Emisszió nélkül a siker felé vezető úton: itt az új MINI
Piaci bevezetése óta a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó több mint 30 000 ügyfelének tetszését nyerte el világszerte. A MINI Cooper SE Countryman ALL4 plug-in hibrid modell eközben stabilan emelkedő értékesítési mutatóival nyomatékosítja a fenntartható vezetési élmény melletti egyre intenzívebb rajongást.
A következő évtizedet a MINI már tisztán elektromos márkaként kezdi meg. Az ide vezető úton világszerte egyre több ügyfél válik a hálózatról tölthető MINI modellek rajongójává. 2021 első felében ezen modellek már a brit prémiumgyártó globális értékesítési eredményének több mint 15 százalékát adták. A MINI a 2021 januárja és júniusa között eltelt hat hónapban világszerte összesen 157 799 darab új autót adott el, amely 32,6 százalékkal haladja meg az előző esztendő megegyező időszakának teljesítményét.
2021 első felében a MINI globálisan 23 777 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új modellt adott át ügyfeleinek. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő elsőszámú modell a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km), amely január és június között világszerte 13 454 ügyfél garázsába gurult be. Tavalyi piaci bevezetése óta a márka első zéró emissziójú modellje idén június végéig 31 034 példányban kelt el.
A fenntartható vezetési élmény újabb célcsoportokkal való megismertetése és megszerettetése a MINI Cooper SE Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,7 – 2,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás (NEDC): 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 14,8 – 15,5 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,1 – 14,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 39 – 47 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás (NEDC): 44 – 48 gramm / km) feladata. A prémium kompakt szegmens iránymutató plug-in hibrid modellje 2021 első felében 10 323 darabra növelte globális eladási mutatóját.
„A MINI mindig is az ötletes megoldásokról és a hatékonyságról szólt, amelyek egy az egyben az elektromos mobilitás szinonimái. A nagyvárosi vezetési élmény és a zéró emissziójú mobilitás tökéletes párosítás. Ügyfeleink pedig érzik ezt” – fogalmazott Bernd Körber, a MINI márka vezetője.
135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorjával és jellegzetesen sportos agilitásával a MINI Cooper SE a márka hamisítatlan stílusában fűszerezi meg gokartos vezetési élménnyel az elektromos mobilitást. Egyetlen feltöltéssel 203 – 234 kilométerre (WLTP) elegendő tisztán elektromos hatótávolsága azt is lehetővé teszi, hogy a MINI által fémjelzett vezetési élmény a nagyvárosok határain is túlmutasson. A MINI Cooper SE Countryman ALL4 a belsőégésű erőforrást és elektromos motort egyesítő hajtáslánc-technológiájával még sokoldalúbb útitárs, 162 kW / 220 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel. A plug-in hibrid modell a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével akár 59 kilométer (WLTP) megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással, amely az otthon és a munkahely közötti napi ingázásokra kellemesen elegendő.
Ezen kvalitásaikkal mindkét modell nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a MINI márka elektromos mobilitás felé mutató átalakulása rendkívül sikeres rajtot vegyen. A brit prémiumgyártó németországi és nagy-britanniai piacai azon értékesítési régiók közé tartoznak, amelyeknek MINI rajongói kiváltképp elkötelezettek a zéró emissziójú mobilitás iránt. A 2021 januárja és júniusa között eltelt hat hónapban Németországban 6 324 darab MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 talált gazdára, amely a MINI németországi értékesítési mutatójának majdnem 30 százaléka. Mint ilyen, Németország a hálózatról tölthető MINI modellek messze legnagyobb piacának számít. Másodiknak a brit prémiummárka hazai piaca tekinthető.
2021 első felében a szigetországban 4 027 darab hálózatról tölthető MINI modell kelt el, amely a gyártó abszolút nagy-britanniai értékesítési eredményének 17,4 százaléka.