Jaecoo 7 teszt – majdnem tökéletes
Manapság elég nehéz olyasvalakivel beszélni, aki ne találkozott volna legalább egyszer a kínai Chery cégcsoport Magyarországon újonnan debütált márkájával – a Jaecooval. Rengeteg a kíváncsi szem, főleg amiatt, hogy az utakon még nem kapott túl nagy szerepet. Nézzük, mit is nyújt a gyártó akár 12 millió forintért. A nálam járt tesztautó a benzines Jaecoo 7, Exclusive kivitelben érkezett.

Jaecoo 7 – A Tank.
Első ránézésre nehéz hova tenni, mivel egyszerre minden: kissé tank, kissé terepjáró, de közben pedig elegáns és modern luxus jegyei mind megjelennek. Elöl egy hatalmas hűtőráccsal találkozunk, rajta egy óriási Jaecoo felirattal. Két oldalt kanyarlámpák, első ködlámpák , felül pedig kissé mátrixos alakzatban eléggé egyedi és morcos fényszórók. Mondanom sem kell, teljesen LED-esek. A motorháztető majdnem lapos, kissé gömbölyded, jó magasan van – ezzel is erős kiállást nyújt az autónak. Tovább haladva szintén magas kerékjárati íveket találunk, „benne” 19″-os könnyűfém keréktárcsákkal, hűtött fékekkel, mai stílusban.

Főbb jellemzői közé tartoznak még a hátsó sötétített ablakok és a süllyesztett kilincs megléte. Érdekes döntés, egyébként nagyon kényelmesen nyitható. Tetősínnel is felszerelték. Összességében egy menőzős autó képét adja. Érzésre egyáltalán nem kisautó, pedig adatait tekintve kisebb, mint a mai SUV-ok. 4500 mm hosszú, 1865 mm széles és mindössze 1670 mm magas, súlya pedig 1,65 tonna.
Különleges, formabontó beltér
A külső robosztusság és nyers stílus belül is megmarad. Messziről nézve a teljes műszerfal dizájnja szimmetrikus, középen végigfut egy műbőr-hatású csík, alatta hangulatvilágítás gyanánt egy LED csík, ami a teljes beltéren keresztülhalad. Anyaghasználata kissé monoton, túlnyomó többségében kopogós műanyag. Az ajtókon egy konstruktivista Thanos öklére hajazó fogantyú, elektromos kilincsekkel, a hátsó utasoknak pedig kiszállás-figyelmeztető rendszer áll rendelkezésre, beépítve a kilincs mögé.

Gombokkal nem nagyon találkozunk, kis túlzással a kéziféken, a menetirány kapcsolón és a módválasztón kívül nem kaptunk fizikális változatot. Emiatt elég nehéz elhaladni a 14,8″-os LCD érintőképernyő mellett (ami egyébként kissé Teslás benyomást kelt). A képe gyönyörű, szép színei vannak és sokféle felhasználási lehetőséget kapunk: galéria, videógaléria, térkép, kézikönyv és vezeték nélküli Android Autó, illetve Apple Carplay támogatás.
Elfoglalva helyünket a vezetőülésben, egy nagy (műanyag) Start-stop gomb lenyomására indul az autó – megjelenik a 10,25″-os digitális műszerfal, amely csak a vezetéshez szükséges adatokat jeleníti meg. Az Exclusive felszereltség sajátossága a head up display, külön állítható magassággal, így mindenkinek kényelmesen látható.
A kormány fogása kényelmes és jó, anyaghasználata sima műbőr, két zongoralakkozott csík található rajta, amin találhatóak a kezelő „gombok”: menü, hangerő, zene léptetése, kedvencek funkció és asszisztens – ami jelenleg magyarul nem tud, hívásokat indíthat, ablakokat és klímát, illetve rádiót kezel. ,,Hello Jaecoo” hívószóval már beszélgethetünk is vele.
A középkonzol kartámasza alatt található egy tágas, hűtött tárolórekesz, ahol USB-A, USB-C és 12V-os csatlakozó kapott helyet, gumírozott padlóval, azaz nem fog elcsúszni onnan semmi. Az Exclusive kivitel sajátossága a 8 tagú Sony hangrendszer, ami nem annyira lenyűgöző, viszont szép hangja van. Kiegyensúlyozott, szépek a mélyek, ennélfogva néha eléggé dobozhangú.
A beltér egyik erőssége az ülés: az első üléssor fűthető és szellőztethető, teljesen elektromosan állítható, vezetőoldalon akár felfelé és lefelé állítható deréktámasszal. Kényelmes benne ülni, több órás út után sem vártuk a kiszállás pillanatát.
A kilométerek támogatója
A Jaecoo 7-es modellben egy négyhengeres 1.6 TGDI belső égésű soros motor kapott helyet – turbófeltöltéssel és közvetlen üzemanyag befecskendezéssel kombinált rendszerrel a ,,nagyobb teljesítmény és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás érdekében”. Ehhez pedig egy hétsebességes dupla-kuplungos automata váltó kapcsolódik.

Így 145 lóerőt és 275 Nm forgatónyomatékot kapott az autó, amelyhez az Exclusive, azaz a tesztelt autó felszereltségében összkerék-meghajtás társul. Ezzel pedig 10,3-11,7 másodperc alatt már százon van. Üzemanyagból pedig 57 liter fér bele.
Pakolhatóság
Az autóban számtalan opciónk van a tárolásra. A középkonzol alatt található a legnagyobb hely, rajta pedig két fél literes palackot tárolhatunk. A csomagtér 412 literes, mely a hátsó ülések ledöntésével 584 literig bővíthető.

Na, de milyen érzés vezetni?
Furcsa. Egyszerre nagyon kényelmes és amatőr. Az autó nagyon nyers és kifejezetten hozzá kell szokni. Egyedi stílusa van, az kétségtelen. Agresszívan pattan és gyorsan reagál, ha arról van szó – viszont kissé olyan érzés, mintha csak „satufék” és „padlógáz” létezne benne. Nehezen áll hozzá a kettő közti stílusra, vagy akár az ECO vezetési stílushoz.
A váltó tudja a dolgát – ha más nem, erősen próbálkozik. Sokszor keresi a fokozatokat, de több alkalommal előfordult már olyan anomália, amikor egy pár fokos emelkedőn autópályatempóban nem tudja eldönteni, mit is szeretne. Így hatos és hetes fokozat között ugrál és rángat nagyjából másodpercenként. Igaz, ez kiküszöbölhető azzal, hogy átvesszük tőle – a lehetőség adott. Viszont annál a váltásnál van egy nagyságrendileg egy másodpercnyi késés.

Még egy számomra kellemetlen dolog pedig a manőverezés. Parkolás és lassú mozgások során kis fékezés közben érzésre kiteszi üresbe az autót. Ami amiatt előnytelen, hogy eközben az ellenkező irányba gurul az autó – tehát nem tartja meg magát. Fék felengedése után kell várni pár gondolatnyit, míg újra rükvercbe rakja magát. Így belvárosban nem szívesen használtam.
Nagy sebességnél, lakott területen kívül egyébként az autó nagyon stabil. Szép a rugózása, kissé kemény a futóműve, így terepre nem igazán ajánlanám – az összkerékhajtás ellenére. Emiatt a vezetési módokat nem is részletezném. A szervo kényelmes, pont könnyen forgatható a kormány. De rengeteg más dolog között a kormány ellenállása is állítható a beállításokban. Vezetési módtól függően automatikusan is módosítja. A hangja nagyon szép, idővel hozzá lehet szokni a stílusához és meg is szerethető.

A tesztautó 14.000 km körül járt, amikor mentem vele, viszont apró hibák már előjöttek nála, mint például a szigetelések pontossága. Az ablakok és a napfénytető kissé instabil, útviszonyoktól függően remeg – de ez lehet a tesztautó sajátossága.
Egyetlen kérdés merült fel bennem a használat során – tök jók az adatok, szépen néz ki, viszont ami bizonytalan, az a tartóssága. Nem tudom elképzelni, hogy évek múltán ez az autó mennyire lesz tartós, mennyit bír a futóműve, milyen hibák jönnek elő. Új márka, új modell, kevés eddigi tapasztalat – talán ez is az egyik oka, hogy nem sok bizalmat szavaztak eddig az újhullámos, feltörekvő márkáknak.
Szoftveresen tele van mindennel, ami kellhet: sávelhagyás-figyelmeztető (kormányozni nem kormányoz, az út széle felé közeledve elrántja a kormányt, amihez nagyon ragaszkodik), limiter, adaptív tempomat, vezetőfigyelő rendszer, holttérfigyelő, ütközésfigyelő. Ezek korrektül működnek.
Érdekesség, az autó folyamatosan monitorozza a levegőminőséget, pontosabban a PM2.5-ös értéket, ami hogyha túl magas, lehetőségünk van az ion-szűrőt bekapcsolni, ezzel pedig nagyon szépen, egy perc alatt megtisztítva a belső levegőt. Például egy hideg estén, amikor begyújtottak, hazafelé menet áthajtottam egy füstfelhőn, a külső érték egyből felment 45 körülire, a belső pedig 18-25 körül mozgott, erős szaghatással. Bekapcsoltam a „gyors szagtalanítás” funkciót és a szűrőt, 10-20 másodpercen belül eltűnt a szag és a levegő tisztasága visszaesett 3-4-es értékre. Ez kiemelendő.

Emellett azt is idehoznám, a kulccsal távolról beindítható a motor, ami egy hideg őszi reggelen életmentő – egy bemelegített, páramentes ablak vár minket. Az is említésre méltó, hogy a párásodásra automatikusan reagál és megelőzi azt. A szélvédő és hátsó ablakok és tükrök is egyaránt fűtöttek.
És az egyik legfontosabb érték egy autónál – hosszútávon, az pedig a fogyasztás. Ebből bőven jutott az autónak, a gyártó adatai alapján 7.5 liter/100 km, amikor az autó hozzám került, akkor 1100 km-re írt 10.2-es értéket. Nálam (ECO módban, gazdaságos vezetéssel) sikerült ezt az értéket 250km-re vetítve 9.0 liter/100 km-re lehúzni, vegyes használatban, klíma és különösebb kényelmi funkciók nélkül.
Összegzés
A Jaecoo érdekeset alkotott a 7-es modell benzines variációjával. Ha valaki ebben az autóban gondolkodik, mindenféleképpen érdemes figyelembe vennie a drágább változatot, az SHS Plugin hibridet. Teszt hamarosan elérhető lesz arról az autóról is. Rengeteg minden „problémát”, hiányosságot pótol.
A Jaecoo 7 benzines modellje négy alapszínben, összesen 8 variációban érhető el. A tesztelt autó kéttónusú smaragd színben érkezett. A gyártó 7 év vagy 150.000 km-ig vállal garanciát.

Az alapmodell ára 12.490.000 Forint, az Exclusive felszereltség felára 1.500.000 Forint, a smaragdzöld kéttónusú festés felára pedig 290.000 Forint.
Így a tesztautó extrákkal felszerelt ára összesen 14.280.000 Forintot kóstál.
A tesztlehetőséget nagyon köszönjük az OMODA-JAECOO Magyarországnak.
Írta/ fotózta: Jakab Benedek
Kövess minket Te is!
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Írta/Fotó: Jakab Benedek



















