Volvo S40 teszt – 15 éves luxus
Az öregedő autók közül általában az alacsony fogyasztású, igénytelen modellek a keresettek, mai tesztünkben azonban leszámolunk azzal az előítélettel, hogy egy nagy és kényelmes járgánnyal idősebb korára már csak a baj van.
A Volvo S40 hazánkban is viszonylag kedvelt típus, és annak ellenére, hogy az első generációs széria már bőven benne van a korban, egész jól tartja az árát. Ennek igazából több oka is van, az pedig csak egy kis szelete a tortának, hogy a Volvo márkanév általában bizalmat gerjeszt az emberekben. Az S40 fő előnye valójában a megbízhatóság és a biztonság. Ez a két jellemző sokak szerint nem feltétlenül várható el egy idősödő nagyautó esetében, de tesztalanyunk és összességében a Volvo erre alaposan rácáfol.
Csillaggarázsos S40-el volt dolgunk, semmi meglepő nincs abban, hogy mind a bordó fényezéssel, mind a kasznival kicsit már elbánt az idő, a sárvédőívek már voltak javítva, azonban az összkép rendben van, a motorháztetőn lévő kavicsfelverődéseket kompenzálja az igen vagány hátsó spoiler. Belül még meggyőzőbb a látvány, igazán egyben van a Volvo beltere, minden faberakás a helyén van, nincsenek szétkopva a kezelőszervek, a műanyagok sem porlottak el, sőt, még az ajtóbelsők is meglepően jól tartják magukat, persze a történethez hozzátartozik az is, hogy ez a darab mindössze 161.000 kilométert futott.
Ami viszont talán a legmeggyőzőbb tulajdonsága, az a fejedelmi kényelem, egész nap el lehetne ücsörögni benne, annyira komfortos. A 470 literes csomagtér rátesz még egy lapáttal az elégedettségünkre, ebbe aztán minden belefér, amit csak el tudunk képzelni. A felszereltség az autó korához képest erős, automata klíma, hátsó roló, elektromos ablakok, szervokormány, bőr-szövet ülések, deréktámasz. Nyilván ezért 15 éve szép pénzeket el is kértek, de az már a múlt, azonban manapság egy jó állapotú még simán megér 700 ezret.
A motorösszhang teljesen rendben van, azért a kétliteres, 136 lóerős erőforrásnak már van ereje, igaz az 1280 kilogrammos súlyhoz kell is. A futómű kicsit zörgős, és a kuplung sem tűnik százasnak, cserébe az ötgangos manuális váltó korrektül kapcsolható. A fogyasztás is elfogadható, az átlag 8 liter körül van a tulajdonos elmondása szerint, aki egyébként elégedett a Volvoval, továbbá azt is elárulta nekünk, hogy autója szervizköltsége szokványos, nem ette meg a pénztárcáját, éppen ezért ma is nyugodt szívvel választana egyet a svéd gyártó modelljei közül.
Természetesen az S40-ek között is vannak jóval lelakottabb darabok, azonban egy nem túlságosan elhasznált példány még sokáig lehet hűséges családi autó, a négycsillagos Euro NCAP teszt pedig bizonyítja, hogy biztonsági szempontból a mai napig megállja a helyét. Minket meggyőzött, az S40 egész szépen öregszik.
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!
Bense Róbert