fbpx

Újdonságok a 84. genfi autószalonon

Magyar vonatkozása is van az egyik legnagyobb múlttal rendelkező autókiállításnak, ugyanis az új Audi TT-t Győrben fogják gyártani. A Palexpo 110 ezer négyzetméteres helyszínen 250 kiállító 900 autója tekinthető meg. Tíz nap alatt összesen 700 ezer látogatóra számítanak, a hatalmas autómustra március 16-ig tart.

Legyen szó tervezőasztalról a valóságba importált tanulmányautóról, új motorról, ráncfelvarráson átesett modellről, vagy hamarosan piacra kerülő újdonságról, Genfben minden információt meg lehet találni, ami az autóipar jelentősebb résztvevőit érinti. Cikkünkben egy-egy nagyon különböző, de népszerűségükben hasonló „hétköznapi hőst” mutatunk be, valamint szót ejtünk a leendő győri Audi TT-ről is.

Ford Focus facelift

Ami elsőre feltűnik, hogy rengeteg autó kapott szigorú orrot, idén egyértelműen ez a divat. Ezt az állítást alátámasztja az eddig szelíd tekintetű Ford Focus harmadik generációjának frissítése. Alaposan átszabták az európai eladási listákon kiemelkedő helyen szereplő modellt. A sportos kinézet kívül-belül jellemző, a lámpatesteket és a lökhárítókat is megváltoztatták, a beltér pedig minimalista, jól átlátható, a középkonzol érintőképernyőt kapott és a kormánykerék is megújult. A futómű és a kormánymű finomabb lett, a tervezők szerint egyértelműen javult a vezetési élmény. Mindent egybevetve nagyon össze van rakva a Focus, amely két új motort is kapott, mindkettő másfél literes, a dízel mellett az EcoBoost fantázianevű benzines is újdonság.

924905l

Takarékos Suzuki

Az Altot váltotta az új japán kisautó, a Celerio, sajnos a modellt nem hazánkban fogják gyártani, Thaiföldről próbálnak majd betörni vele a költséghatékony kocsik családjába. Tipikus Suzukis arculat jellemzi, igazán kellemes külsővel rendelkezik. Az autó nincs feleslegesen túlbonyolítva, egyszerű megoldásokkal kíván népszerűvé válni. A 68 lóerős benzinmotor a start-stop rendszernek köszönhetően nagyon jó fogyasztási adatokat produkált, mindössze 3,7 litert eszik. A 254 literes csomagtér felülmúlja az Altoét, belülről teljesen átlagosnak, talán kicsit unalmasnak tűnik a Celerio, a műanyag borítás mindenféle változatával találkozhatunk, de hárommillió alatti árnál nem is lehet faberakásos díszítéseket várni. A menetstabilizálóval felszerelt Suzuki automata váltóval is megvásárolható lesz, Magyarországon a jövő év elején kezdhetik az árusítását.

suzuki-celerio-promises-85-g-km-thanks-to-dual-injection-system-live-photos_2-650x433

Audit TT, vissza a jövőbe

Ugyan jóval vadabb külsőt kapott az új TT, mégis hasonló az első generációhoz, ami a maga idejében az egyik legmutatósabb, elérhető árú sportkocsinak számított. A győri Audi gyár új üdvöskéje a modern gépjárműgyártás iskolapéldája, precíz kiállása, alacsony fogyasztása és a műszerfal modernitása teszi még egyedibbé. A motorháztető alól éppen csak kikandikáló xenon fényszórók, valamint a hátsó légterelő a TT védjegye. A műszerfal teljes egészében digitális, 12,3 hüvelykes kijelzőjével szépen betölti a teret és igazán futurisztikus kinézetet kölcsönöz az autó belsejének. Ugyan a hátsó ülések nem a kényelmükről lesznek híresek, viszont a 305 literes csomagtér a kategóriát figyelembe véve egész jónak mondható. Hétköznapi használatra a kétliteres TDI lehet a legjobb választás, 184 lóereje és 235 km/órás végsebessége magáért beszél, mégsem fogyaszt sokat, vegyes használat mellett is mindössze 4,2 litert. A szalonokban várhatóan még idén megjelenik a „magyar” Audi TT.

auditt

Galéria:

Aki kedvet kapna egy gyors svájci kiruccanáshoz, érdemes tudnia, hogy a kiállítás hétfőtől-péntekig 10-től este 8-ig, hétvégén 9-től este 7-ig fogadja az érdeklődőket, gyerekeknek 9 frankba, felnőtteknek 15 frankba kerül a jegy. Minden további infó elérhető a http://www.salon-auto.ch/en/ weboldalon!

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb