fbpx

Subaru Forester teszt – az a bizonyos első látásra

Szerkesztőségünkhöz is elérkezett a Subaru terepjárójának hatodik generációja, a 2024-es Forester – e-BOXER motorral, mild hybrid rásegítéssel. Azonnal lecsaptam a lehetőségre, hiszen régóta kíváncsi voltam, milyen érzés egy Subaruban ülni, illetve milyen a mai kínálatuk – a legendás raliautók után. Korábban járt nálunk a Subaru Crosstrek, amelynek tesztjét a linkre kattintva olvashatod.

A Forester a gyártó jelenlegi palettájából a leginkább tereprevaló, egy kis városi felütéssel. Sajtóvisszhang és tesztek alapján egy nagyon izgalmas autóval állunk szemben. Nézzük is a részleteket!

Tekintélyt parancsoló külső

Japán származása ellenére első ránézésre nagyon amerikai. Második ránézésre is. Harmadikra pedig szinte biztosan állíthatjuk, hogy ez az autó minden elemében arra lett tervezve, hogy bármilyen úton megállja a helyét. Egy szóval: masszív.

Közelebbről szemlélve pedig egy színfekete hűtőmaszkot láthatunk, rajta az ikonikus csillagképpel. Kissé Zorro-szerű kialakításban pedig a teljesen LED-es fényszórókkal. Projektoros kanyarkövető fényszórókról beszélünk, ami valóban az, nem ködlámpát kapcsol fel (ami egyébként elöl-hátul egyaránt megtalálható), tökéletesen működik és meglehetősen gyors is. Mindemellett felkapcsol még egy oldalsó fényt is. Tovább haladva pedig 19″-os sötétszürke-ezüst könnyűfém keréktárcsákkal találkozhatunk, gyárilag Bridgestone Turanza gumikkal felszerelve. Robosztus műanyag sárvédők és díszléc vezet végig minket egészen a hátsó lökhárítóig és csomagtérajtóig, ami akár láblendítéssel is nyitható.

A karosszérián rengeteg kis csatornát/mélyedést vezettek végig, amivel az autó sokkal „izmosabbnak” néz ki, magasít is rajta. Anyaghasználata kiváló, nem fog gondot jelenteni, illetve a biztonság sem utolsó faktor: kilenc légzsákot és gyűrű alakú karosszéria-megerősítést is kapott. Mindezeknek köszönhetően az Euro NCAP tesztjén öt csillagot kapott.

Méretei, technikai adatai pedig a következők: hossza 4670 mm, magassága 1730 mm, szélessége 1830 mm, 1570 mm-es nyomtávval. Első terepszöge 20,4, hátsó pedig 25,7 fok, fordulóköre mérete ellenére 10,8 m.

Terepjárós külső-limuzin belső

Beülve máris egy elegáns beltérrel nézünk szembe. Sokféle stílusjegy felfedezhető benne, néhol kicsit Toyotás, néhol Suzukis, néhol pedig Lexus-os hatása van, de ezeket ötvözve mégis teljesen egyedi és új. Az autó egyből egy nagyon stabil és kemény érzést nyújt, hisz nagyjából három anyag található meg benne: bőr, kemény műanyag és alcantara. A nálam járt tesztautó belseje egyébként világosbarna bőrkárpittal volt felszerelve, ami szerintem az elérhető változatok közül a legszebb.

Két kijelző van az autóban. Az műszerfalon, az analóg műszerek között egy 4,2 hüvelykes, középen pedig egy hatalmasnak tűnő, 11,6 hüvelykes állított infotainment kijelzőt találunk, körben zongoralakk bevonattal. A rendszere stabil, nem akadozik, de nem is űrrakéta. A menüben található gombok stílusa kissé Windows Vista üveg-témához hasonlít. Támogatja a vezeték nélküli Android Auto-t és az Apple Carplay-t, ezenfelül kijelez karbantartási infókat és járműállapotot. A beállításokban pedig majdnem teljesen szabad kezet kapunk – akár még születésnapokat is beírhatunk a rendszerbe.

Az ülések komfortosak, jól szellőznek, illetve ülésfűtéssel felszereltek, elöl és hátul is. A nálam járt autó a már említett világosbarna bőrkárpitot kapta, amit az egész beltérben végig vezettek. Néhol pedig fekete alcantara bevonattal színesítik.

Az autó Harman Kardon prémium hangrendszerrel rendelkezik. Szépen szól, nem hagy kívánnivalót maga után. Néha kissé dobozhangú, de ezen javíthatunk a beállításokban való gépészkedéssel.
Ha már hang, a karosszéria rendkívül jól elnyeli a kellemetlen zajokat és meglepően jól csillapítja az útról jövő rezgések nagy részét.

Látszik, hogy a Subaru tervezői minden apró részletre figyeltek. Sok kis „meglepetésre” számíthatunk, ha figyelmesen körbejárjuk az autót. Ilyen például az ajtókon található, vagy éppen a középkonzol egyik zeg-zugában elrejtett topográf minta.

Vagy akár az ablakokon elrejtett madaras és hegyes kis minták.

A kalandok fő támogatója

Az orrában egy 2.0 literes Subaru boxermotor található, amely 136 lóerős teljesítménnyel és 182 Nm-es csúcs nyomatékkal bír, ezt négyezres fordulatszámon éri el.

Ez a boxermotor annyiban különleges, hogy vízszintesen, egymás felé mozognak a dugattyúk. Ezt az elrendezést a Subaru egyébként több mint 50 éve használja ,,a megnövelt stabilitás és megbízható teljesítmény érdekében„. Továbbá ez egy teljesen kiegyensúlyozott karakterisztikát ad az autónak, sokkal jobb súlyelosztással, alacsonyabb súlyponttal – kevesebb vibrációval. A gyártó szerint csendes, egyenletes és erőteljes teljesítményt nyújt – ami érződik. Érdekesség, hogy az e-BOXER feliratok dizájnja és a két végén található csíkok magát a motort idézik.

Az új Foresterben ezt a motort egy mild hybrid rendszer segíti meg, 16,7 lóerős összteljesítménnyel. Ez a gyakorlatban arra elég, hogy a lomhább indulásokat és városi dugózásokat erről az akkumulátorról oldja meg az autó, illetve néha konstans sebességnél közlekedve is belenyúl, lejjebb hozva a fordulatszámot. A gyorsulása 0-100 km / óra 10 másodperc körül alakul.

Az új modell különlegessége még az aktív nyomatékelosztású szimmetrikus összkerékhajtás. Ez a Subaru saját rendszere, ami folyamatosan adaptálódik a tapadási viszonyokhoz. Az erő elosztásáról a CVT Lineartronic váltó gondoskodik.

Pakolhatóság

Számtalan lehetőséget nyújt az autó, a középkonzolon két, akár másfél literes palack is elfér, szintúgy az ajtókban is. A könyöklő alatti tárolórekesz nem túl nagy, apróbb tárgyak, iratok számára tökéletes.
A csomagtér 508 literes, ami önmagában is elég nagy, hátsó üléseket ledöntve nagyjából 1720 liter áll rendelkezésünkre.

Egyedülálló vezetési élmény

Az autó vezetése egy olyan élmény, amely semmi máshoz nem hasonlítható. Ezt ki kell próbálni!

Egyszerűen azt érzed, hogy az autó legutolsó csavarjait is te irányítod és mindez szinkronban, teljesen természetesen történik. Nagyjából így tudnám körülírni. Minden terepen jól szuperál, városban, autópályán nagyon kényelmes és kiegyensúlyozott, mégis bármikor meg tud pattanni, ha arról van szó. De akkor sem szeppen meg, hogyha aszfalt helyett murvás, földes úttal találkozik. A fő kijelzőn beállítható a kétfunkciós X-MODE, ami durva terephez, sáros és havas utakhoz adaptálja az autót.

Arcfelismerésre is képes, öt profilt is be lehet állítani (arc, név, tükrök és ülés pozíciója), amit azonnal aktivál miután helyet foglaltunk. Ezzel együtt éberségfigyelő funkció is tartozik hozzá.

Számtalan okosfunkciót építettek bele, ez összességében az EyeSight fantázianevet kapta. Gyalogosokat, kerékpárosokat is észlel, keresztirányú ütközésmegelőző rendszerrel, adaptív tempomattal, sávtartóval és összesen kilenc légzsákkal szerelték fel. Emellett például egészségügyi vészhelyzet, elalvás esetén automatikusan megállítja az autót.

Éspedig hosszútávon az egyik legfontosabb adat: a fogyasztása. Összkerékhajtás, súlya és a boxermotor végett vegyes használatban 8.3 liter/100 km értéket adott – 600 km-re vetítve. Nagyjából ez a reális érték – városon való keresztülhaladásnál pedig sikerült lehúzni ezt az értéket egészen 6.5 l/100 km-ig. Autópályán pedig 7.2 liter/100 km környékén mozgolódik. Ezekkel teljesen meg vagyok elégedve.

Tartozékok

A Forester mivoltából adódóan egy külön részt szentelnék a tartozékoknak – mert a gyáriak közül is rengeteg van. Sokféle terep-adottságokat növelő védőburkolatot, sárfogót, akár kerékpártartót, síléctartót, tetőcsomagtartót, tetőbokszot, ultrahangos nyestriasztót is találhatunk. Az egyik, szerintem leghasznosabb pedig a matrac, amivel egy 180 centis ágyat varázsolhatunk az autóból.

Összegzés, árlista

Ez nem egy hétköznapi „boltbajárós” autó, így annak javasolt igazán, aki ki is használja a tulajdonságait. Tökéletes utazós autó, bármilyen kalandra elkísér, nem okoz gondot neki, hogyha elfogy az út. Legyen szó családi kiruccanásról, autós túrákról, vagy szimpla szórakozásból és munkából. Ez az autó nem kérdez – tökéletes útitárs.
Legalább egy tesztvezetés erejéig mindenképpen ajánlom, ha valaki ilyesmiben gondolkodik.

Az alapmodell már 14.950.000 Forinttól kapható.
A tesztautó pontos neve: Subaru Forester 2.0i e-BOXER Lineartronic, EyeSight – Platinum.
Színe River Rock Pearl, felára: 195.000
Így az autó összértéke 18.795.000 Forint – a cikk írásakor bevezető kedvezmény van érvényben, így jelenleg 17.995.000 Forintért megvásárolható.

A gyártó, illetve az importőr 8 év km-korlátozás nélküli garanciát vállal minden újonnan eladott Subarura.

A tesztlehetőséget nagyon köszönjük az Emil Frey Import Kft.-nek, a Subaru Magyarország képviseletének.

Kövess minket Te is!

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Cikk és fotó: Jakab Benedek

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb