fbpx

Jaecoo 7 SHS teszt – a SUV, ami nem akar beolvadni

Volt olyan szerencsénk, hogy az újonnan debütált Jaecoo márka jelenlegi választékát egymás után tesztelhettük. A 7-es modellből két változat van jelenleg a piacon, a Jaecoo 7 1.6 TGDI, illetve a Super Hybrid System, avagy a Jaecoo 7 SHS – plugin hibrid. Ha ránézünk az adatlapra, egy elég ígéretes autóval állunk szemben, így magas az elvárás. De vajon eleget tesz ezeknek? Teszteljük le – nézzük a részleteket!

Változatlan formavilág

Külsőre az autó ugyanaz, mint benzines, hibrid nélküli társa – egyetlen apró különbséggel, a csomagtartón található AWD helyett PHEV felirat csillog. Egyszerre sokféle külső jegy felfedezhető rajta: kicsikét tank, kicsikét terepjáró, eközben pedig elegáns és modern luxusautó. Elöl egy nagy hűtőrácsot találunk, rajta egy hatalmas Jaecoo felirattal. Két oldalt kanyarlámpák, első ködlámpák , felül pedig kocka-alakzatban eléggé egyedi és morcos fényszórók. Szinte magától értetődő, teljesen LED-esek.

A motorháztető majdnem lapos, kissé lekerekített, de jó magasan van – mindez szintén erős kiállást nyújt az autónak. Tovább haladva szintén magas kerékjárati íveket találunk, „benne” 19″-os könnyűfém keréktárcsákkal, hűtött fékekkel, penge-dizájnú stílusban.

Főbb jellemzője még a hátsó sötétített ablakok és a süllyesztett kilincs megléte. Érdekes döntés, egyébként nagyon kényelmesen nyitható. És ha valaki éppen rosszkor próbálná megfogni a kilincset, nem zárja oda a kezét – szimplán rugóval visszahúzza. Egyébként tetősínnel is felszerelték.

Összességében egy menőzős autó képét adja. Ezzel a színnel pedig teljesen elnyerte a tetszésemet – nagyon különleges autó. Vonzza a tekintetet és kevésszer mutatja ugyanazt az árnyalatot. Napfényben kékes színe van, néhol fehér, néhol szürke, néha pedig prizma.

Érzésre egyáltalán nem kisautó, pedig adatait tekintve kisebb, mint a mai SUV-ok többsége. 4500 mm hosszú, 1865 mm széles és mindössze 1670 mm magas, súlya pedig 1795 kilogramm. Teljes tömege pedig 2210 kg. Küllemének köszönhetően összességében volt egy kis KGM Actyonos beütése.

Átgondoltabb beltér

A Jaecoo 7-es benzines modell beltere legyünk őszinték, hagyott kívánnivalót maga után, főleg az ajtókon található hatalmas műanyag Thanos-öklökkel. Hál’istennek  az SHS verzióban ezt elengedték, a beltere egy teljesen másik autó – és igazából nem tudok rá rosszat mondani. Elegáns, kényelmes, minőségi.

Helyünket elfoglalva a vezetőülésben nagyon prémium érzés fogad – „ökológiai bőr” (műbőr) bevonatot kapunk a teljes beltérben végigvezetve, karamell barna színben. A kormány szintén műbőr bevonatot kapott. Két zongoralakkozott csík található rajta, amin találhatóak a kezelő „gombok”: menü, hangerő, zene léptetése, kedvencek funkció és asszisztens – ami jelenleg magyarul nem tud, hívásokat indíthat, ablakokat és klímát, illetve rádiót kezel. ,,Hello Jaecoo” hívószóval már beszélgethetünk is vele. Ami változás, hogy a menetiránykapcsoló a középkonzol helyett immár egy bajuszkapcsolóra került. Ettől és a színkülönbségtől eltekintve a teljes műszerfal azonos, egy az egyben az, mint társánál.

A kormány mögött található egy 10,25″-os digitális műszerfal, amely csak a vezetéshez szükséges adatokat tartalmazza, az aktuális zenével, fogyasztási adatokkal, stb. kiegészülve. Gombokkal nem nagyon találkozunk, nem kaptunk fizikális lehetőséget. Emiatt elég nehéz nem észrevenni a 14,8″-os LCD érintőképernyőt (ami egyébként a bajuszkapcsolós irányváltóval és ezzel együtt eléggé Teslás benyomást kelt). A képe gyönyörű, szép színei vannak és sokféle felhasználási lehetőséget kapunk: galéria, videógaléria, térkép, kézikönyv és vezeték nélküli Android Autó, illetve Apple Carplay támogatás. Az Exclusive felszereltség sajátossága a head up display, külön állítható magassággal, így mindenkinek kényelmesen látható.

A középkonzolban található egy tágas és hűtött tárolórekesz, ahol USB-A, USB-C és 12V-os csatlakozó kapott helyet, gumírozott padlóval, azaz nem fog elcsúszni onnan semmi. Beépített karaoke-programmal látták el az autót, sajnos ezt csak külső mikrofon csatlakoztatása után lehet használni. Ha már karaoke: az Exclusive kivitel sajátossága a 8 részes Sony hangrendszer, ami nem annyira lenyűgöző, viszont szép hangja van. Kiegyensúlyozott, szépek a mélyek, ennélfogva néha eléggé dobozhangú.

A beltér erőssége továbbá az ülés: az első sor fűthető és szellőztethető, teljesen elektromosan állítható, vezetőoldalon akár felfelé és lefelé állítható deréktámasszal. Kényelmes benne ülni, több órás út után sem várjuk a kiszállás pillanatát.

A legfontosabb pont

A meghajtás meglepően jó. Az autó plug-in hybrid, azaz az akkumulátorát elektromos autóként tölthetjük egy külön csatlakozón keresztül. Ennélfogva az autóban két motor található. Az egyik egy 1.5-ös négy hengeres, soros benzinmotor, turbófeltöltéssel. Így 105 kW-ot, avagy 145 lóerős teljesítményt képes leadni 5200-as fordulaton. Legnagyobb nyomatéka pedig 215 Nm, amit 2500-as fordulaton ér el. Emellett pedig az elektromos szinkronmotor, amely 350 V-os feszültséggel rendelkezik és maximum 150 kW-os teljesítményt ad le. Az akkumulátor típusa: LFP. A rendszer összteljesítménye 347 lóerő és 375 Nm nyomaték.

Pakolhatóság, hasznos terek

Az autóban több hasznos tér van, mint benzines változatában. A középkonzolba süllyesztett, pillangószerűen kinyíló hűtött tárolórekesz bőséges hasznos helyet kínál, a középkonzol alatt szintén megtalálható a gumírozott aljú tároló, ahová akár egy közepesebb doboz is elfér. A csomagtér 100 literrel nagyobb, mint benzines társánál: így 500 liternyi hely áll rendelkezésre, a hátsó ülések ledöntésével pedig 1265 literig bővíthető. Ez is szép változás, majdnem duplája a másik verzióhoz képest.

Mit nyújt az autó?

Elérkeztünk a személyes véleményemhez. Örülök, hogy először a benzines járt nálam, majd utána a PHEV. Így szépen látszik, hogy mennyi mindent javítottak benne.

Az autó még mindig nyers és darabos. Viszont amint hozzászoktunk, a gázzal már egészen könnyen lehet játszani, főként EV módban – de még így is érződik hogy vagy mínusz pár százalékkal húz vissza, vagy éppen 10% gázzal halad. Ezt én kényelmetlenségként éltem meg véleményem szerint egy nagyobb szoftveres frissítéssel ez kiküszöbölhető. Az autó nagyon agresszív módon tud pattanni és gyorsan reagál, ha arra van éppen igény.

Nagyjából 8 másodperc alatt pedig már százon is van az autó. Viszont mindez nem jelent annyit, mert nem érzek benne egy bizonyos stabilitást. Egy olyat, amit más gyártó hasonló árkategóriában már kínál. Tény, hogy általában kevesebb újdonság, funkció van azokban az autókban. Egy-egy hosszabb távú véleménycikk elgondolkodtatott azon, hogy mennyire lesznek tartósak a Jaecoo modellek. Párezer kilométer után is ugyanazt az élményt kapjuk-e, mennyit fog szervizben tölteni az autó és mennyit kell költeni rá?

Mert az egyszer biztos, hogy ez az autó nem egy hétköznapi mászkálós, ingázós, családi kirándulós autó. Ahogyan a híres sztereotípia is szól a francia autók szoftveres bizonytalanságáról, ez az autó is produkál hibajeleket. Néhány alkalommal, egy-két másodpercre megjelentek sárgalámpás értesítések, viszont ezek rendre azonnal eltűntek. A tesztautó nagyjából 900 km-t futott, amikor átvettem.

Éppen emiatt a fogyasztási adataival és a hatótáv-számításával elnéző vagyok. Saját méréseim alapján (50 km-re viszonyítva, így adja meg az autó) EV módban nagyjából 17-18 kWh/100 km-es eredményt kaptam, 0,3-0,8 liter/100 km-es benzinfogyasztással. Ez amiatt lehet ennél magasabb, mivel hivatalosan 120 km/h-ig hajt tisztán elektromosan. Csak városi használatnál pedig könnyen elérhető a 0 literes benzinfogyasztás.

Teljesen feltöltött akkumulátorral (18,3 kWh) nagyjából 80 km hatótávot ír. Ezt be is tartja, még dugóban is. Ha kevesebb, mint 20 km marad az akksiban, akkor kérdés nélkül átvált HEV-be, ahol már a motor lesz a fő hajtómű, hibriddel megsegítve. Ilyen esetekben a benzinfogyasztás nagyjából 5-6 liter/100 km környékén van, teoretikusan egy teljesen lemerült akkumulátorral 6 liter felett lesz a fogyasztása, viszont ezt nem fogjuk elérni, mivel szépen töltögeti vissza magát.

Apropó visszatöltés, nem olyan magas hatásfokú, mint néhány másik autónál, közepes beállításon, autópályatempóból lelassulva nullára is csak szinten tart, műszere szerint 10%-os visszatöltési aránnyal. 60 literes üzemanyagtartályát teletöltve hivatalosan 1100 km-es hatótávot kéne kapnunk, a két rendszerrel együtt pedig el kéne érnie az 1200 km-t. Ezt esélyem sem volt letesztelni :D

Ez így egyszerre sok negatívumnak tűnhet, viszont egyáltalán nem az – mert az autóval kényelmes közlekedni, tényleg odatettek mindent, hogy a beltérbe örömmel szálljunk be. Az autó külsőre nagyon szép, mint említettem az elején, ebben a színben tényleg páratlanul néz ki. Arra jutottam, hogy ez az autó annak való, akit megfog a kinézete. Nehezen elképzelhető, hogy ezt az autót valaki azért veszi, hogy 8-10 évig használja, menjen vele 150-200.000 km-t, arra ott van sok más márka kínálata.

Ilyen autót az fog venni, akinek fontos, hogy különb legyen az utakon, odavonzza a tekinteteket, ha leparkol valahol, akkor kitűnjön az autó: az arra járók fotózzák, megcsodálják, megnézzék, kérdezősködjenek. Én ezt tapasztaltam a teszthét során. Mindemellett egy jó autó, kényelmes vele haladni és nem utolsósorban: átgondolt és gyönyörű formavilágot kínál. Ez szerintem jól átjön a galériából.

Összegzés és árlista

Véleményem szerint, ha valaki Jaecoo 7-es modellt szeretne vásárolni, mindenképpen az SHS verziót ajánlanám – a legmagasabb felszereltséggel, hiszen így „teljes” az autó, enélkül lényeges elemek hiányoznának, mint a 360 fokos kamerarendszer, utasoldali elektromos ülésállítás, elektromos napfénytető, elektromos csomagtartó-nyitó rendszer. Ami őszintén egy ilyen árkategóriás autóban már elég fontos szempont – a mai kínálatot figyelembe véve.

A Jaecoo 7 SHS Super Hybrid System PHEV autót Magyarországon 14.990.000 Forinttól lehet hazavinni a szalonból. Ez az alapkivitel, erre jönnek rá a választható extrák mint például az Exclusive felszereltség, színválasztás és a kárpitozás színe. Az alap fényezések felár nélkül, míg a duó színek felárral kérhetőek.

A nálam járt tesztautó karamell barna kárpittal és Exclusive felszereltséggel rendelkezett, sorrendben 150.000 Forint és 1.000.000 Forint, így a tesztautó teljes értéke: 16.140.000 Forint – a cikk megjelenésekor, az omodajaecoo.hu oldal adatai alapján. A gyártó 7 év vagy 150.000 km-ig vállal garanciát, illetve manapság rengeteg plakáton olvashatjuk, hogy 1.000.000 kilométerig garanciát vállalnak a jármű motorjára – ami valóban egy jó ajánlat.

A tesztlehetőséget nagyon köszönjük az OMODA-JAECOO Magyarországnak.

Kövess minket Te is!

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Írta/Fotó: Jakab Benedek

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb