My BMW App: újgenerációs okosalkalmazás a BMW ügyfeleire szabva
Az elektromos mobilitás térnyerését támogató és minden korábbinál átfogóbb ügyfélélményt ígérő szolgáltatások máris elérhetőek Európa harminc országában.
A BMW i Remote alkalmazás 2013-as bevezetése és a BMW Connected okostelefon-alkalmazás debütálása óta a bajor prémiumgyártó ügyfelei könnyedén összekapcsolhatják autójukat okostelefonjukkal. Idén decemberben ráadásul egy újgenerációs okosalkalmazás is világpremierjét ünnepli Európa harminc országában, Kínában és Koreában: a My BMW App új dizájnnal, intuitív kezelőfelülettel, közvetlenebb felhasználói élménnyel és elektromos mobilitást támogató szolgáltatásokkal felvértezve fokozza a vezetés abszolút élményét.
„Az új alkalmazás-generációval új szintre emeljük a járműveink köré fejlesztett digitális ügyfélélményt, egyszersmind kielégítjük ügyfeleink digitális szolgáltatásokkal és funkciókkal szemben támasztott egyre átfogóbb igényeit” – mondta Peter Henrich, a BMW Group járműkapcsolati megoldásokat fejlesztő divíziójának ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke. „A My BMW App és a MINI App okosalkalmazásoknak köszönhetően könnyedén integrálhatjuk járműveinket ügyfeleink digitális életébe. Mindkét alkalmazás telis-tele van hasznos, folyamatosan fejlődő tartalmakkal, amelyek megkönnyítik a járművek használatát és segítenek állandó kapcsolatban maradni velünk” – tette hozzá.
Stephan Durach, a BMW Group járműkapcsolati megoldásokat fejlesztő divíziójának technikai fejlesztésekért felelős alelnöke hozzátette: „A My BMW App és a MINI App mind használhatóság, mind biztonság és megbízhatóság tekintetében új mércét állít. A fejlesztési folyamat során kulcsfontosságú információkként tekintettünk a korábbi alkalmazás-generációkkal kapcsolatos ügyfél-visszajelzésekre és felhasználói szokásokra. A két alkalmazás így népszerű és gyakran használt funkciókat egyesít, miközben az új platform arra is lehetőséget biztosít, hogy ügyfeleink igényeihez igazodva folyamatosan új funkciókkal bővítsük a portfóliót.”
A My BMW App főbb tulajdonságai
- A My BMW App a csatlakoztatott BMW modell új általános felhasználói felületeként kezelhető. Az alkalmazás az autó összes aktuális állapotát képes megmutatni és – a felszereltségi szinttől függően – számos távolról vezérelhető szolgáltatáshoz – így például a jármű pontos helyének meghatározásához, az ajtózárak működtetéséhez vagy az autó közvetlen környezetének élő leképezéséhez (Remote 3D View* funkció) – hozzáférést enged.
- Az integrált úticél-kereső funkciónak köszönhetően mindegyik utazás játszi könnyedséggel indul, a kiválasztott úti cél ráadásul az alkalmazásból – vagy akár egy harmadik alkalmazásból – közvetlenül az autó központi navigációs rendszerébe küldhető. A navigációs rendszer térképe az adott forgalmi szituációkat, a tervezett útvonal mentén található benzinkutakat, járműtöltő állomásokat és parkolási lehetőségeket is mutatja.
- A My BMW App folyamatosan értesíti a bajor prémiumgyártó ügyfelét a távolról is feltelepíthető, aktuálisan elérhető rendszeres szoftverfrissítésekről (Remote Software Upgrades), amelyeket az autó központi operációs rendszerébe történő könnyed feltelepítések érdekében még otthon letölthető állapotban kínál fel. A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítéseknek (Remote Software Upgrades) köszönhetően a BMW Group a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójának legkorszerűbb és legfejlettebb digitális szolgáltatásait teszi elérhetővé ügyfelei számára, folyamatosan garantálva a szoftverek naprakészségét.
- A BMW Digital Key digitális kulcs – amely slusszkulccsá varázsolja a BMW ügyfelének Apple iPhone okostelefonját – funkciói játszi könnyedséggel, mindössze néhány lépésben beállíthatók és személyre szabhatók a My BMW App okosalkalmazáson keresztül (a technológia használatához szükséges hardverrel az autónak rendelkeznie kell). A csatlakoztatott BMW modell ezt követően fizikai kulcs nélkül, okostelefonról vezérelve használható, a funkció pedig akár öt felhasználóval is megosztható. A megosztott felhasználókhoz ráadásul eltérő használati jogosultságok rendelhetők, így többek között az is beállítható, hogy a kezdő sofőrök csak korlátozott sebességgel közlekedhessenek az autóval.
- A My BMW App okosalkalmazásnak köszönhetően a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával felszerelt BMW modellekben az Amazon Alexa is elérhetővé válik. Miután a bajor prémiummárka ügyfele egyszer összekapcsolta autójával Amazon fiókját, a funkció aktiválásához csupán hangutasításba kell adnia az „Alexa” kulcsszót, vagy gombnyomással életre keltenie azt. Az ügyfelek ezután hangutasítással indíthatják el a zenelejátszást és a legfrissebb hírek felolvasását, vezérelhetik az okosotthon kompatibilis funkcióit és több ezer opcióhoz férhetnek hozzá. Alexa eleinte Németországban, Ausztriában, Spanyolországban, Olaszországban és Nagy-Britanniában válik elérhetővé, majd 2021 márciusától számos más országban is megjelenik.
- A My BMW App a hálózatról tölthető BMW modellek tulajdonosai számára új, típus-specifikus szolgáltatásokat tartogat. A bajor prémiummárka ügyfelei továbbfejlesztett felületen tekinthetik át az autó egyetlen feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolságát, a járműtöltés aktuális állapotát és a járműtöltés történetét. Az alkalmazás járműtöltés- és légkondicionáló-időzítő funkciójának köszönhetően az ügyfelek az előre meghatározott idősávok és indulási időpontok megjelölésével optimalizálhatják a járműtöltés folyamatát. Sőt mi több, a nagyobb kényelem érdekében a BMW modell az indulás tervezett idejére kellemes hőmérsékletűre is hűthető vagy fűthető.
- A BMW Points bevezetésével a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt vezető BMW-ügyfelek minden megtett zéró emissziójú kilométerért jutalompontokat kapnak, majd az így összegyűjtött pontokat a BMW Charging hálózatán keresztül díjmentes járműtöltésre válthatják. A My BMW App okosalkalmazáson keresztül a bajor prémiummárka ügyfelei könnyedén áttekinthetik és rendszerezhetik pontjaikat. A BMW Points jutalomrendszer egyelőre Belgiumban, Németországban, Franciaországban, Ausztriában, Hollandiában és Svájcban érhető el.
- Személyre szabhatóság: miután a BMW ügyfele egyszer létrehozta egyedi BMW ID fiókját, a személyes preferenciáihoz igazított járműbeállítások bármelyik aktuális BMW modellben gyorsan és automatikusan aktiválhatók. A My BMW App okosalkalmazásnak köszönhetően a belépés minden korábbinál egyszerűbb: a felhasználónév és a jelszó manuális beírása helyett az ügyfeleknek elegendő beszkennelniük egy QR kódot, és az adott BMW modell máris aktiválja személyes beállításaikat. Az alkalmazásban a felhasználók egyedi profilképet is beállíthatnak, amelyet a BMW központi operációs rendszere is automatikusan átemel.
- A My BMW App közvetlen kapcsolatot létesít a BMW világával és hivatalos szervizpartnereivel, akik így folyamatosan nyomon tudják követni az autó szervizigényeit. Szükség esetén az alkalmazás közvetlen szervizidőpont-foglalást is lehetővé tesz, hirtelen felmerülő probléma esetén pedig a BMW Roadside Assistance is kéznél van. Utóbbi esetben, ha a bajor prémiumgyártó ügyfele engedélyt ad rá, a szervizpartner munkatársai azonnal, a távolból próbálhatják meg orvosolni a problémát. Ha nem járnak sikerrel, az ügyfél a helyszínre érkező szervizautó állapotát is nyomon követheti az alkalmazáson keresztül. A My BMW App a BMW ConnectedDrive Store* és a BMW Online Shop* alkalmazásokhoz is kényelmes hozzáférést kínál.
Az új alkalmazás-generáció díjmentesen letölthető a Google Play Áruházból és az Apple App Store-ból. 2021 közepétől a My BMW App több mint negyven országban lesz elérhető – többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Brazíliában, Mexikóban és Délkelet-Ázsia több országában is –, huszonhárom nyelven.
*A BMW ConnectedDrive Store, a BMW Online Shop, valamint a Remote 3D View szolgáltatások Magyarországon nem érhetőek el.