MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Suzuki Vitara 1.6D teszt – gazdaságos hangostárs

Suzuki Vitara 1.6D teszt – gazdaságos hangostárs

2017. március 9.

Vitarák…Vitarák mindenütt! Nem tudom, mikor húzott utoljára ilyen jót a Suzuki, de a tavalyelőtt piacra dobott SUV-t viszik, mint a cukrot, és ez nem csupán a jól bejáratott névnek köszönhető, hanem annak is, hogy sikerült összerakni egy kategóriájában jól mutató, egyszerű, mégis megfelelő tudású, korrekt autót. Bár nem a dízel kivitele a legolcsóbb, úgy lesz egyre kerekebb a kép, ha ezt a változatot is beillesztjük a tesztjeink közé. Azt már most elárulhatom, hogy nem ez lesz az utolsó Vitara, amit elhoztunk a Suzuki Bartától, és az is tény, hogy nem is ez volt az első, így hát tapasztalatok terén elég jól állunk már, nézzük, hogy mi újat tud még mutatni a sikeres városi terepes!

Sokszor, sok helyen, és sokat beszéltek/beszéltünk már a Vitara megjelenéséről, így ezeket a köröket nem futnám le újból, annyit viszont érdemesnek tartok megjegyezni, hogy a türkiz árnyalat és a fekete tető igen jó kombinációnak hat, ezt valószínűleg nem csak én látom így, mert legfeljebb a narancs/fehér színösszeállítású modellből látni többet az utakon. Mindenesetre a Vitara ebben a formájában klasszikus Suzuki hatását kelti, még a szürke lökhárítóelem is jól illik hozzá.

Legutóbb az S-kivitel járt nálunk, melynél nem csupán a hűtőrács kapott más kialakítást, hanem a belterét is feldobták néhány ponton. Nos, jelen tesztalanyunkban nem kell keresnünk sem a piros díszvarrásokat, sem a középső szellőzőrostélyok között található analóg órát. Ám mielőtt azt gondolnátok, hogy kritizálni szeretném a puritánabb Suzukit, leszögezném, hogy pont az ellenkezője a célom. A hétköznapokban egy ehhez hasonló utastér bőven elegendő a boldogsághoz, strapabírónak tűnnek az anyagok, jó az üléspozíció, megfelelő a helykínálat, elegendő a 375/1120 literes csomagtér. Ráadásképp a GL+ felszereltségbe belefér többek között a digitális légkondi, a 7 colos érintőképernyő, az éjszaka is kitűnő képminőséget produkáló tolatókamera, valamint az első ülésfűtés, a térdlégzsák és a visszagurulás-gátló is. Ha azt nézzük, hogy ezzel a szinttel és az 1.6-os, 120 lovas benzinessel akár 4.1 millióért hazavihető a Vitara, onnantól kezdve semmi meglepő nincs abban, hogy egyre többet látunk belőlük a hazai utakon. Na jó, egy könyöklő igazán kellemes meglepetés lett volna, továbbá az ajtók is csukódhatnának kicsit finomabban, viszont aki azon van fennakadva, hogy az ülőlapok kissé tömöttnek érződnek, az ajtóbelsők borítása pedig kopogós műanyagból van, az úgyis más célcsoportba tartozik, ebből következik, hogy máshol is kell keresgélnie.

Mindazonáltal felesleges azt az illúziót kelteni, hogy a méltán népszerű Suzukiban minden fenékig tejfel, két extrának szánt részletet kiemelnék, amely inkább hátrányt okoz vezetés közben, mintsem előnnyel járna. Az egyik a vészfék-asszisztens, mely már teljesen ártalmatlan helyzetekben is indokolatlanul fülsiketítő zajjal jelzi a másik jármű közelségét, illetve ott a start-stop rendszer, ami többször is érdekes szituációkat eredményezett, konkrétan váltás közben aktiválta magát, lefulladásközeli állapotot előidézve, vagy egyszerűen kuplungolást követően nem indította újra a motort. Szerencsére mindkettőt egy gombnyomással ki lehet kapcsolni. Amit viszont értékeltem volna, ha az ALLGRIP rendszer módválasztója nem áll mindig vissza az alapállapotába, az esetek egy részében Sport-módban használtam az autót, hibátlan dinamikát adott ugyanis a dízelmotornak!

Ha már itt tartunk, az 1.6-os DDiS erőforrás iránt érzett kíváncsiságom az alábbi kérdéseket szülte: megéri a pluszkiadást? Kiket szeretnének vele megtalálni? Hiszen köztudott, hogy a „gázolajvérűség”, és a Suzuki márkanév nem járnak szorosan egymás nyomában. A 120 lóerős, 320 Nm csúcsnyomatékú motor alacsonyabb fordulaton meglehetősen zajos, az utastérbe is jut bőven a jellegzetes dízeles hangból, 1500-1800 körüli fordulatszámnál azonban már szépen kisimul a négyhengeres orgánuma. Az ereje megfelelő, a gyári 0-100 adat 12.4 másodperc, a végsebesség kereken 180 km/óra, a hatsebességes manuális váltótól azonban túl nagy élményt nem szabad várni, (ha túl szigorú akarok lenni) minimális darabosság észlelhető rajta, ám feladatát tökéletesen ellátja. Fogyasztás szempontjából kizárólag dicséret illeti a dízel Vitarát, a 4 literes országúti katalógusadatot ugyan nem meglepő módon nem sikerült reprodukálnom, de a 4.7-es étvágy sem eget verő, városban 6.2-es eredményt sikerült elérnem. A futóművéről nem változott a megítélésem, kissé pattogós, viszont ezúttal viharos széllökések is megkínálták az 1610 milliméter magas bódét, azonban stabilitása még a mostoha körülmények között is meglepően jó maradt!

Egyedül az árról nem beszéltünk, és ennél a bekezdésnél készültem némi kifejtéssel is. Listaáron tesztalanyunkért 6.3 milliót kérnek, akciós keretek között ez nagyjából 5.8-ig mérsékelhető. Adott a kérdés, hogy a már említett 1.6-os szívó benzines, ugyanezen a szinten mennyivel jobb vétel a közel 2 milliós differenciát figyelembe véve? A kérdésre a válasz költői, így hát nem is válaszolnám meg, inkább csak annyit mondok, hogy nézzétek meg, hány eladó modell van az utóbbiból, és mennyi a dízelből. Ennek ellenére továbbra is csak azt tudom szajkózni, hogy nagyon szépet gurított a Suzuki a Vitarával, akik pedig eljutottak a cikk végéig, azoknak elárulom: a következő alanyunk a Limitált széria egyetlen hazai tesztpéldánya lesz!

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Bartának!

Bense Róbert

ba2

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu