fbpx

Kecskeméten zárult az idei Szlalom OB – Track Racing Team

Igazi őszi időben záródott a Magyar Szlalom Bajnokság idei versenyszezonja. A fények, az őszi levelek és a kissé ködös, szitáló esős idő mind mutatták, hogy lassan minden bajnokság és a motorsport is téli álomra készül. Azonban november 8-án még a kecskeméti Gokart Stadion zaját az a 65 induló keltette, akik részt vettek ezen a futamon. A jó kialakítású épített pálya okozott némi meglepetést:

„A pályabejárás itt mindig fontos, mert ez egy gokartpálya. Nem túl széles, de a fő érdekessége a nagyon sima aszfalt. Szárazon, jó hőmérsékletben ez jól tapad. Azonban vizesen, 10 fokban, mint a korcsolyapálya.” elemezte a burkolatot Szabolcs.

„Kihívás lesz így menni, és gyorsan és óvatosan a legnehezebb. Bízom benne, hogy felszárad, de ahhoz ki kellene sütnie a napnak. Mindenesetre jó tudni, milyen a burkolat.” mondta Zsolt.

A Sződy fivérek szeretik ezt a pályát, sokat versenyeztek már itt, különböző autókkal.

blank

Edzés

A kötelező gépátvétel után az edzésen még csak nyomokban lettek száraz foltok a vonalvezetésen, de már lehetett érezni a határokat. Ezt megelőzően a versenyzői eligazításon vettek részt az indulók.

Versenykörök

A még nedves pályán indulhatott el Szabolcs a 20-as rajtszámmal.

„Az edzés után már tudtam mire számíthatok, nem is lehetett nyomni nagyon a gázt. Unalmas kör volt, próbálgatta az ember a határokat, de nem kockáztattam egy esetleges kicsúszást.” mondta reálisan látva a körülményeket, Szabolcs. Körideje 2 perc 47 másodperc 339 ezredmásodperc lett. 

blank

Zsolt már jobb körülmények között, szinte teljesen száraz pályán ment 50-es rajtszámmal:

„Nem kellett tartani a megcsúszástól. Örültem, hogy jó köridőt tudtam futni, bár, nem tudom ez mire lesz elég, és jön-e eső még.” örült Zsolt, akinek körideje igen jó lett: 2:34:403 mp.

A második körben Szabolcs még épp szemerkélő esőben indult, de már nem volt olyan a pálya, mint előzőleg. Így is végigment még megfelelő körülmények között. Az óra 2:51:039 mp-et mutatott. Zsoltnak 30 autóval későbbi rajtolása már esős, nedves pályán zajlott. Ráadásul egy körrel többet ment kijelöltnél, így ez a kör rontott lett 4:09:989 mp-es idővel. A harmadik körben, ami délután indult, már a körülmények nem változtak. Sőt, alapvetően a hűvösebb idő és a tartós szemerkélő eső miatt, csak rosszabb lett a tapadás:

„Elengedtük a dolgot, de azért megfutjuk még ezt a kört is. Nem köridőre, hanem biztos célbeérkezésre megyek, Valamivel jobb azért, mint a reggeli tapadás, de ezzel már nem lesz jobb köridő, azt biztos.” véleményezte Szabolcs és valóban nem lehetett javítani. 3:09:020 mp-es beérkezéssel teljesítette a távot az idősebbik testvér.

Zsolt sem tudott érdemben jó kört teljesíteni, valamivel gyorsabb volt:

„Összeszedettebb köröm volt, de az előző fiaskó után ezt muszáj megtenni most. Ennyiben jobb és ezt most teljesíteni kellett azért az egy plusz pontért, amivel végeztem.”  számolt Zsolt, és így 2:58:403-as idejével két reális körrel tud számolni.

Eredmények

Zsolt az ötödik helyével most négy pontot szerzett az S3-as kategóriában. Szabolcs hármat, így a tabellán 21 és 14 ponttal zártak az évben.

blank

A versenynap összefoglalója

„Számítottunk a hűvös, esős időre. Azonban az aszfalt ilyen jelegű csúszósságára nem. Igaz, két éve és tavaly is napsütéses, száraz körülmények fogadtak minket. A verseny jó volt, a pálya vonalvezetése egyszerű és gyors. Szárazon jól kiautózható, de most ezek a körülmények fogadtak és maradtak szinte egész nap. Némi esély volt arra a nap elején, hogy év végére elcsípjen Zsolti egy ötödik helyet. De kiszámoltuk, már nem reális, ezért a pontokra mentünk most is. Ezért sem tettünk fel slick gumit, azzal lett volna igazán kockázatos a futam. Tapadásunk így sem volt sok, azonban az Opel Tigra stabil volt.

Ezzel a versennyel le is zárult a szezon. Kielemezzük, fejlesztünk és dolgozunk a jövő éven már az Ünnepek előtt.” – foglalták össze a napot a Sződy fivérek, Szabolcs és Zsolt.

További beszámoló helyett az éves összefoglalót, egyben egy 25 éves jubileumi interjút osztunk meg olvasóinkkal hamarosan.

Fotók: Track Racing

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb