Új Ford GT – drágaság
Azzal semmi meglepőt nem mondunk, hogy a Ford szupersportautója nem az átlagember játékszere, de talán mégis zavarba ejtő, hogy az árcéduláját egyenesen a Lamborghini Aventadoréhoz hasonlították. Igaz még éveket kell várni rá, de már most sokat tudunk az új GT-ről, ráadásul Genfi Autószalonon is kiállították.
A 2003-ban felélesztett, GT40 reinkarnációjaként nagy sikert arató Ford GT a dicső múltat és a modern autózást igyekezett egybegyúrni. A cél sikerült, azonban csak négy évig gyártották, és az elmúlt időszakban még csak pletyka szinten is ritkaság volt a lehetséges utód említése. Aztán két hónapja, a Detroiti Autószalonon igencsak leesett az álla a látogatóknak, amikor a Ford standjánál egy szinte kész modell díszelgett. Nem is akármilyen, hanem a GT következő szériája. Bár még hivatalosan csak tanulmányautó státuszban van a típus, de egybehangzó vélemények szerint annyira előrehaladott az állapota, hogy nyugodtan kijelenthető: az új GT már-már szériaérett. Más kérdés, hogy csupán 2016 végén tervezik piacra dobni – bár ez az időpont is csúszhat még -, és mindössze évi 250 darab elkészítését vállalja a Ford, darabjáért pedig nagyjából 100 millió forintnyi dollárt kell letenni az asztalra.
Ugyan még jön egy kiadós fejlesztési időszak, gyökeres változásra már nem biztos, hogy sor kerül. Mindenesetre azt már most tudni, hogy a modell szénszálas karosszériával és izgalmasabb külsővel próbál majd hódítani. Az új GT felfelé nyíló ajtókat kap, igaz azért egy szakavatott szem bőven felfedezi az előd vonalait. A laposabb, szögletesebb forma a sportautós érzést erősíti, mint ahogy a 3500 köbcentis, V6-os motor is, amely 608 lóerejével préseli majd az ülésbe a sofőrt. A hátsókerekes kupé hétsebességes, duplakuplungos automataváltóval lesz ellátva, és egyedi fejlesztésű abroncsok garantálják majd a kitűnő tapadást. Bár teljesen pontos információkkal még nem szolgálhatunk, már most sejthető, hogy a korábbi modellnél fürgébb és légiesebb lesz az új GT. A sportautó beltere egyébként meglehetősen futurisztikusra sikeredett, irtó jól néz ki, bár vannak kétségek afelől, hogy a szériamodell is ezt a belsőt kapja majd.
Hogy a Fordnak sikerül-e az Aventador mellé állítani az újgenerációs GT-t, még a jövő kérdése, igaz tökéletes vitaalap, de erről majd akkor, ha már hivatalosan is az utakon gurul a Le Mans-i hős „unokája”.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!