Ford Tourneo Custom Titanium X 2.5 PHEV teszt – Utazás felsőfokon
Az új Ford Tourneo Custom dízel, teljesen elektromos, és immár Plug-in Hybrid változatban is elérhető. A közelmúltban kipróbálhattuk a E-Tourneo Custom-öt, most pedig a PHEV kivitel érkezett meg a szerkesztőségünkhöz. A Ford kisbusz nem jelentett hatalmas újdonságot számomra, mégis izgatottan vártam, hogy kipróbálhassam ezt a tölthető hibrid változatot.

A Ford Magyarország jóvoltából a legmagasabb felszereltségű, Titanium X Tourneo Custom-öt tesztelhettem egy teljes hétig, amiben megtalálható minden olyan kényelmi extra, amitől igazán élvezetes és pihentető volt minden egyes perc, amit a volán mögött töltöttem. Nézzük meg részletesebben, mit is tud valójában a Ford Tourneo Custom Titanium X PHEV.
Ford Tourneo Custom Titanium X 2.5 PHEV külseje
Első ránézésére egy igazi monstrumot látunk, a maga 5.450 mm-es hosszával, 2.032 mm-es szélességével és 1.963 mm-es magasságával. Szemből a hatalmas, króm díszcsíkokkal ellátott hűtőrács, valamint a rajta található méretes kék ovális embléma azonnal megragadja az ember tekintetét. A Mátrix LED fényszórók magasan helyezkednek el, így jól megvilágítják előttünk az utat. Az elektromos töltőnyílást az első lökhárítóban helyezték el.
Oldalról a karakteres övvonal töri meg a hatalmas felületeket. A 19 colos, sokküllős, fényes gyöngyszürke könnyűfém felnik jól kitöltik a kerékjáratokat. A B oszloptól hátrafelé sötétítettek az üvegek, ami kifejezetten jól harmonizál a „Chrome Blue” névre keresztelt fényezéssel. A hátsó LED-es lámpákat alaposan áttervezték a Ford dizájnerei a Tourneo előző generációja óta. A felfelé nyíló csomagtérajtón ott díszeleg a típus neve, illetve a „Plug-in Hybrid” felirat.
Ford Tourneo Custom Titanium X 2.5 PHEV utastere
A volán mögött ülve abszolút nem éreztem azt, hogy egy közel 5,5 méteres kisbuszt vezetek. A kormány ismerős volt a Ford többi modelljéből. Jó a fogása, a rajta lévő gombokat pedig gyorsan meg lehet szokni. A digitális műszeregység sem lesz újdonság azok számára, akik már ültek Fordban. A Windsor Style fekete ülések kényelmesek, a komfortérzetünket pedig tovább növeli, hogy elől combtámaszokkal hosszabbítható meg az ülőlap, valamint az elektromos deréktámasz is jól fog jönni egy hosszabb út során. Az ülésfűtést nem csak az elől utazók, hanem a középső sor két szélén helyet foglalók is élvezhetik. Az ülések a síneken könnyedén csúsztathatóak, és tetszés szerint egymással szembe is fordíthatóak, így gyorsan egy mobil tárgyalóteremmé alakíthatjuk át a Tourneo Custom belterét.
A hatalmas panoráma tetőnek köszönhetően világosabbnak és szellősebbnek tűnik az utastér, így mindenki számára élmény lesz az utazás. A háromzónás digitális klímaberendezéssel beállíthatjuk az optimális hőmérsékletet, és az üléssorok feletti levegőbeömlőket is egyénileg tudjuk szabályozni.
Számos tárolóhelyet találunk a Tourneoban, ahova elpakolhatjuk a kulcsainkat, a telefonunkat, vagy az üdítős flakonokat. A lemerült telefonunkat indukciós töltő segítségével tudjuk feltölteni, de USB portok is a rendelkezésünkre állnak.
Középen a 13 colos érintőképernyőn fut a Ford SYNC 4 rendszere, amelyen keresztül a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto is könnyedén elérhető. Ezen a kijelzőn tudjuk elérni többek között a navigáció, a rádió, a szellőztetés, valamint a vezetési mód funkciókat. Fizikai gombokból nem sok maradt, de az egyik kedvencem a tolóajtókat elektronikusan nyitó és záró kapcsolók.
A prémium B&O hangrendszer elképesztően jól szól ebben a nagy térben. Már-már úgy érezhetjük magunkat, mintha egy koncertteremben lennénk. A csomagtartó alap állapotban 819 literes, de az ülések kiszedésével akár 5472 literre is bővíthetjük a rakodóteret. A csomagtérben két gombot is találunk, amelyek közül az egyikkel az elrejtett vonóhorgot tudjuk kibuktatni a lökhárító mögül, míg a másikkal a csomagtartó ajtó borításában található pikniklámpákat tudjuk felkapcsolni.
Ford Tourneo Custom Titanium X 2.5 PHEV vezetési élménye
Könnyedén manőverezhetünk a Tourneo Custommel, annak ellenére, hogy egy méretes kisbuszról beszélünk. A bajuszkapcsolóról vezérelhető 8 fokozatú automata váltóval meg voltam elégedve, nem éreztem, hogy feleslegesen pörgetné a motort. A Plug-in Hybrid változatban a 2.5 literes Atkinson-ciklusú benzines erőforrás, valamint az elektromos motor dolgozik, amelyeknek köszönhetően 227 lóerő rejtőzik a motorháztető alatt.
Közel 400 kilométert mentem az autóval, és lenyűgözött a 5 liter körüli fogyasztása. Teljesen elektromos meghajtással a WLTP szerint 40-51 kilométert is meg tudunk tenni, amit alá tudok támasztani, főleg, ha ügyesen alkalmazzuk a rekuperációs fékezést. A futómű sokat javult az előző Tourneo Customhöz képest. Elől McPherson felfüggesztés van, míg hátul az eddigi merev hidas megoldás helyett már független felfüggesztést találunk spirálrugókkal.

A kocsiban rengeteg biztonsági és vezetéstámogató rendszer dolgozik, mint például a 360 fokos kamera, a parkolóradar, az ütközésmegelőző rendszer, az intelligens sebességhatároló, az adaptív tempómat, az adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő asszisztens, a sávtartó automatika, a tolatási vészfék asszisztens, vagy a táblafelismerő rendszer.
Nem igazán találtam kivetnivalót a Ford Tourneo Custom Titanium X 2.5 PHEV-ben. Ez valóban egy nagyon kényelmes és gazdaságos kisbusz, amivel nagyobb társasággal is kényelmesen el tudunk menni egy hosszabb utazásra. Ideális társ lehet nyaralásoknál, vagy üzleti utazásoknál, de ha például költözködésnél egy nagyobb tárgyat szeretnénk elszállítani, az sem okoz majd neki gondot.
2025 októberében a Tourneo Custom kedvezményes indulóára 14.295.000 Ft, míg az általunk tesztelt Plug-in Hybrid Titanium X felszereltséggel, a választott extrákkal együtt 29.444.950 Ft-ért lehet a miénk.
A tesztlehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak!
Szöveg/fotók: Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna