Bemutatták az új Peugeot 3008-at
Októberben kerül a piacra a francia gyártó új modellje, melynek első generációja még 2008-ban jelent meg. A friss 3008 külsőleg és tudásban is sokat fejlődött, a hibrid változatra azonban még várni kell.
Hiába volt már az előző széria is szabadidőautóként emlegetve, mégis inkább az egyterűek vonalát követte vele a Peugeot. A szokatlan alakú, arányaiban kissé elnagyolt 3008 ennek ellenére ügyes, használható családi autónak bizonyult. Lassan két éve már annak, hogy teszteltük a faceliftes változatot, a panorámatetős, rendkívül jól pakolható Peugeot praktikus autó benyomását keltette, azonban kétségtelen, hogy a modellfrissítésnek már itt volt az ideje.
Az új kiadás teljesen más vonásokat kapott, sokkal magabiztosabb kiállása van, formáját nézve már inkább tartozik a SUV-kategóriába. Méretei is változtak, 8 centiméterrel hosszabb lett, valamint hasmagassága is nőtt, súlya viszont nagyjából egy mázsával csökkent. A csomagtér méretén is növeltek, alapból 520 liter, de akár 1.58 köbméterig is bővíthető, a rakodótér pedig síkpadlóssá alakítható.
A modern, letisztult, ám mégis meglehetősen stílusosnak tűnő beltér, valamint a legfrissebb, i-Cockpit nevet viselő digitális műszeregységek mind-mind azt mutatják, hogy a Peugeot igenis komolyan vette a fejlesztéseket, nem egy alibi generációváltásról van szó. A felszereltség is erősödött, többek között 3D navigáció, 360 fokos kamerarendszer, holttérfigyelő, gyalogosfelismerő, illetve parkolási segédlet is helyet kapott az extrák listáján.
A motorpaletta ismerős lehet, az alapkiadásba 1.2 literes, benzines, 130 lóerős, háromhengeres turbómotor kerül, az 1.6-os, négyhengeres változat 165 lovas, ez a kiadás kizárólag hatsebességes automatával lesz elérhető, az alap hatgangos manuálist kap. Dízel erőforrásokból szintén kettő érkezik, az 1.6-os mellett kétliteres motorral is választható, előbbi 100 és 120, utóbbi pedig 150 és 180 lóerős kivitelekben lesz rendelhető. A korábbi modellből hibrid is készült, a választékba azonban egyelőre még nem kerül bele az alternatív hajtás.
A hivatalos bemutató ugyan már megtörtént, a nagyközönség azonban csak októberben, a Párizsi Autószalonon láthatja majd élőben az új 3008-at, értékesítése szintén az őszi időszakban kezdődik.
Bense Róbert