Hogyan kezdődött a „betegség” ?
TITI blogja:
Kedves Olvasó! Bemutatásra került az autóm a Tesztelők.hu által és kaptam egy lehetőséget, amivel éltem is. Szerkeszthetek egy kifejezetten Ladás részt, egy szeletet az oldalból. Ami talán sok olvasóra talál! Nem is fecsegnék feleslegesen arról a sok általános dologról, amit ilyenkor szoktak… mikor kezdték gyártani a Lada Samarát, mennyit adtak el belőle, hol gyártják, stb. Ez sablonos volna, ráadásul a Google a barátunk! :) A saját autóm megépülését szeretném bemutatni, állok rendelkezésetekre bármilyen kérdéssel kapcsolatban segítek, amiben tudok. Tapasztalatot cserélhettek velem. Egy szónak is száz a vége, kérdezz nyugodtan!
Csapjunk bele a lecsóba. A kocsim egy ismerős öregúrtól került hozzám. Akkor volt benne kemény 18.000 km és 16 éves volt. Nem kell sokat osztani-szorozni, az igen karcsú távolság. Ennyi idő alatt meg pláne. Ma már a 21. évét tapossa a Csacsi (továbbiakban hívjuk így) és 42.000-et futott mára. Kifejezetten remek állapotban került hozzám, nem leharcolt darab! Jó alappal kezdtem.
Szeretném nektek bemutatni lépésről-lépésre az átalakulását! És azt is, hogy nem csak a nyugati autók, Golfok lehetnek „kultusz autók”. (Itt zárójelben, finoman megjegyezném: semmi bajom a Volkswagennel, sőt szeretem! ) Figyelmeteket előre is köszönöm és jó szórakozást!
Az első.
Ezernyi finomhangolás, apró kis átalakítás és szépítő beavatkozás történt és történik folyamatosan a kocsin, mégis a fontosabbakat emelném ki. Az első és szembetűnő módosítás talán a fényszórók „sportosítása” volt. „Sportosítás”? Azért írtam ezt, mert a nagyobb kategóriás sport autókon szokott az első fényszóró fekete betéttel díszelegni. A Csacsi esetében gyárilag ez egy kellemesen lágy szürke színt kapott, ami Sanyi bácsinak (első tulaj) még jól is állt. Finoman öreges, átlagos és SZÜRKE! Gondoltam egyet és nézegettem miket lehet tenni annak érdekében, hogy meggyőzőbb legyen egy visszapillantóban a kocsi megjelenése az autópályán.
Nem tétováztam, megvettem a hozzávalókat: 2 db új lámpát (egy jobbos, egy balos :-D ), matt fekete festéket, csiszolópapírt, F.B.S. ragasztót és egy kólát pizzával. ( Később majd megértitek a kóla és a pizza jelentőségét, hiszen a garázsban éltem évekig. Nekem rituálé volt, nyáron lementem reggel és másnap reggel jöttem fel. Rendeltem pizzát, kólát. Ott ettem a kocsi alatt, ott éltem, csak a cél lebegett mindig is a szemem előtt…KÉSZ KELL LEGYEN! Hívhatnánk ezt a gépet barátnőfalónak is, hiszen ketten kihaltak már mellőle(m) sajnos. Hát nem mindenki bírja a kiképzést. :D )
Nekiláttam hát. Sokan berakják a sütőbe a komplett fényszórót, hogy meglágyuljon a ragasztó és letudják szedni az üveget. BUTASÁG! Ne tegyétek! Nem arra van ez kitalálva. A sütőben sütni kell, a lámpa meg nem finom. Szépen körbevágtam a ragasztást, pikk-pakk szétkaptam, mint foxi a lábtörlőt. A lényeg most jön! Sose fogd meg a foncsort, mert a kezed zsíros és a zsír meg később leég róla az izzó hőjétől ez pedig a foncsor károsodásához, megvakulásához vezet. Szövetkesztyű és szigorúan a foncsor szélét fogd! Óvatosan pattintsd ki a 3 patentet, ami a foncsort tartja. Vigyázz, mert törékeny. Mikor kint a foncsor jól felcsiszolod a régi festést a lámpatest belsejében, lemosod, majd alapozol. Erre mehet a kiválasztott szín, jelen esetben a fekete több rétegben. Száradás után kis szilikon zsír a patentekre, amivel állítod a foncsort és mehet is vissza minden a helyére. Tisztogasd meg az üveget kívül belül. Ne maradjon ujjlenyomatos, később idegesítene… hidd el. :D Ne tégy túl sok ragasztót a búra szélére amíg nem rakod bele a lámpa testet, mert a felesleg kitüremkedik a belsejében és az is idegesítő lesz. :D Gyári minőségre törekszünk, precízen. Az idex ugyan ilyen eljárásban részesült, csak kapott a sárga, ódivatú búra helyett egy átlátszót. Sokak szerint fehéret. :)
Szépen tedd vissza a helyére az elkészült lámpákat és csodálkozz, hogy mennyit tud dobni a kocsidon!
https://www.facebook.com/groups/hungariansamarafanatics/?fref=ts
Üdv: TiTi