fbpx

Jaguar XF – elegáns „nagymacska”

A Jaguarokra oly jellemző forma nagyon úgy néz ki, hogy eltűnt, de minőségét és mutatósságát megőrizte a márka, és abban is biztosak lehetünk, hogy egy ilyen autó birtokában sok szempárnak okozhatnánk örömet. Az XF-et nehéz kategorizálni, belefér a felső-hétköznapi autók sorába is, de luxusautóként is bőven megállja a helyét.

jaguar-xf-2-2-diesel-2012_88235-1920x1200

2007-ben, az S-Type utódjaként jelent meg a piacon az XF, ami azóta már átesett egy alapos ráncfelvarráson, melynek következményeként egész stabil ponttá erősítette magát a konkurens márkák modelljei között. A klasszikus Jaguar-lámpa mára már eltűnt, bár a frissítés előtti verzióba még megpróbálták visszacsempészni a régebbi típusok jellegzetességét. A hűtőrács szintén más formát kapott, profiból nem biztos, hogy mindenki felismerné a márkát, főleg, hogy a motorháztetőn biztonsági okok miatt már nem lehet ott a Jaguar-embléma. Ennek ellenére az autó minősége nem változott, sőt, ha lehet ezt mondani, még inkább előkelőbb lett.

Bőven lehet az erőforrások között válogatni, helyet kapott a palettán kétliteres benzin, és 2.2-es dízel is, de aki többre vágyik, választhatja a háromliteres, dízel V6-ot, vagy az ötliteres (!) benzines V8-at is. Start-stop rendszerének köszönhetően a fogyasztás csökkenthető, és a károsanyag-kibocsátáson is sikerül faragniuk a tervezőknek. A motorok magabiztosak, az XF dinamikája kifogástalan, a Jaguar jól vezethető, szervokormányának pontossága szintén kiemelendő, sávváltásnál pedig jól jöhet a holttér figyelő. Ha mára a biztonságnál tartunk, a gyalogosérzékelő, valamint az ütközésnél felnyíló motorháztető baleset esetén súlyos sérüléseket előzhet meg.

jaguar-xf-10

Ahogyan a Jaguar külseje, úgy a belseje is a luxuskategóriát idézi. A bőr borítás nem hivalkodó, a kék beltérvilágítás harmonizál a kezelőgombok színével. Letisztult középkonzolján teljesen elegendő a 7 colos fedélzeti számítógép, más kérdés, hogy kezelése nem a legegyszerűbb feladat. Kifejezetten szükséges extrák közé sorolható a JaguarVoice, melynek menürendszere hang alapján engedelmeskedik. Hasznos lehet a navigáció használatánál, de segítségével a bluetooth-on keresztül kapcsolódó telefont is el lehet érni. A belső tér az elődökhöz képest jóval tágasabb, hátul is kényelmesen el lehet férni, ha pedig a táj látványa nem lenne elég, külön extraként kérhető a fejtámlákba épített szórakoztató-rendszer. Pakolhatóságára szintén nem lehet panasz, 500 literes csomagtere több, mint elég.

Az anyagiakról annyit, hogy az XF nem lesz látható minden sarkon, ugyanis a ráncfelvarrott változat használtan is 7-8 millió körül kapható, a nullkilométeresek nagyjából duplaennyiért, a fullos szalonautókért viszont akár 18-19 millió forintot is elkérnek.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb