Kia Sportage (V. facelift) 1.6 CRDi DCT teszt : Amikor a jó még jobb lesz
Az 5. generációs Kia Sportage szerintem eleve egy nagyon jól eltalált formájú SUV volt. Szerkesztőségünknél korábban a plug-in hibrid és a mild-hibrid benzines változat is járt már, és mindkettőt nagyon szerettük. Most pedig megérkezett hozzánk a frissített, 2025-ös modellévre aktualizált Sportage, méghozzá az 1.6-os dízel mild-hibrid hajtással és Platinum felszereltséggel. A vele töltött napok után határozottan állíthatom: jó irányba fejlesztették tovább azt, ami már eddig is az egyik legsikeresebb modelljük volt.

A KIA Sportage V. facelift Külseje
A tesztautó sötét szürke színe remekül állt a Sportage új, határozottabb vonalainak. A facelift legnagyobb újdonságát az átdolgozott orrkialakítás jelenti: élesebb, modernebb kontúrok, karakteresebb fényszórók és határozottabb rajzolatú légbeömlők formálják az autó megjelenését. A hátsó rész is változott: a lámpák formája egyszerűbb és harmonikusabb lett, kevésbé „túlrajzolt”, mégis elegáns és jól illeszkedik a karosszéria arányaihoz.
A Sportage méretben továbbra is a kompakt SUV-ok felső sávjában mozog. A 4540mm hosszú és 1865mm szélesség stabil, arányos megjelenést ad, amely városban sem túlzó, de országúton is magabiztos kiállást biztosít. Ezek a dögös 18 colos felnik szintén hozzájárulnak a prémium hatáshoz, és nem csak látványra illenek hozzá, hanem menet közben is jó kompromisszumot nyújtanak. A szépség nem megy a komfort rovására.
A KIA Sportage V. facelift utastere
Az utastér talán az egyik leglátványosabban megújult része az autónak. A facelift során jelentősen áttervezték a műszerfalat: letisztultabb, logikusabb elrendezést kapott, kevesebb a zavaró részlet, minden kézre esik. A két tónusú belső – világos barna és fekete kombinációja – kifejezetten elegáns hatást kelt, mégsem túl hivalkodó. A Platinum felszereltség extra kényelmi és minőségi elemekkel kényeztet: igényes bőrkárpit, fűthető ülések elöl-hátul, precíz gombok, finom anyagok. Nagyon szimpatikus, hogy rengeteg fizikai gomb és külön klíma panel is helyet kapott a méretes utastérben. Illetve, a hangrendszer is szépen szól, amely egy hosszú út során csak dob az ember komfortján.

A helykínálat az egyik legerősebb pontja a Sportage-nak: elöl tökéletesen kényelmes, hátul pedig bőséges lábtér vár, így akár négy felnőtt is hosszabb utakon ülhet benne kompromisszum nélkül. A csomagtartó is tágas, mindennapi használatra ideális méretű, könnyen pakolható. Alaphelyzetben 526 liter, de a hátsó ülések ledöntésével 1715 literre bővíthető.

A KIA Sportage hajtáslánca
A tesztautó érdekességét az 1.6 literes, 136 lóerős dízel motor és a hozzá társított 48 voltos mild-hibrid rendszer jelenti. Ez a hajtáslánc sokkal kifinomultabban működik, mint ahogy elsőre gondolnánk. A villanyos rásegítés főként indulásoknál és alacsony fordulaton segít, így a dízelmotor kevésbé tűnik nyersnek, a gyorsítások pedig finomabbak.

A 7 sebességes duplakuplungos automata váltó jól illik a motor karakteréhez: gyors, sima és ritkán bizonytalan. A mindennapi közlekedésben ez a kombináció kimondottan kellemes, és a fogyasztást is kordában tartja. Vegyes használat mellett a teszthét alatt megtett közel 900km-re vetítve 6.2 literes átlag jött ki, ami ebben a kategóriában nagyon jó érték. Főleg úgy, hogy még nem érte el az autó a 3000 km-t, tehát még bejáratós.
A KIA Sportage vezetési élménye
A Sportage vezetése egyszerre kényelmes és határozott. A futómű hangolása jól eltalált: a városi úthibákat szépen kisimítja, miközben autópályán és országúton is stabil marad. A kormányzás pontos, SUV-mércével határozott visszajelzéseket ad, az autó pedig meglepően könnyednek érződik a méreteihez képest.

A dízel mild-hibrid hajtás finoman dolgozik a háttérben, és az elektromos rásegítésből adódó plusz rugalmasság különösen városban érezhető. Hangja dízelhez méltó, de nem tolakodó, hosszabb utak alatt sem fárasztó. A fékek jól adagolhatók, a vezetéstámogató rendszerek pedig nem hajlamosak túlreagálni a helyzeteket – ez nagy pirospont a Kia mérnökeinek.
KIA Sportage árfekvése (2025. november)
A 2025-ös modellévre frissített Sportage Platinum dízel mild-hibrid változata 14.9 millió forinttól induló áron érhető el. Ez a kategória felső sávját jelenti, de a magas felszereltség, az automata váltó és a hibrid rendszer együttese miatt összességében reális árazásnak tűnik. A konkurensek hasonló tudású dízel vagy hibrid modelljei is hasonló árszinten mozognak.

Röviden a KIA Sportage (V. facelift) 1.6 CRDi DCT-ről
A faceliften átesett Kia Sportage 1.6 CRDi mild-hibrid valódi evolúció: a korábbi jó tulajdonságokat megtartotta, és olyan helyeken fejlődött tovább, ahol valóban volt értelme. A külső finoman modernizált, a belső praktikusabb és elegánsabb lett, a dízel mild-hibrid hajtás pedig takarékos, kulturált társ a mindennapokban és igazi ritkaságszámba megy.
Számomra ez a változat az egyik legerősebb modell a Sportage-palettán: megfontolt, kifinomult, jól összerakott autó, amelynél tényleg érezni lehet, hogy „a jó még jobb lett”.
A tesztlehetőségért köszönet a Kia Magyarországnak!
Szöveg: Háfra Zsolt
Fotók: Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna