tűnik furának… A 4323 mm hosszú, 2048 mm széles és 1653 mm magas B-SUV hátuljához érve nem vár semmi váratlan dolog, ott is a méretes MG logó áll a középpontban. A körülötte lévő felületek nincsenek túlgondolva, esztétikusak és még a hátsó ablakon is simán kilátni. A kamu kipufogóvégeken már meg sem lepődtem, jól néz ki az összkép, ez a lényeg.

Az MG ZS utastere

Az utastér egyébként teljes mértékben követi a trendeket, ahova nyúlsz, ott puha szénszálutánzatú anyagokkal találkozol, ahol nem annyira, ott műanyag fogad, de az sem a legkopogósabb. Az illesztések szépek, akárcsak a vörös varrás a kormányon, az ülésen és a betéteken. Ezen a felszereltségi szinten még bicskakulcs jár az autóhoz, de ez nem von le semmit az igényes beltér színvonalából. A kormány tapintása jó, a digitális óracsoport kinézetén ugyan nem lehet változtatni, a szükséges adatok azonban megjeleníthetők rajta. A grafikája szokatlan, a szó jó értelmében véve.

A Fekvő tájolású 10.1” -os érintésérzékeny központi képernyőn futó egyedi program átlátható és jól is lehet használni, úgy tűnik a korábbi tesztalanyomnál jelentkező lassúságot és akadást már orvosolták és egy rossz szavam nem lehet a rendszer gyorsaságára.

Szerencsére fizikai gombokkal is elérhetjük a főbb funkciókat, nem kizárólag az érintőképernyőn kell tapogatni.

Az MG ZS vezetési élménye

Hazánkban a ZS csak elsőkerékhajtással érhető el. A nálam járt tesztautóban a négyhengeres 1.5 literes szívó benzines motor található, amely 106 lóerővel és 141 Nm maximális nyomatékkal bír.

Városban használva a futómű és a kormányzás is jónak tűnt. A futómű roppant komfortosan lép át a kátyúkon, ami hazánkban egy nagyon hasznos tulajdonság. Az elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztés nekem érzetre sokkal jobb volt, mint a korábbi verzióban tapasztalt. Egyáltalán nem éreztem lagymatagnak és nem is bólintott akkorát az autó körforgalomban vagy hirtelen fékezésnél. Az ötfokozatú manuális váltóra sem tudok rosszat mondani.

Az MG ZS árfekvése

Az MG ZS benzines erőforrásai közül a belépő szintet az 1.5-ös szívó benzines jelenti Comfort felszereltséggel, ez 6.7 millió forinttól indul 2024. májusában. A tesztautó Comfort+ felszereltséggel érkezett hozzám, ennek listára a jelenlegi akcióval 7.1 millió forint. Az új márkákkal szembeni előítéletet oldja a gyártó 7 éves vagy 150 000 Km-es garanciája, ami a KIA számára is meghozta az áttörést évekkel ezelőtt.

Írta és fotózta: Háfra Zsolt

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb