fbpx

Olcsó és okos – jövőre jön az Opel Karl

A Corsa és az Adam után a Karl bővíti az Opelek kisautó-családját, melynek árcédulája mellett a felszereltségek listája is igen barátságosnak tűnik. A 2015. nyarán érkező ötajtós járművet az Agila utódjaként emlegetik, és első ránézésre ideális közlekedési társnak tűnik.

Egy kis cégtörténet: Adam Opel 1862-ben alapította a vállalatot, mely azonban a kezdeti évtizedekben még leginkább a kerékpárgyártásról volt híres. Fiai 1898-ban léptek be az autók piacára, egy évvel később jött az első Otto-motoros jármű, az Opel Patentmotorwagen, System Lutzmann. A testvérek között volt Carl Opel, akiről a szóban forgó új kisautó a nevét kapta.

979588_1_Opel-KARL-293752

Szép dolog a nagy elődökre ily módon emlékezni, és valószínűleg Carl Opel is elismerően csettintene, ha meglátná a róla elnevezett autót. Persze jogos a kérdés, hogy mit is lehet szeretni egy ilyen kis jószágon, amin látszólag semmi feltűnő nincs és minden sarkon látni egy tucat hasonlót? Jobban utánanézve viszont már érthetővé válik, miben lehet majd a Karl sikerének kulcsa. Amellett, hogy kellemes jelenségről van szó, az árhoz képest meglepően okos járgányt rakott össze az Opel.

979590_1_Opel-KARL-293739

Ne is kerülgessük az összeget, eleve a kampány egyik legfontosabb része a 10.000 euró alatti ár, egészen pontosan 9500-at kérnek majd el a Karlért, forintosítva nagyjából 2.9 millióba fog kerülni, ami egy új Opelért teljesen elfogadható ár. Lehet azon vitatkozni, hogy nagyon szoros a mezőny kisautók tekintetében, ami persze igaz is, ám ennyire testreszabható, apró, de mégsem szappantartó-érzetű járművet újonnan ennyiért nem igazán lehet kapni. A 3.7 méteres Karl a szokásos új Opel dizájnelemeket kapta, a legfeltűnőbb elemek a nagy fényszóró és a karosszérián haladó élek, nem mondhatni, hogy túlságosan feltűnő autóról van szó, de ezen talán nem is kell fennakadni. A motorháztető alatt egy új fejlesztésű, 1 literes, 75 lóerős ECOTEC benzinmotor bújik meg, ami ide pont elég, a fogyasztásra biztosan nem lehet majd panasz. És akkor nézzük, igazán miért is éri meg az árát a Karl.

karlintreior

Általában a belépő-autókhoz elég gyér alapfelszereltség jár, ám az új Opelre ez a legkevésbé sem jellemző. Mind biztonsági, mind kényelmi szempontból is erős a felhozatal. ABS, ESP, sávelhagyás-figyelmezetető, visszagurulás-gátló, parkolási asszisztens, sebességszabályozó, kanyarodási fény, csak néhány azon extrák közül, melyek naggyá teszik a Karlt. A jármű méreteihez képest tágasnak ígért utastér minimalista műszerfalat és középkonzolt kapott, nem lehet elveszni a gombok és kezelőfelületek rengetegében, viszont olyan apróságokkal kedveskednek a leendő tulajoknak, mint a kormány- és az (opcionális) ülésfűtés, valamint az IntelliLink-rendszer, ami már korábban is bizonyított.

Az újgenerációs apróságok már régen kinőtték a „játékautó” kategóriát, ezt bizonyítja a Karl is, amely személyében egy használható, szerethető, városi és országúti cirkálót ismerhetünk majd meg.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb