Idén ősztől a BMW összes modellje teljesíti az Euro 6d emissziós normát
Bemutatkoznak a BMW 5-ös sorozat új plug-in hibrid modellváltozatai, a BMW 3-as sorozat és a BMW 8-as sorozat motorpalettája 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, soros hathengeres dízelmotorokkal bővül, a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé orrába pedig újabb erőforrások kerülnek.
2020 őszén a BMW számos modellsorozatát frissíti, amely az elektromos mobilitás következetes serkentésével még nagyobb fokú hajtáslánc-hatékonyságot, a vezetést támogató rendszerek és digitális szolgáltatások innovációval pedig még tovább optimalizált károsanyag-kibocsátást eredményez. Mindez azt jelenti, hogy idén novembertől a BMW összes új autója maradéktalanul teljesíti a jelenleg hatályban lévő legszigorúbb, Euro 6d emissziós szabvány követelményeit. A BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával elérhető modellváltozatainak száma további hárommal nő, a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, soros hathengeres dízelmotorok a BMW 3-as sorozat és a BMW 8-as sorozat egyes modellváltozatainak átlagos üzemanyag-fogyasztását és kombinált károsanyag-kibocsátás is tovább csökkentik, a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé motorpalettája pedig új erőforrásokkal bővül.
2020 novemberétől a bajor prémiumgyártó ügyfelei a Driving Assistant Professional csomag részeként az új Urban Cruise Control* funkciót is megrendelhetik, amely még tovább fokozza számos új BMW modell kényelmét és biztonságát. Azon legkorszerűbb digitális szolgáltatások, amelyek a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával felszerelt modellekhez válnak elérhetővé, mindeközben a vezetés élményének új dimenziójával kecsegtetnek. A BMW News személyre szabott hangoshírekkel tájékoztatja és szórakoztatja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit, a saját vezetői profil személyes beállításait pedig új opciók teszik minden korábbinál könnyebbé. A BMW Intelligent Personal Assitant funkcióinak sora tovább bővül.
2020 novemberétől megannyi új BMW modellhez új karosszériafényezési árnyalatok és extrafelszereltségi tételek válnak elérhetővé.
*Az Urban Cruise Control egyelőre csak bizonyos piacokon lesz elérhető.
A hatékonyság még változatosabb testet ölt: a BMW 5-ös sorozat öt új plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatának világpremierje.
2020 őszén a hálózatról tölthető BMW modellek sora is jelentősen tovább bővül: érkezik a BMW 545e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,8 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 53 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság: 47 – 57 km), a BMW 530e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,4 – 16,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 – 46 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátoregyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 52 – 57 km) és a BMW 530e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,1 – 16,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 50 – 54 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 48 – 53 km). A három újdonság bemutatkozásával az 5-ös BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak portfóliója öttagúra nő, amely azt jelenti, hogy a felső-középkategóriában a BMW kényezteti ügyfeleit a legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettával.
Az új BMW 545e xDrive limuzinban egy soros hathengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosa gondoskodik a lebilincselően dinamikus vezetés páratlanul hatékony élményéről. A két erőforrás maximális rendszerteljesítménye 290 kW / 394 lóerő, amelyet a négy hajtott kerék között a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás oszt el. Az energiahatékonyság és a sportosság márkára jellemző egységét a BMW új Touring modelljei is büszkén hirdetik, amelyek plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosára épül. A rendszer az intenzív terhelés esetén átmeneti teljesítmény-többletet garantáló XtraBoost funkciónak köszönhetően 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes.
Megnövelt menetdinamika és csökkentett üzemanyag-fogyasztás: új soros hathengeres dízelmotorok 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával a BMW 3-as sorozatban és a BMW 8-as sorozatban
Azáltal, hogy a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia újabb modellsorozatokban is megjelenik, a BMW tovább folytatja modellportfóliója átlagos üzemanyag-fogyasztásának és kombinált károsanyag-kibocsátásának átfogó csökkentését. 2020 őszén a jövőbe mutató technológia a soros hathengeres dízelmotorok új generációjának bevezetésével párhuzamosan érkezik meg a BMW 3-as sorozat négy középkategóriás modellváltozatába és a BMW 8-as sorozat három luxus sportautójába, érezhetően lendületesebb menetdinamikát és magasabb fokú hatékonyságot garantálva.
Utóbbi két tulajdonság a BMW TwinPower Turbo technológia további korszerűsítésének, valamint az erőteljes indítógenerátor és a kiegészítő akkumulátor közreműködésének köszönhető. Az intenzív elindulásokat és a dinamikus kigyorsításokat a 48 Volt kapacitású indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel támogatja, minden más vezetési szituációban a technológia terhet vesz le a belsőégésű erőforrásról, ezzel növelve a hajtáslánc-technológia hatékonyságát. A mild-hibrid technológia működtetéséhez a rendszer a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza a fékezéskor felszabaduló energiát, amellyel a technológia az autó fedélzeti elektromos rendszerét is táplálja.
2020 novemberétől a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia négy további 3-as BMW-ben válik elérhetővé a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára: az új BMW 330d limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,4 – 4,7 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 116 – 125gramm / km*), az új BMW 330d xDrive limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 5,0 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 132 gramm / km*), az új BMW 330d Touring modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,8 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 – 128gramm / km*) és az új BMW 330d xDrive Touring modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,2 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 127 – 136gramm / km) a technológia egy új fejlesztésű, soros hathengeres dízelmotort támogat, amelynek maximális teljesítményét 15 kW-tal / 21 lóerővel 210 kW-ra / 286 lóerőre növelték a mérnökök. A kétlépcsős turbófeltöltésnek és a fejlett Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezésnek köszönhetően – amely működési körönként tíz injektorral, 2 700 bar maximális nyomással fecskendezi be az üzemanyagot az égéstérbe – jelentős mértékben javult a 3.0 liter hengerűrtartalmú motor rendszerreakciója és hatékonysága. Az új erőforrás percenkénti 1 500 és 2 500 főtengely-fordulat között adja le 30 Nm-rel megnövelt, immár 650 Nm csúcs forgatónyomatékát, miközben a megnövelt maximális teljesítmény és az elektromos rásegítés az újdonságok sprintidejére is jótékony hatással van. Az új BMW 330d limuzin például 0,2 másodperccel gyorsabban, 5,3 szekundum alatt képes álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsulni.
A BMW 8-as sorozat esetében a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia egy ugyancsak új és még erősebb, 3.0 liter hengerűrtartalmú dízelmotorral dolgozik együtt: a BMW 840d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,6 – 5,8 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 146 – 154 gramm / km), a BMW 840d xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,0 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 151 – 159 gramm / km) és a BMW 840d xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,6 – 5,9 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 148 – 155gramm / km) meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik. A 15 kW-tal / 20 lóerővel megnövelt maximális teljesítmény szintén a BMW TwinPower Turbo technológia továbbfejlesztésének köszönhető, amely immár többlépcsős turbófeltöltéssel és mind az alacsony-, mind pedig a magasnyomású turbófeltöltő esetében változó turbinageometriával dolgozik. A motor percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat között adja le 700 Nm csúcs forgatónyomatékát, amellyel a BMW 840d xDrive Coupé hajtáslánc-technológiája például 0,1 másodperccel gyorsabban, 4,8 szekundum alatt képes felsprintelni álló helyzetből 100 km / órás tempóra. A dízelmotor optimalizált teljesítmény-karakterisztikájához tovább finomított futómű-technológia és továbbfejlesztett vezérlőrendszerek társulnak.
A BMW 3-as sorozat és a BMW 8-as sorozat új dízelmotorjait a legkorszerűbb emisszió-csökkentő innovációkkal vértezték fel a mérnökök. Mindegyik erőforrás új, speciális kipufogógáz-kezelő technológiával, a részecskeszűrőn túl oxidációs katalizátorral és SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik együtt, hogy a kipufogógáz-kezelés második ütemében még tovább csökkentsék a levegőbe kerülő gázok nitrogén-oxid tartalmát.
BMW 1-es sorozat és BMW 2-es Gran Coupé: újabb motorok és új extrafelszereltségi tételek
2020 novemberétől a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé motorpalettáján is új erőforrások válnak elérhetővé. Érkezik az új BMW 120i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,8 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km), amelynek négyhengeres benzinmotorja 131 kW / 178 lóerő maximális teljesítményre és 280 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes. Az alapfelszereltségként kínált duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltóval a modell 7,0 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.
A BMW 2-es Gran Coupé új belépő szintű dízelmotorját a kimagasló hatékonyság jellemzi. Az új BMW 216d Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 4,1 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 99 – 108 gramm / km) háromhengeres dízelmotorja 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítmény és 270 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amely az alapfelszereltségként kínált duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó közreműködésével 10,3 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas gyorsulást.
A BMW 1-es sorozathoz és a BMW 2-es Gran Coupé modellhez megrendelhető opcionális extrafelszereltségek sora a BMW Individual Shadow Line külső felszereltségi csomag fényszóró-kiegészítő tételével bővül: az első fényszórók felső éléhez helyezhető fekete betétek még erőteljesebb kisugárzást kölcsönöznek a modelleknek.
Urban Cruise Control: nagyobb kényelem és optimalizált biztonság a nagyvárosi forgalomban
A sebesség- és távolságtartó rendszerek egyesítése 2020 őszétől számos BMW modellben fokozza a nagyvárosi utazások kényelmét és biztonságát. Az Urban Cruise Control* funkció az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető Driving Assistant Professional csomag részeként válik elérhetővé a BMW 3-as sorozat, a BMW 5-ös sorozat, a BMW 6-os Gran Turismo, a BMW 8-as sorozat, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 modellváltozataihoz, valamint a BMW M5, a BMW M8, a BMW X5 M és a BMW X6 M modellekhez. A technológia a közlekedési lámpák felismerésével bővíti a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) funkcióit. A BMW modell előtt álló autók és közlekedési lámpák fényjelzésein túl ráadásul a technológia a sztereó kamera által látható összes forgalmi fényjelzést is képes értelmezni.
Ha a technológia érzékeli, hogy az autó előtti fényjelzés egyértelműen az autó aktuális forgalmi sávjára vonatkozik, automatikusan bekapcsolja a sebesség- és távolságtartó rendszert. Piros lámpához érkezve a funkció képes álló helyzetbe lassítani, zöld jelzésre pedig ismét mozgásba hozni és gyorsítani az autót. Ha a jármű olyan kereszteződéshez érkezik, amelyben egy adott forgalmi lámpa eltérő jelzéseket is képes adni, akkor a technológia által érzékelt jelzést a rendszer előbb a műszerfalon jeleníti meg. Ha a bajor prémiumgyártó ügyfele jóváhagyja a jelzést, a technológia folytatja az automatikus sebesség- és távolságtartást. A városi forgalomban való közlekedés kényelmét továbbá egy indulásra emlékeztető funkció is fokozza: piros lámpánál állva a technológia piros jelzést jelenít meg a műszerfalon, majd a forgalmi lámpa zöld jelzését is hasonló módon megjelenítve jelzi, hogy folytatódhat az utazás.
A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) részeként a BMW a későbbiekben utólagosan feltelepíthető opcióként is elérhetővé teszi ügyfelei számára az Urban Cruise Control funkciót. Az opció a 2020 júliusa után gyártott, fentebb említett modellekhez – a BMW 8-as sorozat kivételével – a Driving Assistant Professional csomag részeként válik elérhetővé.
*Az Urban Cruise Control egyelőre csak bizonyos piacokon lesz elérhető.
Új digitális szolgáltatások a még intenzívebb vezetési élményért: BMW News, BMW Intelligent Personal Assistant új funkciókkal, személyes profilképpel és egyszerűsített belépéssel.
A kijelző és járművezérlő technológiák legújabb generációja számos BMW modellben lehetővé teszi az új digitális szolgáltatások bevezetését. A BMW központi operációs rendszerének új, 7.0 verziója BMW Live Cockpit, BMW Live Cockpit Plus és BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezéssel egyaránt elérhető, végtelenül széles személyre szabhatósági kijelző-lehetőségek felől biztosítva a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. 2020 novemberétől a BMW News funkció hangoshírei is a vezető személyes preferenciáihoz igazodnak: a technológia a bajor prémiummárka ügyfelének érdeklődési köre szerint, az ügyfél anyanyelvén olvassa fel az autó audiorendszerén keresztül az online hírportálok legfrissebb híreit.
A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verzióján keresztül elérhető újítások között a BMW Intelligent Personal Assistant az egyik leginnovatívabb funkció. A digitális útitárs, amely megannyi modellben intuitív, hangutasításokkal kezelhető járművezérlést tesz lehetővé („Helló BMW!”), időről időre újabb funkcióknak mutat zöld utat. 2020 őszétől a MAX eDrive, az AUTO eDrive, az ELECTRIC és a HYBRID vezetési üzemmódok hangutasítással is aktiválhatók lesznek a megfelelő felszereltségi szintű, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellekben. A Németországban forgalomba helyezett új BMW modellek esetében ráadásul a BMW Intelligent Personal Assistant egy adott BMW modell vezetéskor hallható hangját is képes lesz lejátszani, ha a bajor prémiumgyártó ügyfele erre kéri („Milyen a BMW M3 hangja?”).
A saját vezetői profil személyes beállításait új opciók teszik minden korábbinál könnyesebbé és személyesebbé. 2020 novemberétől a vezető már nem csupán manuálisan, a BMW ID segítségével fog tudni belépni saját profiljába, de a My BMW okosalkalmazáson keresztül is. A központi kijelző ehhez egy erre a célra generált QR kódot jelenít meg, amelyet a bajor prémiummárka ügyfele könnyedén beszkennelhet okostelefonja segítségével. A saját vezetői profil személyes beállításait a technológia ezt követően automatikusan átemeli a jármű operációs rendszerébe. Ugyancsak újdonság, hogy a vezető mostantól fényképet is feltölthet a saját profilhoz.
BMW X1 és BMW X2: új fényszóró-variációk és BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kibővített tételekkel
2020 novemberétől a BMW X2 kompakt Sports Activity Coupé modellhez a LED-technológiás adaptív fényszórók is elérhetők lesznek, amelyek többek között a távolsági fényszóró mátrix funkciójával jelentős mértékben javítják az éjszakai láthatóságot. Ez a technológia anélkül képes megnövelni az autó előtt álló útszakasz megvilágítási tartományát, hogy bármelyik közlekedőt is elvakítaná. A távolsági fényszóróban éppen ezért számos önállóan működő LED-szegmens dolgozik párhuzamosan, amelyek egymástól függetlenül képesek be- és kikapcsolni, illetve vezérelni az adott forgalmi szituációban szükséges megvilágítási tartományt.
A BMW Individual Shadow Line külső felszereltségi csomag fényszóró-kiegészítő tételei új opcióként válnak elérhetővé a BMW X1 és a BMW X2 modellpárosához. A BMW X2 sportos megjelenését ráadásul a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kibővített tételei is tovább fokozhatják, a magasfényű ablaksáv-kereteken felül fekete hűtőrács-kerettel és krómozott fekete kipufogóvégekkel.
A személyre szabhatóságot új karosszériafényezési árnyalatok fokozzák
2020 őszétől megannyi BMW modell személyre szabhatóságát új karosszériafényezési árnyalatok fokozzák tovább. Az új San Remo Green metál szín az új BMW 4-es Coupé kiváltságaként mutatkozik majd be. A BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 karosszériafényezési árnyalatai közé a Dravit Grey metál és a Sparkling Brown metál is felkerül. Sőt mi több, a legnagyobb BMW X modellekhez a Grigio Telesto metál, az Urban Green metál, a Frozen Black metál, a Petrol Mica metál, a Ruby Red metál, az Avus Blue metál és a British Racing Green metál speciális BMW Individual karosszériafényezési opciók is megrendelhetők lesznek.
A BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) karosszériafényezési lehetőségei ugyancsak tovább bővülnek 2020 novemberében. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktok BMW i kék betétekkel ellátott Cashmere Silver, Frozen Grey metál betétekkel ellátott Galvanic Gold és Frozen Grey metál betétekkel ellátott Fluid Black árnyalatban is elérhetők lesznek.
forrás: BMW.hu