fbpx

A Sportos Arisztokrata 300Le-vel DS7 Crossback E-Tense 4×4 PHEV

Ez a harmadik DS 7, ami nálunk járt ebben az évben, de a legerősebb is. Teszteltünk már 1,6 –os Turbós 225 lóerős, és a 2.0 BlueHDI 180 Lóerős változatot is. Ez pedig egy 1,6 Turbó plusz PHEV, ráadásul összkerekes 300 lőerős kivitelben. Kell ennél több?

ds

ds

Jelenlegi tesztmodellünk nagyon megosztó, High-Tech, és az érzelmekre hat… ezzel azt hiszem, el is mondtam mindent.

A legelső DS cikkünknek az újságíró kollégám azt a címet adta, hogy „Ámulat a giccs határán”, viszont én egy kicsit még ezt is kiegészíteném: Ámulat, parádé a giccs határán.

ds

Tudod mit jelent a DS?                     ISTENNŐ!

Már a neve is utal rá, hogy nem véletlenül képvisel ilyen Avantgard stílusirányzatot, hiszen a DSa PSA konszern (Peugeot, Citroen, Opel) luxusmárkája.

Az előző két DS tesztünkben már részletesen bemutattuk az új DS márka egyéniségét, és stílusirányzatát, most úgy gondolom, egy kicsit érdemesebb a hajtásláncra és a technológiára fókuszálni.

ds

Hajtáslánc, PHEV:

A 200 lóerős benzinmotorhoz két darab egyenként 109 lóerős villanymotort kapcsoltak az első, és hátsó kerekek meghajtásához, mindezt megspékelték egy 8 fokozatú automata váltóval. Így az összteljesítmény 300 Le és 450 NM nyomaték leadására képes sportfokozatban. Egy 13,2 kWh-s akkumulátort építettek bele, ami tisztán elektromos módban teljesen alkalmas városi közlekedésre, mivel a hatótávolsága 58km. Egyébként ez a hatótávolság városban, vagy autópályán közlekedve maximum 135km/h-ig elegendő, akár mindennap munkába járáshoz. Amint lemerül az akkumulátor, vagy a meghajtáshoz szükségessé válik, működésbe lép a benzinmotor.

ds

Az autó akkumulátora speciális 32 amperes falitöltőről 7,4 kW-os töltővel mindössze 1h 45 perc alatt, hagyományos 8 amperes hálózati csatlakozóról pedig 8 óra alatt tölthető fel. Van még egy lehetőség a töltésre: menet közben a középkonzolon elhelyezett kijelzőn be lehet állítani, hogy akár hosszabb autópályatempónál töltse fel magát, 10km, 20km, vagy akár maximum hatótávra, de ez természetesen függ attól, hogy mennyit utazunk vele folyamatosan hosszabb távolságon.

ds

Beltér, design, luxus:

Beszálláskor amint magunkra csukjuk az ajtót, feltűnik az átlagon felüli hangszigetelés, mert mintha egy süketszobába kerültünk volna, megszűnik az utca zaja. Az indító gomb nem a megszokott helyre, hanem a középső érintőképernyő fölé került, szokatlan, hogy kissé hosszan kell nyomni a gombot, a motor életre keltéséhez. Látványos a szellőzőrostélyok közül motorindításra kiforduló analóg óra, mely rendhagyó számlapjával, és lyuggatott mutatóival megosztó darab, nekem, aki szeretem a különleges órákat, tetszett.

ds

ds

Az autó belső utasterét, olyan egyedi és Pazar dolgokkal látták el, mint a Clous de Paris’ mintázat, a B.R.M R180 óra vagy a gyöngyszemöltéses díszvarrás. A multimédiás rendszer 12” -os érintős kijelzője kissé túl lett komplikálva, véleményem szerint túl sok funkció lett belezsúfolva, ezért nehezen átlátható. A szellőzés két menüpontból vezérelhető feleslegesen, az egyikben csak a hőmérsékletet lehet állítani, a másikban a hőfok mellett a ventilátor erősségét és a levegő irányát is. Hasznosabb lett volna fizikai gombokat alkalmazni az érintőképernyő nyomkodása helyett, kevésbé vonná el a vezető figyelmét az útról. A franciák mindig szerettek különbözni, idővel megszokható ez a különcség is, ennyi talán még belefér.

ds

Vezetés, vezetés támogató rendszerek:

Négyféle vezetési mód közül tudunk választani, Elekromos, Kényelem, Hybrid, 4WD, Sport.

Kényelem üzemmódban, az autó futóműve teljesen puhává válik, és az útbordákon szinte észrevehetetlenül ringatja át a gépkocsit.

Hybrid üzemmódban: automatikusan optimalizálja a gépjármű teljesítményét és a fogyasztást.

4WD üzemmódban, nagyobb tapadást biztosít, főleg nedves, havas útszakaszokon. Nem véletlenül hagytam utoljára a SPORT üzemmódot, mivel főként ebben autóztam vele, ahol teljesen megváltozik a futómű és a motor karakterisztikája, és így igazán ki lehet belőle hozni a kis ördögöt.

ds

A DS ACTIVE SCAN SUSPENSION névre hallgató aktív felfüggesztés a beépített kamera és az érzékelők segítségével érzékeli, illetve kompenzálja az úthibákat. Vezérlőegysége a rendszertől származó valós idejű adatok alapján a nagyobb kényelem érdekében kerekenként keményebb vagy puhább felfüggesztést állít be.

A DS CONNECTED PILOT úgy segíti a vezetésben, hogy bármikor visszaveheti az irányítást a gépjármű fölött. Ezzel egy újabb lépést sikerült tenni az önvezető autó felé. Az innovatív berendezés az előtte haladó gépjárműhöz igazítja a DS 7 CROSSBACK sebességét és távolságát, és a kormányműre hatva a sávon belül a vezető által választott pozícióban tartja az autót. A rendszer a sebesség és a menetpálya vezérlésével biztonságos és nyugodt vezetést garantál.
A sávban elfoglalt helyzetet tartó asszisztens a mindkét oldalon egyértelműen határolt utakon (pl. autópálya vagy elválasztott sávok) működik a legjobban.

ds

ds

ds

A DS 7 alapára 16,79 millió forinttól indul, míg a full extrás tesztautónk 21,67 millió forintért vihető haza. Ez nem kevés pénz, de ebben az árban olyan egyedülálló felszereltséget kapunk, mint például a gyalogos felismerővel ellátott hőkamerás éjjellátó, az éberség figyelő rendszer, a gyönyörű hangzású Focal Electra prémium hi-fi rendszer, a vezetéstámogató rendszerek garmadája, a LED -es lámpatestek, stb. A teljes lista a  konfigurátorban megtalálható.

ds

ds

ds

A DS 7 valószínűleg nem lesz tömegtermék, olyan embereknek szól, akiknek nagyon fontos és  kedvelik az egyedi megoldásokat, az igényes anyaghasználatot, a kiemelkedő utazási komfortot, és szeretnek különbözni másoktól, de hát ez is volt a DS márka célja: nem akarnak beállni a német prémiumgyártók sorába.

Teszt: Kajári Zoltán
Fotók: Kajári-Hamar Ágnes

A tesztlehetőségért köszönet a DS magyarországi importőrének.

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb