Kia EV4 e204 Air Standard Range teszt – bEVezetés a jövő autózásába
Az elektromos autók világában a Kia az egyik leggyorsabban fejlődő márka, amely egyesíti a modern technológiát a futurisztikus dizájnnal. Idén júliusban ott lehettünk az EV4 sajtóbemutatóján, ahol a hazai sajtóképviselők előtt is lerántották a leplet az ötajtós, valamint a Fastback, vagyis szedán kivitelről. Most egy hosszabb teszten is kipróbálhattuk a dél-koreai gyártó jövőbe mutató, az E-GMP platformjára épült elektromos autóját.
Elsőként egy alap felszereltségű, kisebb akkupakkos, hatch változatot vettünk górcső alá, de hamarosan érkezünk a GT-Line Fastback modell tesztjével is. Most nézzük meg, mit is tud valójában a Kia EV4 e204 Air Standard Range (58.3 kWh).

Kia EV4 e204 Air Standard Range (58.3 kWh) külseje
Kétféle emberrel találkoztam az egy hét alatt, amíg az EV4-gyel közlekedtem. Volt, akinek nagyon tetszett ez a merész formavilág, és volt, aki idegenkedett tőle. Abban azonban mindenki egyetértett, hogy ez az autó nagyon különleges és futurisztikus. A Kia jellegzetes vonásai természetesen itt is felfedezhetőek. Szemből a vertikálisan elhelyezett LED-es fényszórók egyedi külsőt kölcsönöznek a kocsinak. Oldalról szintén egy nem mindennapi vonalakkal rendelkező autót látunk. Ennél a felszereltségnél a süllyesztett kilincs nem ugrik ki, de könnyen meg lehet szokni ezeket az ajtónyitókat.
A 17 colos könnyűfém felnik dizájnjai is eléggé megosztóak, de szerintem jól passzolnak a kocsi szögletes formájához. Hátul szintén LED-es fényforrásokkal találkozunk. A fekete tetőspoiler alá rejtett hátsó ablaktörlő még letisztultabbá varázsolja az összképet. A Penta Metal metálfényezés jól harmonizál a matt szürke és a fényes fekete díszítőelemekkel. Az EV4 méretét tekintve a C-szegmensbe sorolható – 4.430 mm hosszú, 1.860 mm széles, 1.485 mm magas, a két tengely pedig 2.820 mm-re helyezkedik el egymástól.
Kia EV4 e204 Air Standard Range (58.3 kWh) utastere
Az autóba beülve modern, letisztult vonalakkal találkozunk. Ami rögtön szembetűnik, az a tripla panoráma kijelző, amely a 12.3”-os műszer kijelzőből, az 5.3″-os klímakijelzőből, valamint a 12.3″-os központi kijelzőből áll. Az Air felszereltségű EV4-ben kétküllős kormánykerék van, amelynek nagyon jó a fogása, hidegebb időben pedig fűteni is tudjuk. A rajta található gombokat gyorsan meg lehet szokni, és kényelmesen elérhetőek a hüvelykujjakkal. A „Drive Mode” kapcsolóját is a kormánykeréken helyezték el, amit jó megoldásnak találok, ugyanis nem kell lepillantanunk a középkonzolra, ha például ECO-ból Sport módba szeretnénk váltani.
Az irányváltót a kormány mögött találjuk meg, és ezen a karon kapott helyet az „EV” gomb is, amellyel működésbe hozhatjuk az autónkat. Néhány fizikai kapcsoló is megmaradt, amikkel többek között a szellőztetést tudjuk szabályozni, de a rádió hangerejét is egy kis tekerővel tudjuk állítani. A középkonzolon az Auto Hold, a tolatóradar, a hátsó kamera, valamint a lejtmenet vezérlés gombjait találjuk meg. Az Apple CarPlay és Android Auto rendszerek természetesen vezeték nélkül is működnek, azonban indukciós telefontöltésre ebben a felszereltségben nincs lehetőség, így jól jönnek az USB C portok, valamint a 220 V-os csatlakozó.
Ez EV3-hoz képest, itt több és praktikusabb tárolóhely áll a rendelkezésünkre. A lebegő középkonzolon és az alatt is van bőven hely a kulcsainknak, a pénztárcánknak, vagy az üdítős palackunknak, de a könyöklő alá is bekerült egy kisebb tároló, amit az EV3-ban nagyon hiányoltam. Ennél a felszereltségnél fekete szövet kárpitozású ülésekben utazhatunk, amik nagyon jól tartanak, kényelmesek és fűthetőek. Sajnos ebben a kivitelben csak manuálisan tudjuk állítani az üléseket, azonban a magasabb felszereltségű modelleknél már elektromosan mozgathatóak az ülésrészek. A csomagtartó alaphelyzetben 435 literes, azonban a hátsó üléstámlák ledöntésével 1415 literesre bővíthetjük a rakodótér kapacitását.
Kia EV4 e204 Air Standard Range (58.3 kWh) vezetési élménye
Tesztautónk a kisebb akkupakkal rendelkezik, amellyel a WLTP szabály szerint akár 410 kilométert is meg tudunk tenni. Ez az adat reális, persze nagyban függ attól, hogy milyen vezetési módban közlekedünk az autóval, és hogy miként bánunk a gázpedállal. Én leginkább városban közlekedtem vele, de azért autópályán is kipróbáltam, és így 13.5 – 13.9 kWh/100km körül mozgott a fogyasztás. A kormány mögötti fülekkel tudjuk a regeneratív fékezés erősségét szabályozni, és az i-pedalt bekapcsolni. A kormányzása lenyűgözött, nagyon könnyen lehet a kocsival manőverezni.
Az elöl McPherson, hátul multi-link felfüggesztés elképesztően komfortos, és szépen kidolgozza az úthibákat. Az állandó mágneses szinkronmotor 204 lóerős, a 100 km/h-s sebességet 7.4 másodperc alatt érhetjük el, a végsebessége pedig valahol 170 km/h környékén van. 11 kW-os AC töltéssel 10-100%-os töltöttséget körülbelül 5 óra 15 perc alatt érhetjük el, míg DC 350 kW-os gyorstöltéssel kevesebb mint fél óra alatt tölthetjük fel a lithium-ion akksinkat 80%-ra.
Tesztautónk a 250.000 Ft-os felárért választható ADA csomaggal (HDA – autópályán vezetést támogató asszisztens, sávváltás segédlettel, BCA – holttérfigyelő rendszer, aktív fékező funkcióval, RCTA -hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, aktív fékező funkcióval) van felszerelve, emellett a téli csomag (fűthető első ülések, fűthető kormány) is megtalálható benne, ami 150.000-ért Ft-ért rendelhető meg.

Röviden a Kia EV4 e204 Air Standard Range-ről
A Kia EV4 tökéletes választás lehet azoknak, akik egy megbízható, gazdaságos, modern külsejű elektromos autóval szeretnének közlekedni. A Standard Range változattal körülbelül 400 kilométert lehet megtenni, de aki kicsit hosszabb távon szeretné használni az autót, annak ott a Long Range (81.4 kWh) változat, amelynek akár 625 km is lehet a hatótávja. Négyféle felszereltséggel rendelhetjük meg az EV4-et.
Az általunk tesztelt alapváltozat, vagyis az Air 2025 novemberében 15.349.000 Ft-tól lehet a miénk, míg a GT-Line 19.449.000 Ft-tól vásárolható meg. Az EV4-re 7 év, illetve 150.000 km gyártói garancia jár, amelyből az első 3 év km korlátozás nélküli. Az átrozsdásodás elleni garanciára 12 évet vállal a gyártó.
A tesztlehetőségért köszönet a Kia Magyarországnak!
Szöveg/fotók: Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna


































