fbpx

Ford Mustang GT 5.0 V8 Convertible teszt – Emlékeztet, milyen érzés igazán élni!

A mai autóipari világban – ahol szinte minden sarkon feltűnik egy új kínai márka és futószalagon készülnek egymásra hajazó SUV-ok – a Ford olyan gyártónak számít, amely még 2025-ben is képes igazán izgalmas modellt mutatni. Szerkesztőségünknél már járt a hetedik generációs Mustang GT Fastback és a morcosabb Dark Horse változat is, most pedig az ősz egyik utolsó napsütötte hetében megkaptam a Ford Magyarországtól ezt a Molten Magenta árnyalatban pompázó Convertible kivitelt. Ahogy beindítottam és leengedtem a tetőt, ismét úgy éreztem, hogy még nem értem meg arra, hogy felnőjek. Aztán feltettem a költői kérdést: miért is kéne?

blank

A 20-as éveim elejét egy MX-5 NB volánja mögött töltöttem – lételemem és imádom az eféle „úri módot”, amikor nincs az autónak teteje… És ez a Mustang pedig pontosan ebben a szellemben áll előttünk: elöl a blokk, hátul hajt, V8-cal, tető nélkül…

A Ford Mustang GT Convertible külseje

A convertible kivitel méretei gyakorlatilag megegyeznek a fastback változatéval, csak néhány milliméterrel alacsonyabb: konkrétan 4 810 mm hosszú, 1 916 mm széles és 1 409 mm magas, tengelytávja 2 719 mm.

blank

Az orr rész agresszív hangulatot áraszt: a széles fekete hűtőrács, a letisztult LED-es lámpatestek és a motorhőt leadó hűtőnyílások mind azt sugallják, hogy nem pusztán látványautóról van szó. A hűtőnyílások egyébként a Shelby-modellekből érkeztek a GT-re. A Molten Magenta színhez különösen jól passzolnak a fekete betétek, valamint a bronz könnyűfém felnik és a bronz feliratok – a 19″-os „Sinister Bronze” könnyűfém felnik különösen látványosak.

Oldalról nézve a hatalmas ajtók, a kicsi ablakok, a tetővonal és az övvonal arányai szinte műalkotásként hat. A piros Brembo féknyergek mind azt üzenik: ez az autó nem arra készült, hogy észrevétlen maradjon. A négy kipufogóvég pedig határozottan emeli az összképet: a sportosság és agresszivitás üzenete messzire hallatszik már álló helyzetben is.

A Ford Mustang GT Convertible belseje

A nagy ajtókat kinyitva belépünk egy olyan belső térbe, amely elsőre talán visszafogottnak tűnhet, de valójában egyáltalán nem unalmas. A 12,4 colos digitális műszeregység és a 13,2 colos központi érintőképernyő azonnal magára vonja a figyelmet: a rendszer gyors, grafikailag szép és akadásmentes.

blank

Számomra továbbra is az egyik legnagyobb „feature” az, hogy korábbi híres szériák modelljeinek óracsoportját is beállíthatjuk – például a Fox Body vagy a ’67-’68-as Mustang stílusát is elővarázsolhatjuk. Továbbá rengeteg műszaki érték megjeleníthető: beszívott levegő hőmérséklete, keverékképzési arány, motorolaj nyomás és hőmérséklet, váltóolaj hőmérséklet, hengerfej hőmérséklete – mind mind elérhető a digitális felületen.

A néhány fizikai gomb egyikén a mustang jel látható. Azt megnyomva tudjuk a kipufogó hangerején túl a kormányzást, a futóművet és persze a motor karakterét is igény szerint állítani. A kényelmes sportos ülésekben helyet foglalva elöl bőséges fej- illetve lábtér áll rendelkezésre. A hátsó üléssor egyáltalán nem kényelmes egy felnőtt embernek sem. Gyermekek viszont kényelmesen tudnak utazni.

A vezetőülésben helyet foglalva ahová csak nyúlunk tisztességes anyagminőséggel találkozhatunk. A tökéletes méretű és tapintású kormány mögött pedig az a hatalmas motorháztető úgy terül el a vezető előtt mint az Alföld…

A csomagtartó valamivel kisebb mint a Fastback esetében itt 310 liter áll rendelkezésre, de ha az autó orrában V8 duruzsol és „nem futotta tetőre”, akkor manapság a tér már másodlagos.

A Ford Mustang GT Convertible erőforrása

Hazánkban ez a Mustang GT Convertible kizárólag nyolchengeres, 5 038 cm³ (5.0 l) szívómotorral érhető el, és kétféle váltóval rendelhető: 6-fokozatú manuálissal vagy 10-fokozatú automata váltóval. A hengerek 90°-os szögben állnak, könnyűfém blokk és hengerfej alkotják a „Coyote” blokkot, amely immár negyedik generációs. A tesztautóban szereplő motor 7 250 / perc fordulaton adja le teljesítményét: 446 lóerőt és 540 Nm nyomatékot.

blank

A hivatalos WLTP szerinti vegyes fogyasztás 12,2 l/100 km körül alakul. Az egy hetes teszt során azonban nem sikerült ezt reprodukálni: az autó fedélzeti computere 16,8 l/100 km-t jelzett közel 500 km megtétele után. Autópályás tempónál a pillanatnyi fogyasztás gyakran 10 liter körül volt, ami dicséretes eredménynek számít a kategóriában. A 60 liternél nagyobb tank azonban így is hamar fogy.

blank

A futómű elöl MacPherson, hátul Multilink rendszerű, ami – a közel két tonnás kasztnit figyelembe véve – meglepően magabiztosan tartja az ívet. A fékrendszer elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo nyergekkel szerelt, ami féktávon és sportos körülmények között is biztonságot ad. A 10-fokozatú automatváltó szinte észrevétlenül vált, mégis dinamikusan reagál a gázpedálra.

A Ford Mustang GT Convertible vezetési élménye

Minden indítás a hét alatt egy kis rituálévá vált. Az indító gomb megnyomása, a tető leengedése, az első gázadás – mind együtt adta azt az érzést, ami miatt szeretünk sportautóval közlekedni. A 446 lóerő, a V8-as hangorkán és a hátsókerék-hajtás kombinációja 2025-ben is olyan elegy, ami még mindig tud izgalmat nyújtani. Ezt az élményt csak az érzi igazán, akinek „benzin folyik az ereiben”. És igen: imádtam minden megtett métert — de tető nélkül még inkább.

blank

Sport módban a kipörgés-gátló lazább, a kipufogó erősebb gurgulázást ad, a futómű feszesebbé válik, a kormány direktebb. Az autó mégsem válik abszolút versenypályás géppé: városi és országúti használatra is tűrhető kompromisszumokat kínál. A hangulat itt ugyanolyan fontos, mint a számok.

blank
Autópályán a Magenta színű szörny egyszerre hívta fel magára a figyelmet és szolgált kiváló utazóautóként is – persze mikor nem az idővel, hanem az érzéssel versenyeztem. A kanyarokban is magabiztosnak éreztem az autót: a futómű jól kontrollált, az ívekben nem érződött bizonytalanság. A hátsókerék-hajtás és a sportos karakter miatt persze nem olyan, mint egy kompakt SUV, de ez pont az, amiért választjuk. Összességében: ezzel az autóval vezetni nem puszta közlekedés – élmény, hangulat, döntés és öröm.

A Ford Mustang GT Convertible árfekvése

Az új A Ford Mustang GT Convertible listaára 2025 októberében 27 530 000 Ft-tól indul, a tesztelt modell extrákkal növelt ára (Brembo fékek, Molten Magenta fényezés, Bronz Package, 10 fokozatú automata váltó) 29 890 000 Ft. Ezért a pénzért nem csak autót vásárolsz, hanem stílust is…

blank

A Ford Mustang GT Convertible-ről röviden

A Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8 nem pusztán egy kabrió sportautó – hanem egy olyan gép, amely érzelmeket képes felszabadítani. A külső stílus, a belső részletgazdagság, az erőforrás és a vezetési élmény mind azt bizonyítják, hogy a Mustang maradt önmaga – csak modern köntösben.

blank

A kabrió formátum, tető nélkül egy plusz dimenziót ad az autózásnak: nem csak a sebességről vagy kanyarokról szól, hanem a szabadságról, a szélérzetről, arról a gondolatról, hogy „most kilépek a hétköznapból”. És mindezt úgy teszi, hogy használható marad: autópályán, városban, országúton is helytáll.

 

A tesztlehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak.

Köszönjük a DrivingCampnek, hogy biztosította a fotózásunk helyszínét!

Írta/fotók: Háfra Zsolt
Rolling fotók: Szalai Zsolt, Jakab Benedek
Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb