fbpx

Kia Sportage GT-Line PHEV (2024) teszt – Könnyű megszeretni…

Az ötödik generációs Sportage rengeteget változott a 90-es évek közepén bemutatott első verzióhoz képest. Hihetetlen, de az eddigi legmegnyerőbb dizájn nyelvű modellnek idén érkezik a ráncfelvarrása. Feltehetően kicsit átszabják majd, hogy belesimuljon a kissé szögletes irányzatba, ami jellemző manapság a márkára.

Izgatottan vártam a Sportage átvételének időpontját. Az viszont ott realizálódott, hogy a jelenlegi kínálat csúcsát egy GT-line plug-in hibridet kapok. Azonnal még jobban mosolyra görbült a szám…

blank

A Kia Sportage GT-Line PHEV külseje

A 2021 közepén debütált formaterv még ma is megállja a helyét, modernnek és frissnek hat, bár kilóg a márkánál manapság divatos baltával faragott, szögletes vonalak közül. Elég csak az EV9-re gondolni. A 4510 mm hosszú, 1870 mm széles, 1650 mm magas bódé 2680 mm-es tengelytávval bír. Szemből nézve kimondottan karakteres és különleges az egyedi lámpatesteknek és fekete betéteknek köszönhetően. A hűtőmaszkon pedig egy szerény GT-Line pakett is helyet kapott. Oldalról a hatalmas mutatós felnik azonnal magukra vonzzák a tekintetet. A magas övvonal és az ajtó fekete betétje ízlésesen „szabdalja” a nagy felületeket. A hátuljához érve a lámpatestek magukra vonják a figyelmet. Az ablaktörlő lapátot elrejtették, ennek köszönhetően letisztultnak hat az összkép.

A Kia Sportage GT-Line PHEV belseje

A Kia modellekben az ergonómia és a minőségi illesztések, anyagok megszokottak. A tesztpéldány a jelenleg kapható legmagasabb felszereltségi szintnek számító GT-line kivitel. Ez a külső paketteken kívül leginkább az utastérben nyer értelmet. Az első, fűthető és szellőztethető ülések háttámlájában hímzett GTLine felirat figyel, akárcsak a sportos, alul lapított kormányon. A kimondottan kényelmes és igényes ülésben helyet foglaló sofőr előtt egy 12.3 col átmérőjű a digitális műszeregység található, amely mellett középen egy ugyanekkora multimédiás érintőképernyő található. Nagyon szimpatikus, hogy rengeteg fizikai gomb és külön klíma panel is helyet kapott a méretes utastérben.

Ergonómiai szempontból a legtöbb gomb helyzete kiváló, minden logikus helyre került, és az anyaghasználat is jó. Ahova a legtöbbször hozzáér az ember, azokon a felületeken ütközik ki leginkább, ha nem jó az anyaghasználat. Itt ilyenről szó sincs, a legtöbb felülethez kellemes hozzáérni, a kormányhoz kifejezetten.

A két ülés között a méretes kardánalagúton található az indítógomb, a hatfokozatú automata váltó tekerője, de a kormány- és ülésfűtés kapcsolói is. Vezetéknélküli telefontöltésre is van lehetőség. Fájó pont, hogy a telefontükrözés csak kábelen keresztül érhető el. A középkonzol aljában többek között egy USB-A és egy USB-C aljzat is található.

A hátsó sorban utazóknak sem lehet panaszra oka a kényelmes ülések fűthetők és bőséges fej- , illetve lábtér áll rendelkezésre. Amíg az utasoknak bőséges hely áll rendelkezésre, addig a csomagjaikat minimalizálni kell vagy tetőbox használata javasolt. A PHEV hajtáslánc miatt ugyanis a csomagtér meglehetősen szűkös, csupán 540 literes, a hátsó üléssor ledöntésével viszont 1715 liternyi hely áll rendelkezésre.

A Kia Sportage GT-Line PHEV erőforrása

A méretes motortérben egy 1.6 literes négyhengeres benzines erőforrás található, amely a plug-in hibrid rendszer hajtásláncát adja. Ez önmagában 160 lóerő és 265 newtonméter nyomaték leadására képes. Ezt egészíti ki egy 91 lóerővel és 304 newtonméterrel bíró elektromotor. Ezeknek az összteljesítménye 245 lóerőre, és 350 newtonméterre jön ki. Az elektromos rendszer egy 13.8 Kwh-ás akkumulátorral eégszül ki. Ez a kivitel csak hatfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással érhető el.

Tisztán elektromos módban közel 60 km megtételére képes az autó, ez azonban már kevés lesz 2025-ben, hogy zöld rendszámot kapjon. Feltehetően a ráncfelvarrás erre a területre is kitér majd. A rendszer 15 % -os akkumulátor töltöttségnél a rendszer átvált full hibridre és nem áll rendelkezésre a drive mód kiválasztása funkció. Városi környezetben hozta azt az elektromos hatótávot, amit ígér a gyártó. Azonban azt nem tudom, hogy a vegyes használatra vonatkozó (elektromos és benzin üzem felváltva használata automatikus módban) WLTP szerinti hogyan jött ki az 1.1 liter.

blank

A tesztidőszak alatt megtett közel 600 km-re vetítve az átlagfogyasztás 7.4 literre jött ki. Ebben több mint 400 km autópályás táv van, ahol nyilván nagyobb a fogyasztás még hibrid üzemben is. Ezt a városi elektromos üzemben való közlekedés ellensúlyozza. A lényeg, hogy megéri tölteni és odafigyelni a használatra! A tesztautó 15 000 km-re vetítve 7.0 literes átlagot írt… Sajnos a rekuperáció nem túl jó, alig tölt vissza fékezésnél. Így a kábeles töltést nem lehet megúszni.

A Kia Sportage GT-Line PHEV vezetési élménye

Menetkomfort egyszerűen zseniális, hosszabb úton is kényelmes. a vezetéstámogató rendszerek többsége kiválóan végezte a dolgát. A futómű szépen kimozogta az úthibákat, alig érződött valami az utastérben. Méretei ellenére a parkolás sem okoz gondot a 360 fokos kamerának köszönhetően. A kormánymű visszajelzése olyan, amilyennek kell lennie. Én személy szerint élveztem minden megtett km-t az autóval.blank

A Kia Sportage GT-Line PHEV árfekvése

2025 február végén a legolcsóbb Sportage modellek már 11 millió forint környékén elérhetőek, viszont ha a PHEV hajtásláncra vágysz, akkor az induló ár 17.6 millió forintra rúg. Ehhez a Gold felszereltség tartozik. Jelenlegi tesztalanyom éppen hogy nem éri el a 20 millió forintos határt. Az extra listán szerepel egy 175 ezer forintos metálfényezés, illetve egy 400 ezer forintos  Ülés csomag.

A Kia Sportage GT-Line PHEV röviden

Összességében úgy gondolom, hogy az 5. generációs Sportage több mint 4 évvel a bemutatása után is egy remek SUV, és remélhetőleg a frissítés csak javítani fog rajta. Igényes ergonomikus beltér, vagány külső és remek utazási élményt nyújt az egész családnak.

A tesztlehetőségért köszönet a Kia Magyarországnak!

Írta/fotók: Háfra Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button