fbpx

A Lancia-saga folytatódik

Bartos Janiéknál nincs hiány izgalmas történetekből, az elmúlt években mindig akadt valamilyen különleges projekt. Aki ismeri őket, tudja, hogy a Lanciáknak nem tudnak ellenállni, így volt ez a Delta Integrale 16 V esetében is, amely hobbiautóból lett igazi vadorzó.

A Lancia saját téli „játszóautónak” készült még 2009-ben, de mint ahogy ez lenni szokott a célok egyre inkább komolyabbak lettek, a kivitelezés minőségét pedig jól példázza, hogy már félúton kinézte magának az autót egy akkori ügyfél, miután látta milyen alaposan halad a felújítása. Három év állás után lett lábra állítva az Integrale, igazi téli kalandnak indult az egész, a helyzet pedig korántsem volt annyira vészes, mint ahogy az ilyenkor lenni szokott. A kasznit pár kritikus helyen megerősítették, de szerencsére ritka jó állapotú volt (ami nagyon pozitív egy ilyen korú olasz vasnál), ezért nem kellett mindent elölről kezdeni, majd kapott egy alapos fényezést is. A belső szintén patika volt, egy nagytakarítás elég volt és mehetett is be a helyére minden.

 unnamed (5)

A futóműre azonban már több energiát kellett fordítani, mindenből, ami csak mozgott, újat kapott, beleértve a fékeket is, itt nem kellett nagyobb féket feltenni, hiszen télire eleve kisebb kerekekkel támadtak. A lengéscsillapítás feladatát 4 db bilstein gátló látta el, ezekből is inkább az utcaibb jellegű, puhábbra esett a választás. A hajtást szintén teljesen felújították, de itt sem nyúltak sem az áttételekhez, sem a difikhez, maradt minden a gyári felállásban. A motor már nem úszta meg a tuningot, hiszen az erő mindig jól jön. Persze itt sem történt semmi extrém, tűzkarika, 12-es hengerfejcsavarok, két vezérműtengely, kovácsolt dugattyúk, minden a jól bevált recept szerint. Kapott egy döntött “A”-s intercoolert ami a Garrett 28-71 turbó által termelt levegőt hűtötte vissza, a motorvezérlést DTA S60 végezte, persze rajtprogram, ALS, minden, ami kell! Az üzemanyagot Walbro AC pumpálta 4 db 1000 cm3-es RC injektorokon keresztül. Az utolsó simításokat, mint mindig, ezúttal is a Dyno padon fejezték be a srácok, 490 Nm lett a forgatónyomaték, 355 lóerő mellett.

unnamed (2)

Ezekkel lett teljes a Lancia:

  • Garrett GT28/71 golyóscsapágyas turbó
  • 1000 cm3-es injektorfejek
  • DTA S60 ECU, ALS, rajtprogram
  • Tűzkarikás hengerfejtömítés
  • 12-es hengerfejcsavarok
  • 6 ágú 242 mm-es fix szinter kuplung erősített szerkezettel
  • 76-os saválló kipufogó
  • egyedi vezérműtengelyek
  • 4 leömlő
  • airbox
  • állítható Koni futómű
  • Walbro AC
  • teljesen felújított és megerősített futómű

     

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb